עם כל הכבוד לאזני ההמן והסופגניות המפונפנות, עוגות הגבינה של שבועות הן השיא מבחינת מה שיש לחגי ישראל להציע. בין אם קלאסיות, מיוחדות, פירותיות או קפואות - עוגות הגבינה תופסות את מקום הכבוד על שולחן החג, לצד שלל מטעמים חלביים מצוינים שיש מי שמחכים לבואם לאורך כל השנה.  גם בחג השבועות בוחרות המאפיות הטובות ביותר בארץ לבטא את היצירתיות שלהן, והוציאו לקראת שבועות קולקציות עוגות ומאפים חלביים מפנקים, ייחודיים וכאלה שיכניסו אתכם מיד לאווירת החג. בחרנו עבורכם את 5 העוגות ומאכלי החג השווים והמומלצים ביותר. בתיאבון!

בוטיק סנטרל - עוגת גבינה יפנית | מחיר: 98 ש"ח

שבועות בבוטיק סנטרל צילום: טל סיון ציפורין

בבוטיק סנטרל החליטו לספר לנו מה שאנחנו מתעלמות ממנו זה שנים- עוגות גבינה תכלס זה מאכל אהוב בכל העולם. אז הם קיבצו עוגות שכאלה מיפאן, מהבאסקים, מניו יורק וגם פה אצלנו מישראל. אנחנו, סליחה שלא פטריוטיות, התאהבנו ביפנית (בתמונה זו עם השיבולים) שהיא עוגת גבינה במרקם ענני, אוורירית וקלילה עם ניחוחות יוז'ו, פלאפית ורוטטת באופן מעורר הערצה. ממש כך.  

עוד עוגות שאפשר למצוא בבוטיק סנטרל יהיו גבינה ופירורים, עוגת גבינה אפויה ביתית בציפוי קרם גבינה, טירמיסו ואפילו עוגות לטבעונים אבל תסמכו עלינו- היפנית מנצחת. לא סתם הם ארחו את האולימפיאדה.  

ביסקוטי - סניקרס צ׳יזקייק | מחיר: 144 ש"ח 

סניקרס צ'יזקייק - ביסקוטי . צילום: בועז לביא

שמעו, בביסקוטי היה קשה לבחור. קשה מאוד. שלל עוגות גבינה יצירתיות ומפנקות פקדו אותנו, אבל אחרי הכל יש פה מנצחת אחת ברורה - הסניקרס צ'יזקייק שאנחנו ממש מקוות נשארת בתפריט שלכם גם אחרי החג. מה יש בה? קראמבל במבה, קרם גבינה קרה עם נגיעות שוקולד קריספי, שוקולד רושה חמאת בוטנים. נראה לכם שצריך יותר מזה? 

עוד אפשר למצוא בביסקוטי עוגת גבינה לימון בר, וגם פריחת הפקאן שהתחרתה לגמרי על התואר העוגה המצטיינת. תמצאו שם גם שלל עוגות גבינה אפויות לצד מלוחים משובחים ונציין את מאפה סיציליאנו– בצל פילו, בשמל, גבינת פרמז׳ן, גבינה בלקנית, וחצילים קלויים שבמרכזו צנצנת טפנד עגבניות ביתיות וגרם למערכת כולה לשבוע. 

סיציליאנו - ביסקוטי. צילום בועז לביא

 

מאפיית ג'ייקובס - עוגת גבינה באסקית | מחיר: 149 ש"ח

מאפיות ג'ייקובס צילום יעל יצחקי

עוגת הגבינה הבאסקית של מאפיית ג'ייקובס החזירה אותנו מצד אחד לטעמים של עוגת הגבינה הקלאסית אבל המרקם הקטיפתי לא נתן מנוח לאלו שטעמו ושלחו אותנו לגוגל כדי להבין איך עושים את העוגה הזו שהיא כל כך טובה? העוגה הבאסקית היא מאפה מסורתי מחבל הבאסקים, ומורכבת משתי שכבות של בצק פריך אוורירי החובקות מלית גבינה ניו-יורקית אפויה. העוגה עצמה מעולה, הציפוי יפיפה והכל מוגש בתוך נייר אפייה שמישהו עוד יכול להתבלבל ולחשוב שאתם אחראים לפלא. מסתבר שזו עוגת הגבינה הכי קלה להכנה אבל כנראה שצריך את הקונדיטורים אלון גולדמן ומעיין קאופמן כדי שהיא תצא באמת מושלמת. האמת? אין לכם סיכוי ליפול איתה, לא אצל הילדים וגם לא אצל המבוגרים חובבי הנוסטלגיה. 

ומלבד העוגה המצוינת, ג'ייקובס לא לוקחים צ'אנס באגף הילדים והביאו עוגת בראונצ'יז שתיחטף מרגע שתגיע לשולחן. גם עולם המאפים שלהם עשיר כתמיד עם שלל מאפים שיצר האופה הראשי טל סאסי וגם בגזרת המלוחים עם מגוון קישים ומאפים.

מאפיות ג'ייקובס- שבועות 2022 צילום יעל יצחקי

רשת טאטי & אילנ'ס- המלכה הלבנה- דקואז קוקוס, שכבות קרם קרמל מלוח, קרם גבינה בציפוי גלסז' לבן | מחיר: 169 ש"ח

 

המלכה הלבנה דניאל לילה טאטי &אילאנס

זו באמת עוגת הגבינה הכי יפה שראינו וכשמה כן היא, אצילית , לבנה ועגולה. ברשת טאטי& אילאנס המשובחת העוגה הזו קיבלה שדרוגים כייפים ונעימים לחך, עם הטעם המרתק של הקוקוס יחד עם נגיעות קרם הקרמל המלוח יוצרים חגיגה שהולמת את החג. 

ברשת שמים דגש גם על המלוחים והמאפים אז תוכלו למצוא שם השנה גם קישים מכל הסוגים, קראנץ' גבינות ועשבים ואפילו מארז קובנה לאבנה וזיתים בתוספת עגבניות כתושות זיתים וסחוג שהצטרף השנה לראשונה לחגיגה. עוד עוגות כי לא נקפח - ניו יורק סטרוברי צ'יז קייק, דקואז מנגו ופיסטוק, וגם גבינה אספרסו - לכל טעם יש מענה. 

תודה לחברות מערכת אונלייף על חוות הדעת והטעימות.