כולם מדברים על שמירה על כושר, דיאטה ותזונה נכונה כהכרח לחיים טובים ובריאים יותר, אבל כולם יודעים עד כמה צעדים אלה כרוכים בוויתורים, משמעת ומאמץ רב. אז היום החלטנו לא להטיף ודווקא לספר לכם על אותם הדברים הקטנים, הצעדים שכל אחד ואחת מאיתנו יכולים לעשות כבר מעכשיו באפס מאמץ ומבלי להתפשר על הטעם. נחמד נכון?

פחות אדום, יותר הודו: בשר תרנגול הודו מכיל שפע של ברזל, אבץ ומגנזיום והוא דל מאוד בקלוריות. הוא מומלץ בעיקר לילדים הזקוקים לברזל לצורך גדילה והתפתחות תקינה. בניגוד לבשר בקר, שלא מומלץ לצרוך מעבר לפעם בשבוע, את ההודו ניתן לשלב בין פעמיים לשלוש וליהנות מיתרונות דומים.

הוסיפו גזר למחבת או לסיר הטיגון: את זה אתם באמת חייבים לנסות בבית: בפעם הבאה שאתם מטגנים שניצל או אפילו חביתה, הוסיפו למחבת פרוסת גזר טרי. רוצים הסבר? מסתבר שהגזר מכיל בטא קרוטן – רכיב חיוני המצמצם את נזקי החמצון של השמן והופך את הפעולה לבריאה הרבה יותר. ניתן להכין מראש חתיכות של גזר ולשמור במקרר למשך מספר ימים או לאחסן במקפיא לתקופה ארוכה יותר.

השתמשו במלח מופחת נתרן במקום במלח רגיל: בעוד שמלח רגיל מכיל כמות גדולה של נתרן, המלח המופחת נתרן מכיל רק 50 אחוז נתרן ו-50 אחוז אשלגן. כלומר, הוא מכיל הרבה פחות נתרן ועם זאת, בגלל ההרכב המיוחד שלו, הוא מעניק בדיוק את אותו הטעם של מלח רגיל, כך שהטעם לא יפגע בזמן שהבריאות תלך ותשתפר.

כורכום ופפריקה במקום אבקת מרק: הגיע הזמן לשכוח מאבקת המרק. בעוד שאבקות מרק לרוב כוללות חומרים שונים כמו מונוסודיום גלוטמט שלא מומלץ להרבות בצריכתו, דווקא תבלינים כמו כורכום מלאים בסגולות בריאותיות ובנוגדי חמצון החיוניים למניעת מחלות שונות. כדי להשיג אפקט דומה לזה שבאבקת מרק, כל מה אתם צריכים לעשות זה לערבב 2 כפיות כורכום עם כפית פפריקה. הטעם יהיה נהדר, הצבע נפלא ואתם תרוויחו תבשיל בריא יותר. גאוני.

ואחד קטן אחרון כי לא התאפקנו - הוסיפו עגבניה טרייה לבישול: עוד משהו שכדאי להוסיף למחבת: בין אם אתם מבשלים רוטב עגבניות לפסטה ומשתמשים בקופסת שימורים ובין אם אתם מטגנים חביתה, הוסיפו עגבנייה טרייה או מעט מהמיץ שלה לתוך הבישול או הטיגון. הפעולה תעצים את הליקופן שבעגבנייה- נוגד חמצון חיוני ביותר למניעת מחלות שספיגתו בגוף משתפרת דווקא לאחר חימום.