עוגות גבינה הן העוגות הכי טעימות ולא משנה איזה סוג הן: אפויות, פירורים, עם פירות  או עם שוקולד. ואם כל הטוב הזה לא מספיק, אליהן מצרטפים המאפים המלוחים שמשדרגים את החג הזה אפילו יותר.
אז תתכוננו כי זה הולך להיות מגרה:

דלאלֿֿ

שף קונדיטורית תימור לביא וצוות דלאל הקונדיטוריה מציעים לרגל חג השבועות נבחרת קסומה של חגיגיות וגבינה: צ׳יז פרייז, שמרים ריקוטה וחמוציות, עוגה בחושה של בראוניז וגבינה ועוד מגוון מאפים מלוחים

המצטיינת שלנו: עוגת צ׳יז פרייז: גבינה אפויה עם תותים. כדי שקלאסיקה תתבלט מעל שאר העוגות היא צריכה להיות מושלמת! דלאל לגמרי קוטפת את התואר של עוגת עבינה אפויה קלאסית מושלמת. אמנם העוגה לא הכי גדולה אבל המשקל שלה חושף עד כמה היא עשירה בכל טוב וכל ביס שלוקחים הוא הביס המושלם. כמובן שתוספת התותים (החיבור המושלם) נותן לעוגה קיק ומעיף אותה למעלה.

צילום: יעל יצחקי

צילום: יעל יצחקי

ביסקוטי

לקראת חג השבועות, משיקה קונדיטוריית ביסקוטי קולקציית מאפים חלביים עשירה ומגוונת לאוהבי המתוק והמלוח. בלב הקולקציה, הוציאה השף-קונדיטורית רוסלה יונה מבחר עוגות גבינה אפויות וקרות על טהרת סוגים שונים של גבינות.

המצטיינת שלנו: עוגת גבינת פררו רושה- גבינה אפויה משובצת בכדורי "רושה" של שוקולד ונוגט, על מצע שוקולד קראנצ'י, ובציפוי שוקולד חלב ואגוזי לוז. רק מתיאור העוגה אפשר להבין שמדובר בעוגה מנצחת וכשלוקחים ביס מרגישים שתחושת הניצחון מתוקה במיוחד. אחת העוגות היפות והטעימות שטעמתי.

צילום: בועז לביא. סטיילינג: קרן ברק

צילום: בועז לביא. סטיילינג: קרן ברק

ג׳ייקובס

מאפיות ג'ייקובס בקריית אונו ורמת השרון מציגות לרגל שבועות ספיישל חגיגי הכולל עוגות גבינה, קישים ומאפים מלוחים, בלינצ'סים מתוקים וספיישל לחמי בוטיק שאור בעבודת יד. הקונדיטורים אלון גולדמן ומעיין קאופמן יצרו לחג מהדורה מיוחדת של עוגות גבינה חדשות לצד קלאסיקות אהובות.

המצטיינת שלנו: עוגת השחיתות האולטימטיבית, עוגת ברוקלין גבינה שוקולד חלב (פס). תשמעו ממה היא מורכבת ותבינו למה היא כל כך טעימה: הבסיס הוא קרמבל קקאו ועליו מונחת עוגת גבינה ושוקולד חלב עשירה אפויה עם ציפוי שוקולד חלב. צריך יותר מזה? בבית שלנו היא חוסלה בשקט אך ביעילות תוך יומיים בלבד. 

מאפיית ג'ייקובס. צילום יעל יצחקי

בייקרי 

חג השבועות הוא סיבה לחגיגה, ולא סתם חגיגה, חגיגה לבנה. השנה החליטו בבייקרי לקחת את החג הזה הכי רחוק שאפשר ולהציע תפריט שבועות עשיר בטעמים מלוחים ומתוקים.

המצטיינת שלנו: עוגת בוואריה, נקטרינה, פיסטוק ושמפניה: בוואריה מסקרפונה, נקטרינות ופיסטוקים עם נגיעות יין לבן, על תחתית בצק פריך. לא אשקר שהעוגה הזו היא ללא ספק ההפתעה הכי גדולה של החג. אמנם אני לא חובבת גדולה של בוואריה ונקטרינה אבל איכשהו השילוב של כל המרכיבים הללו יחד יצרו ביס מתוק במיוחד עם חמיצות עדינה. הפיסטוקים למעלה מעניקים מעין קראסט כייפי ומשתלבים נהדר עם הבצק הפריך.

צילום: עידית בן עוליאל

צילום: עידית בן עוליאל

בוטיק סנטרל 

רשת הפטסרי בוטיק סנטרל צובעת את החג הכי לבן בשנה עם מגוון עשיר של עוגות, מאפים וקינוחים על טהרת הגבינה, שיוצעו בשילובי טעמים מרעננים ובטעמי פירות קיציים. 

המצטיינת שלנוהשנה בוטיק סנטרל חידשו את הקינוחים עם עוגות קאפקייק במגוון טעמים כשהמנצחת ביניהן היא ללא ספק הפטל פיסטוק. קאפקייק גבינה אפויה בטעמי פטל עשירים ונגיעות של קרם פיסטוק. לא רק שהצבע הורוד מסטיק עם הלבן משגע הטעם אפילו עוד יותר. החמצמצות של הפטל משתלבת נהדר עם המתיקות העדינה של העוגה ועם המליחות הנעימה של הפיסטוק.

צילום טל סיון ציפורין

צילום טל סיון ציפורין

 

פינת המלוח:

אי אפשר היה להתעלם מכמה מאפים מלוחים שחייבים להיות אצלכם על שולחן החג:

טארט בצל של הבייקרי – בצק פריך דק במילוי בצל סגול, בשמל וטימין. הבצל מעט מתקתק והבצק עם הבשמל והטימין נותנים לטארט טעם כל כך מיוחד עד שלא ניתן להפסיק לאכול אותו. מומלץ במיוחד.

בורקס ביכורים של דלאל שכבות על שכבות של בצק עלים מלא בצזיקי ארטישוק איטלקי ושפע של גבינות. הוא ממש בורקס בצורה של מאפה והוא משלב חמיצות נעימה של הצזיקי עם הארטישוק שהולכים נהדר עם הגבינות והבצק עלים ונותים יחד את הביס המושלם.

טארט טאטן חצילים של ביסקוטי – מאפה הפוך של חצילים מקורמלים וגבינות על בסיס בצק פריך. בתור חובבת חצילים מושבעת לא יכולתי להשאר אדישה למאפה הזה, והוא אכן עמד בכל ציפיותי. החצילים והגבינות ממש נמסים בפה ובצק הפריך נותן קונטרה כייפית בפה.