קורונה, אומיקרון, דלתא – המגיפה העולמית שנכנסה לחיינו גרמה לרובנו להשתבלל. אם עד לפני שנתיים אנשים חיפשו את עצמם וניסו סוגי ספורט שונים החל מיוגה חמה ועד ריקוד על עמוד, היום האימון היחידי שרובנו עושים זה להרים את הכרית ולחפש את השלט של הטלוויזיה. נכון, קשה מאוד לקפוץ מאפס למאה אבל מחקרים קובעים שגם אימון קצר יכול לעשות פלאים לגוף. כדי לגרום לכן להניע את עצמכן מחדש, אספנו 5 עצות שיעזרו לכן לקום מהכורסא ולחזור לשגרת אימונים תקינה. מתאים גם לחרוצות בינינו שאף פעם לא הפסיקו.

עקביות זה שם הסיפור

כל העניין בספורט הוא להפוך אותו לחלק מהשגרה. תתחילי בקטן והניחי את היסודות מידי יום. כשאת קמה בבוקר תשאלי את עצמך למה את יכולה להתחייב באותו יום, בין אם זה הליכה קצרה, עלייה במדרגות או רחמנא ליצלן ביקור בחדר כושר. תזכרי, גם 10 דקות טובות יותר מכלום. תעשי זאת בכל יום מחדש עד שתהפכי את האימון להרגל. מי יודע, בסוף אולי עוד תאהבי את זה.

צילום שאטרסטוק

                                                                                                                                                                                                                          

אף פעם על תוותרי על חימום 

זוכרת שהמורה לחינוך גופני היה מתעקש על חימום בתחילת כל שיעור? יש לזה סיבה. המושג חימום מתייחס להעלאת הטמפרטורה והנעת המפרקים, הכנה של הגוף לאימון. חימום נכון צריך להתאים לסוג הפעילות הגופנית שבחרת ותלוי במטרת האימון וברמת הכושר. אם לא תקפידי על השלב הזה הגוף שלך עלול להיפגע.

צילום שאטרסטוק

הפכי את החימום לדינאמי

אם כבר דיברנו על חימום, צריך לדבר על הדרך הנכונה לעשות אותו. טעות נפוצה היא שיש לבצע תרגילי מתיחות סטטיים לפני הפעילות אבל ההיפך הוא הנכון – מתיחות כאלו מתאימות דווקא בסוף האימון. באופן כללי חימום דינאמי יכלול את התנועות שעומדים לבצע באימון - בקצב איטי ובצורה הדרגתית, בין 5-10 דקות. את יכולה להתחיל עם תרגילי סקוואט, הליכה במקום, תרגילי סיבוב עם כיוון השעון וגם נגד כיוון השעון (סיבוב הראש, סיבוב הכתפיים, הידיים והרגליים) ומתיחות דינמיות.

 צילום שאטרסטוק

צילום שאטרסטוק

שלבי אימוני כוח לפחות פעם בשבוע

נשים רבות טועות לחשוב שאימוני כוח מתאימים יותר לגברים אבל זו טעות חמורה. אימוני כוח מתאימים לכולם וההשפעה שלהם על הגוף היא עצומה – אימון כוח שומר על העצמות שלך חזקות, מפחית את הסיכון לפציעה, משפר את בריאות הלב וגם תורם לחיזוק וחיטוב הגוף. אימון מסוג זה יכול לכלול למשל אימון בחדר כושר עם משקולות ומכשירים שונים או אימון TRX/ שיעורי קיקבוקס/ עיצוב וחיטוב למיניהם.  

 צילום שאטרסטוק

צילום שאטרסטוק

 

תפריט מותאם 

אפשר להירגע, הכוונה היא לא לאכול הרבה ביצים ואבקת חלבון. אבל אם את רוצה להשיג תוצאות נכונות מהאימונים חשוב שתאכלי נכון. הקפדה על תפריט מאוזן ובריא שמשלב פחמימות (נמצאים למשל בדגנים, תפוח אדמה, אורז ופירות), חלבונים (נמצאים למשל בביצים, בקטניות, במוצרי חלב, ובבשר), שומנים (נמצאים במאכלים כמו אבוקדו, טחינה, זיתים, אגוזים ושקדים), ויטמינים ומינרלים (נמצאים במזון מגוון, טרי, ביתי ועשיר) - תעזור לך להגיע לתוצאות מיטביות.

 צילום שאטרסטוק

צילום שאטרסטוק