אחד הקונספטים הפופולריים שמכתיבים את הטון, וכרגע עומדים מאחורי כמה מהמלונות המרתקים בעולם  הוא אמנות. קרה לכם שכ"כ נהניתם בסיור בגלריה, עד שנשבעתם לעצמכם שהייתם שמחים להישאר לישון בה? אם חשקה נפשכם במלון עם ערך אומנותי מוסף, הגעתם למקום הנכון.       

 

עוד באון לייף:

על אי בודד: 5 מלונות מדליקים במיוחד

חדרי המלון הכי שווים באילת

5 הצעות ללינה לא שגרתית

 

ליקטנו עבורכם מספר המלצות למלונות שאמנות היא חלק בלתי נפרד מחוויית השהות בהם, ממלון בתוך גלריית אומנות מרהיבה בלב ת"א ועד מלון קרח בשוודיה אשר נמס ומשנה את צורתו מדי שנה, בכל אחד מהמלונות הבאים תוכלו לישון ולהתעורר בתוך יצירת אמנות או לפחות לצידה. קבלו את 6 המלונות שיספקו לכם את החוויה האמנותית המושלמת.

 

פריז, Le Royal Monceau

אי אפשר לדבר על אמנות מבלי לדבר על פריז, אחת מבירות התרבות של העולם.       המקום שאליו נוהרים אמנים מכל רחבי העולם בשביל ליצור ולהתגלות, וכמובן גם מקום מוצאם של כמה מהאמנים המפורסמים בהיסטוריה. אך מלבד הגלריות ובתי האופנה הגדולים יש גם מלון אחד ומיוחד שעשוי לקחת את הטיול האמנותי שלכם צעד אחד קדימה.

 

מלון Royal Monceau ממוקם בלב העיר פריז בסמוך לשער הניצחון ולשאנז אליזה וכ-45 דקות נסיעה מנמל התעופה שארל דה גול, הוא ללא ספק אחד המלונות המרהיבים בפריז. המלון שעוצב כולו  על ידי פיליפ סטארק, מעצב תעשייתי צרפתי הידוע בעיצוב מוצרים ביתיים שהתמחותו גלשה גם לתחומי אדריכלות, עיצוב פנים ואף עיצוב כלי רכב. לציבור הישראלי הוא ידוע כאחראי לעיצובם של מגדלי היוקרה yoo  כאן אצלנו בישראל, לצד מבנים רבים מסביב לעולם.

 

 

סטארק הגדיר את עיצוב המלון כ"ארמון מודרני". החללים הציבוריים והחדרים בו משמשים להצגה של יצירות אמנות שונות בדגש על צילום אמנותי.

 

מלון Royal Monceau מכיל 149 חדרים מעוצבים בדרגות אבזור ופאר שונות מחדרי סטודיו ועד סוויטות נשיאותיות. מתחם המלון כולל ספא יוקרתי, אולם קולנוע מפואר, 2 מסעדות, המגישות מאכלים גסטרונומיים מהמטבח הצרפתי והאיטלקי, בריכת שחייה מקורה וספרייה של ספרי אמנות עכשווית.

 

 

בנוסף, שוכנת במתחם המלון גלריה לאמנות, המציגה תערוכות מתחלפות של אמנים צרפתים ובינלאומיים כגון ז'אן מישל בסקיאט, דניס הופר ואחרים. המלון והגלריה מחזיקים באוספי אמנות נרחבים, בדגש על צילום, בהם ניתן למצוא, בין השאר, יצירות של כמה מהצלמים המציגים כיום בגלריות הנחשבות ביותר בעולם.

 

החידוש של המלון הוא בכך שהוא מעסיק מומחה אמנות במיוחד עבור אורחי המלון, המומחה דואג לייעץ לאורחים בנודע לאיזה סוג של פרטי אמנות כדאי לראות ולקנות בפריז, ובנוסף הוא דואג להנפיק ניוזלטר שבועי ובו מידע לגבי אירועי אמנות, תערוכות והמלצות לאותו השבוע בעיר.

