זכאי חוג'ה, השף והבעלים של מסעדת ג'קו סטריט שנמצאת בפאתי שוק מחנה יהודה ומזמן כבר הפכה מוסד קולינרי בעיר, סיפר לנו על המסעדה שהוא ממליץ עליה – ברונו, ועל השף שלה יהושוע יעקב.

"יהושוע הוא אחד הטבחים המוכשרים שפגשתי, ובכוונה אני משתמש במושג טבח. מהטבחים שיודעים באמת לבשל שיודעים להתעסק באוכל, שאוהבים את זה. הוא מהטבחים שמעריכים את עצמם, ומבינים מה זה חומר גלם איכותי. הכל אצלו טעים, באמת. אני מת על המקום שלו ועל האוכל שלו. הוא אחד האנשים החשובים שיש לנו פה בעיר מבחינת אוכל."

עוד סיפר זכאי על מנת המעורב הטבעוני של ברונו. "המנה של ברונו מאוד מוצלחת כי היא נורא קלילה ומלאת טעמים. היא מלאת בשר, למרות שהיא צמחונית. כל המרכיבים שמשתמשים בהם למנה הזאת נותנים לסועד הרגשה של מנה משביעה וכיפית."

לרכישת הסדנה להכנת המעורב הצמחוני לחצו כאן

יהושוע יעקב, השף והבעלים של מסעדת ברונו ששוכנת בלב עמק רפאים, שהיא מוקד עליה לרגל לכל מי שאוהב סנדוויצ'ים, סיפר לנו מה הוא הכי אוהב בג'קו סטריט ובשף שלה זכאי.

"ג'קו סטריט היא יותר ממסעדה, היא גם מקום בילוי. אפשר גם לשתות בה וגם לאכול אוכל טוב, ויש בה אווירה ירושלמית אותנטית. ובאמת שבלי קשר, אני פשוט מרבה ללכת לשם. זכאי מקצוען. הוא איש צנוע ולדעתי הוא אחד השפים הכי טובים שיש לארץ להציע."

יהושוע סיפר לנו על המנה של ג'קו סטריט שהוא הכי אוהב, מנת הרביולי הכורדי. "המנה הזאת זה מנה שאני מאוד מתחבר אליה. למי שלא יודע זכאי, שהגה אותה, הוא כורדי, ומשם הגיעה המנה הזאת, מהמטבח הכורדי. גם אני חצי כורדי, ואני יודע בדיוק למה התכוון המשורר בקשר למנה. הוא אפילו קיבל על המנה הזאת פרס מנת העשור בירושלים ולדעתי זה הכי מגיע לו, זאת בהחלט מנה שהיא יציאה שאף אחד לפני כן לא חשב עליה בכלל. זאת מנה מצויינת."

לרכישת הסדנה להכנת הרביולי הכורדי לחצו כאן