לפעמים, כל מה שצריך כדי להפוך מנה ביתית למנה מהאגדות, זו פעולה קלה שכל אחד יכול לבצע. פשוט נסו את העצות הבאות בעצמכם, ותראו את ההבדל בצלחת.

לשדרוג הסלט: טחינה במקום שמן זית

איכשהו, כשאתם אומרים לעצמכם שהערב תכינו חביתה וסלט, זה אף פעם לא נשמע מרגש מידי. כאן בדיוק נכנס הטיפ המשדרג הבא, שיהפוך כל סלט למנת שף במסעדה אסיאתית.

אז ככה: במקום להשתמש בשמן זית, מלח ולימון, (תודו שזה מה שאתם בד"כ עושים), פשוט המירו את שמן הזית בכף עד שתי כפות של טחינה גולמית. הטחינה תעניק לסלט מרקם סמיך יותר, ואתם תרוויחו מנה מגוונת, טעימה, בריאה ובעיקר משביעה יותר. למה? כי הטחינה הינה מקור לשומן בריא , עשירה בברזל, בסידן ומקור טוב למינרלים. רוצים מתכון מדויק? הנה:

מצרכים:

  • כפות טחינה
  • 4-5 כפות רוטב סויה
  • חצי כף סוכר חום
  • 2-3 טיפות שמן שומשום                             

הוראות הכנה:
מערבבים הכל ויוצקים על כל סלט שאוהבים. הרוטב הולך נהדר בייחוד עם סלטי חסה ועלים.

לשדרוג החומוס: אקסטרה טחינה

חומוס הוא אחד המאכלים המעולים שיש. הוא גם טעים וגם בריא אם יש לכם מתכון קבוע, אבל מתחשק לכם לגוון - פשוט הקפידו שהטחינה תהווה לפחות 30% מיחס התרכובת. לפעמים, שינוי קטן יכול לחולל פלאים גם במרקם וגם בטעם. ולמי שאין זמן להכין חומוס בבית, אפשר לקנות חומוס בסופר הקרוב אליכם. רק וודאו שהוא מועשר בלפחות 30% טחינה גולמית.

לשדרוג המרק: אוליו פרפמטו

באיטליה קוראים לזה "אוליו פרפמטו". הכוונה היא לשמן מבושם שמעניק ארומה וטעם משגעים למנה. באמצעות השמן הזה תוכלו לשדרג אכל מרק פשוט לליגת על חלל. ולא רק מרק -  גם סלט או ברוסקטה ישמחו להתפנק בכמה כפות מהשמן המשובח הזה. ההכנה? פשוטה:

הרכיבים:

  • 2 כוסות שמן זית
  • צרור עשבי תיבול לפי הטעם (מרווה, תימין, רוזמרין)
  • 2 שיני שום מעוכות

הוראות הכנה:

מבשלים את כל הרכיבים על אש נמוכה במשך מספר דקות, עד שהשום והעשבים מוקפים בבועות. מכבים את האש, ומסננים את השמן. מוסיפים למרק או לתיבול לפי הטעם.

לשדרוג הטחינה: קרח

להכין טחינה זה קל: מערבבים עם מעט מים, לימון ומלח וזהו – יש לכם תוספת בריאה בשתי דקות עבודה. אבל, באנו לשדרג. פלוגי מציע שבמקום להכין את הטחינה עם מים, נסו לטחון אותה במעבד מזון ביחד עם כמה קוביות קרח. הקרח לדבריו, יתרום למרקם מבריק וחלק במיוחד. ולא, אל תנסו לעשות את הפעולה באופן ידני, התוצאה לא תהיה דומה.

 

לשדרוג הבריאות: גזר

אם עד היום לא שמעתם על הטריק הבא, שווה לקפוץ לירקן ולקנות כמה גזרים יפים. הגזר, עשיר בוויטמין A, נוגד חימצון ובכך מסייע לשמן שלא להתחמצן במהלך הטיגון (עד גבול מסוים. טיגון ארוך אף פעם לא מומלץ).

כדי ליישם זאת במטבח, פשוט זרקו חתיכת גזר למחבת בעת הטיגון. פשוט, לא? אגב, כדי לייעל את התהליך, תוכלו לחתוך מראש כמה פרוסות של גזר, להקפיא אותן ולהשתמש בעת הצורך. לא רק שהגזר יתרום לפעולת טיגון מיטבית, הוא גם יוסיף טעם למנה.

 

לשדרוג הקינוח: טראפלס טחינה ושוקולד מריר

חשבתם שקינוח תמיד צריך להיות מושחת? המתכון הבא כולל רכיבים בריאים ואינו כולל סוכר (כן, שמעתם נכון).

כל מה שתזדקקו לטובת המשימה זה: חצי כוס טחינה גולמית (במקום חמאה) ושתי חבילות שוקולד מריר 70 אחוז ומעלה.

הוראות הכנה:

ממיסים את השוקולד במיקרו, מוסיפים את הטחינה הגולמית, מערבבים ויוצקים לתבנית נייר. מקפאים, מוציאים לאחר כשלוש שעות לפחות וחותכים לקוביות. מגלגלים בכל תוספת שאוהבים: קוקוס, אבקת קקאו וכו.

מתפנקים ואומרים שלום למצפון.