 

סיציליה, Atelier Sul Mare

בכפר דייגים קטן ומנומנם בשם Castel di Tusa בסיצליה, תוכלו למצוא חוויה אמנותית אותנטית וחפה ממניירות ובמחיר בר השגה. המלון Atelier Sul Mare נבנה כעשייה אמנותית ולא כעוד גימיק שיווקי, המוטו של המלון הוא: "לישון בתוך מוזיאון ולהתעורר אל תוך יצירת האמנות".

 

אנטוניו פרסטי הוא יוזם ומקים המלון, וכיום אחראי גם על הניהול האמנותי בו. פרסטי, חובב אמנות מושבע שלאחר ששכל את אביו בשנות השמונים וירש את כספו הרב, החל להשקיע את חייו ומרצו לקידום פרויקטים אמנותיים בסיציליה, בנוסף למלון הוא אחראי ליצירת פארק הפסלים הגדול ביותר באירופה הממוקם גם הוא, איך לא, בסיציליה הקסומה.     

 

                                                                                                                  המלון מכיל בר, מסעדה המגישה מנות מגוונות ונוף פסטורלי של עיירת דייגים מרוחקת. במלון 40 חדרים, מתוכם 20 חדרי אמנות הנושאים שמות כגון: "Dreams between Signs" או "Mistery for the Moon". כל אחד מהחדרים עוצב על ידי אמן אחר או קבוצת אמנים אחרת, בהם אמנים סיציליאניים מקומיים כגון Michele Canzoneri ואמנים בינלאומיים כמו האמן היפני Hidetoshi Nagasawa.

 

החדרים לא נועדו בהכרח להנעים את שהותו של האורח, אך הם בהחלט מספקים חוויה ייחודית ורבת עוצמה. הם חפים מכל פינוק וצפויים לספק לאורחיו "מסע אמנותי פנימי" או סוג של מדיטציה. חדרי המלון הם אמנות שלא נועדה להיות מוצגת מול הצופה, אלא להכיל אותו, או כפי שהגדיר אותה פרסטי: "רק כאשר האורח נכנס וחי בחדר, עבודת האמנות מתממשת. הנוכחות והשימוש בחדר הם חלק בלתי נפרד מיצירת האמנות".

 

 

לסיכום, המלון לא מומלץ למפונקים מבינכם, אלא יותר לחובבי אמנות והרפתקאות אשר היו שמחים להפוך לחלק ביצירת אמנות, לפחות ללילה.

 

שוודיה, Ice hotel

האייס הוטל בשוודיה מציע לכם נופשים אמיצים והרפתקנים חוויה יוצאת דופן, אם קור לא מרתיע אתכם במיוחד, יש לכם את האפשרות לשהות במלון שהוא יצירת אמנות המשנה צורתו מדי חורף, מלון מהסוג, שאתם, חובבי האמנות, לא תשתעממו מלחזור ולבקר אותו שוב ושוב.

 

שמונה שבועות לוקח לבנות אותו, ושלושה חודשים עד שהוא נמס זהו סיפורו של מלון הקרח בעיר יוקאסיארבי שבמחוז קירונה הממוקם בצפון שבדיה רק 200 קילומטר מצפון לחוג הארקטי.          

 

 

מדי שנה נאספים אמנים ומעצבים שונים משוודיה ומהעולם על מנת לעצב ולתכנן את 61 החדרים והסוויטות, שבנויים כולם מקרח, כמובן.

 

המיטות בחדרי המלון, עשויות מבלוקים של קרח ועליהן מזרן עבה ועורות של איילי הצפון הפופולריים באזור, כמו גם שק שינה עב-כרס כדי לשמור על החום במלון שבו הטמפרטורה מינוס 7 מעלות צלזיוס.

 

לאחר לינה לילית בחדרים, במהלך היום נגזר על אורחי המלון שלא לשהות בחדרים היות והמלון הופך להיות מיצג אמנותי עבור תיירים.

 

 

אטרקציה נוספת במלון, שכבר מוכרת לקהל אורחיו, היא בר הקרח בו, אשר בו תוכלו לבחור כל משקה שתרצו כל עוד הוא מגיע עם קוביות קרח בתוכו, ואם אלכוהול הוא פחות הקטע שלכם, תוכלו למצוא במתחם מסעדת גורמה המעוטרת בפסלים רבים מקרח, ביניהם של חד-קרן ואפילו במת תיאטרון מקרח.

 

המלון נפתח מדי שנה לציבור במהלך חודש דצמבר ונשאר פתוח עד סוף חודש מרץ, כאשר בסוף העונה, אין צורך לעמול ולפרק את המלון, הטמפרטורה ממיסה אותו בטבעיות באפריל,מדי שנה.

 

 

אז, אם חשקה נפשכם בנופש מהרו ותפסו מקום. בניגוד למה שנדמה לכם, ישנם לא מעט חובבי אמנות שישמחו לישון בטמפרטורת מינוס שבע מעלות על מיטת קרח, מסתבר שלמלון יש ביקוש רב, וזמינות החדרים הולכת ואוזלת.

 

תל אביב, Leonardo Art Hotel

מלון לאונרדו ארט ת"א הממוקם במתחם כיכר אתרים בסמוך למלון הרודס ת"א, הינו, ללא ספק, מלון בוטיק באווירה אינטימית המומלץ לחובבי האמנות כאלה מחפשים לישון, לאכול ולנפוש תרבות, במרכז ההתרחשות של העיר הגדולה.

 

המלון שם לעצמו יעד: להפוך  למוסד תרבות וגלריה אשר עומדים בקו אחד עם מלונות אמנות מפורסמים בעולם. במלון 156 חדרי אירוח וביניהם תוכלו לבחור לכם חדר זוגי, חדר משפחתי מרווח או סוויטה מאובזרת למופת.

 

 

אחת מאטרקציות המלון, היא ללא ספר מיקומו האטרקטיבי בסמוך לחוף הים, קרוב למרכז העסקים, הבילויים ותרבות של תל אביב (ליד בריכת גורדון והמרינה), גולת הכותרת של המלון היא גלריית האומנות המרהיבה, המציגה תערוכה של כ-300 יצירות אמנות מקוריות מאוסף של דובי שיף.

 

לאורחי המלון האפשרות לקבל סיור מודרך עם קטלוג של היצירות השונות והסברים שונים, מעבר לכך כיאה לגלריית אומנות, התערוכה פתוחה לסיורים ומבקרים חיצוניים בתשלום.

 

בנוסף, במלון תוכלו להנות מגג מרהיב ויוקרתי עם דק, מרבצים ובריכה מרהיבה המשקיפה לים, טרקלין עסקים, אינטרנט אלחוטי חינם מהיר ללא תשלום בכל רחבי המלון, חניה תת-קרקעית (בכל זאת ת"א..) ומסעדה המשקיפה לים ולטיילת.

 

 

לסיכום, חובבי אמנות יקרים, לא משנה אם המטרה היא עסקית, רומנטית, משפחתית או סתם פסק זמן נעים בעיר הגדולה, אם חשקה נפשכם בנופש או אירוח עם ערך מוסף, לאונרדו ארט ת"א מסתמנת כבחירה המושלמת.

 

 

ניו יורק, Gramercy Park Hotel

הגראמרסי פארק הוטל, הינו מלון עם אילן יוחסין מרשים המלא בכוכבים, פוליטיקאים וסתם מפורסמים. השחקן האייקוני המפרי בוגרט התחתן בו, והנשיא האמריקאי ג'ון קנדי שהה בו בקביעות עם הוריו בהיותו ילד. המלון נחשב במשך שנים מוסד יוקרתי ומקום אהוב על סופרים, אמנים וכוכבי רוק, הוזנח במשך השנים, אך קיבל לאחרונה מתיחת פנים של מיליוני דולרים, שהפכה אותו למלון המושלם לחובבי אמנות.

 

המלון, ששוכן בשדרות לקסינגטון במרכז מנהטן, כיום נחשב למוסד אמנותי ותרבותי שמתהדר באוסף של יצירות אמנות שלא היה מבייש גלריות נחשבות בעולם, ואפילו מוזיאונים קטנים.        

 

                                                                        

על קירות בית המלון - בלובי, בחדרי האורחים, בחללי האירועים ובברים – מוצבות יצירות המוערכות במיליוני דולרים של גדולי האמנים העכשוויים, בדגש על האמנים האמריקאים הגדולים של המאה העשרים כגון אנדי וורהול, טום וסלמן וקית' הרינג.

 

ניתן לשהות במחיצתן של יצירות של אמנים כמו האמן הקולומביאני פרננדו בוטרו והאמן הבריטי העכשווי המצליח דמיאן הירסט.

                                                

עיצוב הפנים של המלון נעשה כולו על ידי האמן והבמאי ג'וליאן שנאבל בסגנון ניאו?רנסנסי. והוא מכיל 46 סוויטות ו-139 חדרים בדרגות אבזור ופאר לבחריתכם: תוכלו לבחור ללון בחדרים עם רמות אבזור שונות, מחדרים בסיסיים ועד לסוויטה הנשיאותית המורכבת משני פנטהאוזים מחוברים יחדיו.      

 

                           

בנוסף, במתחם המלון תוכלו למצוא: גן פרטי ומיוחד בלב מנהטן (דבר נדיר בפני עצמו!), חדר כושר מאובזר, ספא, ספרייה, מועדון לילה פרטי ומסעדה עם נוף לעיר.

 

השהות במלון אינה זולה, אך מומלצת לכל חובבי האמנות אשר יכולים להרשות לעצמם חופשה במחציתן של כמה מיצירות האמנות המפרסמות בעולם בסמוך לשדרת ברודווי וכל האטרקציות הבולטות בעיר ניו יורק.

 

טורונטו, Gladstone Hotel

העיר טורנטו בקנדה עמוסה בגלריות, דבר שהפך אותה ליעד אטרקטיבי לחובבי אמנות. מלון "גלדסטון" ללא ספק בולט בנוף הקנדי, מדובר במבנה ויקטוריאני היסטורי שהוסב למלון בוטיק מעוצב, הממוקם בלב ליבה של העיר טורנטו בסמוך לגלריות נחשבות.

 

המלון נמצא במרחק של 5 דקות נסיעה מנמל התעופה Toronto City Centre ו-10 דקות הליכה מתחנת הרכבת Exhibition GO Station. עובדה ההופכת אותו לנוח ונגיש לכל האטרקציות התרבותיות של העיר.

 

 

מלון הגלריה, מכיל 37 חדרים שעוצבו בידי אמנים קנדיים מתחומי אמנות שונים, ביניהם אמנים פלסטיים ומאיירים – אשר יחד נותנים ביטוי לרב?גוניות של העיר טורנטו והסצנה האמנותית בה. כל חדר שונה מהאחר, ומשקף את החזון של האמן של שאחראי לעיצובו. כך לדוגמא, תוכלו למצוא בין חדרי המלון את חדר "הנוסע האורבני" שעוצב על ידי האמן פול פורטין וחדר "Snapshot", שעוצב על ידי  אמנית בשם כריסטינה זידלר.    

                                                                    

מעבר לכך, המלון מתפקד גם כמרכז תרבות לכל דבר, ובו תוכלו ליהנות מהופעות מוזיקליות ותערוכות מתחלפות ובנוסף משיעורי ציור וסדנאות אמנות לאורחי המלון ולנרשמים חיצוניים. ואם זה לא מספיק, תוכלו למצוא במתחם המלון גם ספריה, אולם קריוקי ואולם אירועים, מסעדה/קפה ובר.

 

 

לסיום, אם מתאפשר לכם להרחיק עד קנדה הרחוקה והקרירה, אין כמו העיר טורנטו ואם כבר טורנטו אז לכו על מלון גלדסטון, שיספק לכם שהות נעימה, מעניינת במרכז העיר עם חווית אמנות אורבנית בלתי נשכחת ונוחה לכל כיס.