אחת הדרכים להעלות את רמת ומגוון החיידקים הטובים באופן טבעי היא באמצעות מזונות מותססים. כן, בעולמות הבריאות והטבע הבינו בשנים האחרונות את מה שהסבתות כובשות החמוצים שלנו הבינו כבר מזמן - למזונות מסוג זה יש יתרונות בריאותיים עצומים. אז אם נאלצתם ליטול לאחרונה אנטיביוטיקה או שסבלתם משלשולים ובעיות בעיכול, זה זמן טוב לשלב אותם בתפריט.

כרוב כבוש

התרגלנו לאכול אותו בעיקר כתוספת לנקניקיות ודי זלזלנו בו, אבל מסתבר שכרוב כבוש הוא לא רק אחד התוספות הטעימות שיש אלא שהוא גם מכיל כמות עצומה של חיידקים לקטובצילים, אחת המשפחות החשובות של החיידקים הפרוביוטיים. טיפ שלנו: תוכלו למצוא מגוון מתכונים ברשת להכנת כרוב כבוש תוצרת בית. לא רק שזה בריא יותר, זה גם קל וכיף להכין.

כרוב כבוש. צילום שאטרסטוק

 

נאטו

כן, זה דבר. נאטו הוא מאכל יפני מסורתי עם יתרונות בריאותיים רבים. מדובר במאכל המופק מפולי סויה שעברו תהליך של התססה. יש שיגידו שמדובר בטעם נרכש אבל לגבי התרומה שלו לגוף אין עוררין – הוא מנקה רעלים, מכיל ויטמין B12, ולפי היפניים אף תורם לאריכות ימים. מומלץ לאכול עם רוטב סויה ואורז חם.

נאטו. צילום שאטרסטוק

 

חומץ תפוחים

חומץ תפוחים הפך לסוג של "סופר-פוד" בקרב אנשים שמקפידים על תזונה נכונה. שילוב נכון שלו בתפריט היומי עשוי להשפיע לטובה על אוכלוסיית החיידקים הטובים במעי וכן ישפר את חילוף החומרים בגוף. חשוב לציין שמומחים ממליצים להגביל את הצריכה היומית לעד ארבע כפיות ביום.

חומץ תפוחים. צילום: שאטרסטוק

 

זיתים

ניתן לאכול לבד, לשלב בסלט או כתוספת על פיצה. כך או כך מסתבר שזיתים הם מקור טוב לחיידקים פרוביוטיים, במיוחד כשמותססים בבית. ולא רק זה, הפרי הכל כך ישראלי הזה עשיר בחומצות שומן חד בלתי רוויות הידועות כמשפרות את רמות הכולסטרול בדם ובכך תורמות לבריאות הלב.

זיתים. צילום: שאטרסטוק

 

יוגורט

אולי המאכל שהכי מזוהה עם פרוביוטיקה. יוגורט נוצר מתסיסת חיידקים חיים בחלב, ולכן הוא נחשב למזון מותסס. יוגורט שמכיל פרוביוטיקה יכול לסייע במצבים של בעיות במערכת העיכול כמו שלשולים, עצירות, נפיחות וגזים.

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק