מסתבר שלא צריך לנסוע רחוק בשביל להתבונן ביצירות אמנות מן השורה הראשונה, בגלריות התל אביביות הבאות תמצאו יצירות יוצאות דופן בחללים מרשימים, שיספקו לכם את כל מה שאתם מצפים לקבל מביקור במוזיאון גדול ונחשב, ואף יותר. צאו לטיול בתל אביב:

 

גלריית "שלוש" רחוב מזא"ה 7 בת"א

גלריה ש?לו?ש הוקמה  על ידי נירה יצחקי ומאז 1989 שכנה ברחוב חיסין בתל אביב  עד אשר עברה באוקטובר 2010 למשכנה המפואר ב-"בנין התאומים" ברחוב מזא"ה 7. "בניין התאומים", הינו ללא ספק אחד הבניינים ההיסטוריים המרהיבים ביותר במרכז תל אביב, בפינת רחובות מזא"ה ויבנה, הבניין אשר תוכנן ונבנה בשנת 1920 על ידי אדריכל יוסף ברלין, אשר במקור תוכנן כמגורים לשני האחים ברלין, נולד מתוך רצון להקים שני בתים זהים וצמודים והוליד את בניין התאומים הראשון בתל אביב. הבניין היפיפה שעוצב תחילה למגורים, שומר במהלך השנים ושימש בהמשך גם כבית ללשכת מהנדסים ואדריכלים, וכן בית ספר לאדריכלות.

 

גלריית שלוש פועלת מאז היווסדה לקידום לוח תערוכות בינלאומי ומקומי, בשיתוף עם אוצרים ואמנים מרחבי העולם, עשייה שמיקמה את הגלריה כחלוצה ומובילה בשדות השונים של האמנות העכשווית בישראל.

 

            

 

הגלריה שנחשבת נכון להיום כחלל התצוגה הפרטי הגדול בת"א, מציגה עבודות ותערוכות בתחומי: ניו מדיה, וידאו, פיסול, ציור, ומיצבים. בין האמנים המיוצגים על ידי הגלריה ניתן למצוא שמות כגון: אורי גרשוני, גל וינשטיין, מלאני מנשוט, ידיד רובין, מיקי קרצמן ועוד אמנים בולטים וכמובן גם תערוכות מתחלפות.

 

מלבד גלריית שלוש תוכלו למצוא במתחם לאמנות עכשווית ב-"בניין התאומים" גג יפייפה ובו חלל המארח פעילות תרבותית בינתחומית, בית קפה ואפילו חנות ספרים.

 

שעות פעילות:

ימים ב' -ה': 11:00-19:00

יום ו': 10:00-14:00

שבת: 11:00-14:00

 

"גלריית דן"- רח' בן יהודה 107, תל אביב

גלרית דן, אשר הוקמה לפני 28 שנים ע"י אביר משה, מתמקדת בהצגת עבודות אמנות ישראלית וממוקמת כיום בחלל גדול, שקוף ופתוח ברחוב בן יהודה 107. במהלך שנות קיומה ועד היום, הגלריה פעילה ודומיננטית בכל הנוגע לתצוגה של פרטי אמנות בעולם האמנות הישראלי, ואף ייצגה כמה מהשמות הבולטים בברנז'ה המקומית ביניהם ניתן למנות גם את מישה רפופורט וחתן פרס ישראל- יוסל ברגנר.

 

 

הכל התחיל ב-1984, עם הקמתו של בית דפוס על ידי אביר משה, שייצר ליטוגרפיות לעבודות של אמנים ישראלים מהשורה הראשונה. עם הזמן החל משה להתעסק עם אורגינלים ועבודות שמן, ובאותו זמן הפך לנציג הרשמי של האמן יוסל ברגנר. בהמשך, ב-1990, פתח גלריה במלון דן. במהלך השנים הגלריה עברה כמה מיקומים ובהמשך אף התפצלה לשתי גלריות (קלאסית ועכשווית), אך לבסוף התאחדה שוב לאחת והקימה נחלתה במיקומה הנוכחי ברחוב בן יהודה.

 

הגלריה מציגה תערוכת אוסף משתנה של אמנות עכשווית, מודרנית וקלאסית. כאשר פעמיים בשנה מתקיימת תערוכה לאמן שצוות הגלריה בוחר. לרוב נבחרים אמנים צעירים היוצרים אמנות עכשווית. בנוסף, ניתן להתרשם בה מאוסף עצום של יצירות והדפסי אבן מקוריים. הצוות המקצועי של הגלריה עוסק גם ביעוץ אמנותי לאספנים, אדריכלים ומעצבים.

 

באוסף הגלריה תוכלו למצוא יצירות אייקוניות של כמה מהאמנים הישראלים הבולטים כגון: ראובן רובין, נחום גוטמן, יוסל ברגנר, יגאל טומרקין, מנשה קדישמן, יעקב אגם, לאה ניקל ועוד רבים וטובים מהאמנות ישראלית עכשווית, מודרנית וקלאסית.

 

שעות פעילות:

ימים א' - ה': 10:30-19:00

יום ו': 10:30-14:00

 

בית האמנים ת"א

אגודת האמנים והפסלים הוקמה ב-4 אוגוסט, 1934 בתל אביב. עם קום המדינה הוסב שמה לאגודת הציירים והפסלים בישראל. מטרת האגודה שהינה עמותה ציבורית היא עזרה לאמנים וטיפול בבעיות המקצועיות והחברתיות שלהם. בשנת 1945נבנה בית האמנים ברחוב אלחריזי 9 תל אביב.

 

 

בשנת 2002 התפרקה אגודת הציירים והפסלים לשני גופים: הארגון המקצועי של האמנים שמטרתו לדאוג לרווחת האמן וצרכיו. ובית האמנים שמשמש כגלריה עירונית וסדנאות לאמנות.

 

בית האמנים היה ונותר, מרכז אמנותי תרבותי מהמרכזיים בישראל בשנים האחרונות. החלל שהחל את דרכו כגלריה קטנה במהלך השנים התפתח וגדל בשטחו ובהיקף הפעילות. וכך נוסדו בו גם סדנאות לציור, רישום והדפס, הרצאות, סימפוזיונים וחללי תצוגה.    

 

כיום קיימות בו שבע גלריות, ובהן תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות מתחלפות, לצד תערוכות פיסול ברחבה שמחוץ לבניין ופרויקטים מיוחדים על גבי הבניין.

 

 

בית האמנים דואג ליזום וליצור שיתופי פעולה מעניינים בארץ ובחו"ל, כאשר הדגש בבית האמנים הוא ללא ספק בשילוב בין אמנים ותיקים עם הדור הצעיר. כך לדוגמא תוכלו למצוא תצוגות פיסול וצילום לצד עיצוב מיצב ווידיאו, של אמנים ותיקים לצד השמות החדשים בעולם האמנות.

 

שעות פתיחה:

ב' - ה': 10:00-13:00, 17:00-19:00

ו': 10:00-13:00

שבת: 11:00-12:00

 

לאונרדו ארט ת"א

גלריית לאונרדו ארט ממוקמת במתחם מלון לאונרדו ארט תל אביב מכילה כ-300 יצירות אמנות בז'אנר הפיגורטיבי-ריאליסטי מאוסף דובי שיף, מדובר בהחלט בתערוכת אמנות נדירה בהיקפה ובחשיבותה, המכילה עשרות רכישות חדשות באוסף אשר חלקן טרם הוצג לציבור בעבר.

 

 

האוסף נוצר על ידי איש העסקים דובי שיף מתוך הערכה ואהבה גדולה לאמנות, האוסף הינו המשך ישיר של האוסף של אביו ז"ל שהחל להתגבש לפני למעלה מ-60 שנה. 300 היצירות באוסף, מציעות מסע נדיר בז'אנר הפיגורטיבי-ריאליסטי אשר זוכה להכרה מחודשת בשני העשורים האחרונים.

 

האמנים שעבודותיהם מוצגות ברחבי המלון מנהלים דיאלוג עם הקלאסיקה כמצע לעבודתם. וכך כל אחד מהם, בדרכו שלו מעביר לנו דרך הציור את עולמו האישי וחושף רגע שהתקיים בין הצייר ומושא ציורו, בין אם מדובר בסצנה אמיתית או דמיונית. באוסף המרשים תוכלו להיחשף ליצירות של אמנים ותיקים ומוערכים כמו: גידי רובין, אביגדור אריכא, מיה זר, רוני טהרלב, עופר ללוש ועוד רבים וטובים. וזאת לצד יצירותיהם של אמנים ישראלים צעירים ובוגרים ביניהם: עלמה יצחקי, אבנר בן גל, הדס לוי ועוד.

 

 

ובנוסף בין התוספות האחרונות לאוסף, ניתן למצוא יצירות חדשות של אמנים ותיקים ומוכרים כדוגמת אלי שמיר, ארם גרשוני, אביטל בורג, מתן בן כנען ויצירות של אמנים בינלאומיים עולים ומבוססים כמו ויק מוניז, כריסטיאן גליארד, איאן קמברלנד וזאנג צ'אוקסינג. דבר ההופך את האוסף ללא ספק למגוון והמרשים ביותר מבין הגלריות התל אביביות.

 

התערוכה בגלריה מלווה בקטלוג ובאירועי תרבות שונים המתקיימים במתחם המלון, ביניהם דיאלוגים עם אמנים נבחרים מהאוסף ושיחות עם אנשי רוח מובילים הקשורים לז'אנר הריאליסטי במדיומים השונים.

 

 

התערוכה במלון לאונרדו ארט פתוחה לאורחים ולקהל הרחב וניתן לבקר בה בתיאום מראש בשילוב אחת החוויות המפנקות – קפה ועוגה, ארוחת בוקר מול הים או קוקטייל וטאפסים על שפת הבריכה. בנוסף, ניתן לבחור בסיור מודרך עם הסברים על היצירות השונות ביחיד או בקבוצה. מומלץ בהחלט.

 

שעות פתיחה: גמישות, ניתן לבקר בגלריה בתיאום מראש ואף לתאם סיור מודרך עם הסברים מפורטים על היצירות בטלפון:03-5211777

 

גלריה ארטסטיישן ת"א

"ארטסטיישן" - גלריה לאמנות עכשווית מובילה, ממוקמת במתחם התחנה. המתחם הינו שחזור של אזור תחנת הרכבת שפעלה בקו יפו-ירושלים בין השנים 1892 ועד 1948 והיה זה קו הרכבת הראשון במרחב שבין טורקיה למצרים, ואמצעי התחבורה הראשון שהחליף את הגמלים בהעברת משאות כבדים למרחקים, ולאחר מכן העביר בעיקר אנשים.

 

הגלריה ממוקמת בבניין הסטורי משנת 1904. הבניין, אשר בעברו שימש כבית החרושת הראשון לחומרי בנייה בתל אביב שומר ונשאר אחד הבניינים היפים בת"א.

 

 

"ארטסטיישן" הינה גלריה לאמנות עכשווית אשר הוקמה ומנוהלת ע"י שתי מהנשים הבולטות בתחום האמנות בישראל: שירי בן ארצי ואיה שהם, אשר גם חתומות על ועידת האמנות המצליחה ARTFI, הועידה לאמנות, אספנות ופיננסים.                              

 

בן ארצי ושהם נחשבות למובילות דעה של ממש בכל הנוגע לפיתוח וחשיפה של תחום האמנות הישראלית בארץ ובעולם, וזאת לצד הבאת תערוכות בינלאומיות מובילות לת"א.

כפי שמתבקש באמנות עכשווית, יוצא שהגלריה מציגה אמנות ומייצגים יוצאי דופן.

 

החלל הייחודי של הגלריה מתפרס על פני 200 מ"ר ובו ארכיטקטורה יוצאת דופן המשלבת קורות עץ מאסיביות, קירות מקוריים ועיצוב מודרני, הנותן את המעטפת המושלמת לאמנות.

 

 

הגלריה חתומה על הצגת כמה מהפרויקטים השאפתניים ביותר, לצד אמנים מובילים בתחומם- הן בעולם האמנות הישראלי והן בזירה הבינלאומית: גיל הלר, דורון פישביין, איה אליאב ועוד רבים וטובים. כמו כן, מספקת הגלריה ללקוחותיה שירותי יעוץ אמנותי מקצועי בכל הקשור לאספנות פרטית ועסקית, מכירות פומביות, הערכת יצירות אמנות, וניהול אוסף אמנות.

 

שעות פתיחה:

ב' - ה': –10:00-18:00

ו': –10:00-13:00

שבת: –11:00-17:00

 

"גלריה בינט" רחוב פרישמן ת"א

גלריה בינט, אשר הוקמה תחילה בירושלים בשנת 1962 ע"י גרשון בינט, מייצגת ומציגה אמנים עכשוויים ואמנות מודרנית. הדגש בה הוא על אמנות ישראלית אך ברשות הגלריה גם יצירות של אמנים בינלאומיים עכשוויים.

 

הגלריה מנוהלת על ידי גבי בינט, נכדו של גרשון, וממוקמת כיום ברחוב פרישמן 15 בתל אביב, ואוספיה מוצגים בשלושה אולמות בשטח של כ-300 מ"ר.

 

חללי התצוגה הגדולים מאפשרים קיום תערוכות יחיד במקביל לתערוכות קבוצתיות מאוספי הגלריה. בנוסף, הגלריה משתתפת קבועה בירידי אמנות בינלאומיים. בין אמני הגלריה תוכלו למצוא שמות כגון: אבנר כץ, דבורה וסרמן, אלון פורת, הדס בר הילל ועוד.

 

 

הגלריה מכילה אוסף גדול של הדפסים, חלקם בהוצאת הגלריה ואחרים של סדנאות הדפס בארץ ובחו"ל.

 

מבחר יצירות האמנות בגלריה משקף את אמונתם של בעלי הגלריה באמנות שנושאת את חותמו האישי של האמן ולא רק את חותם התקופה. אמנות כזו על פי אמונתם, מוכיחה את רעננותה לאורך השנים, ושורדת.

 

כמו כן, הגלריה דואגת ללוות אספנים המעוניינים לבנות ולהרחיב אוסף יצירות אמנות איכותי ומעניין.

 

שעות פתיחה:

ב' - ה': 11:00 - 18:00

ו': 10:00 - 13:00

 

"המרכז לאמנות עכשווית קלישר"- צדוק כהן ת"א

אם אתם משופשפים כבר בהגה האומנותית בטח כבר שמעתם על המושג "בינאלה".                                          

 

הבינאלה הינו אירוע אמנותי המתקיים אחת לשנתיים המוקדש לאמנות עכשווית. המונח "ביאנלה" הפך מקובל בשפות שונות, ובהן עברית, ומקורו בביאנלה המפורסמת של ונציה, שהיא תערוכת אמנות בינלאומית הנערכת החל מ-1895. הביאנלה של ונציה נחשבת לאחת מהתערוכות החשובות והיוקרתיות ביותר בעולם האמנות ומכל מדינה נבחרים להשתתף בה אך ורק האומנים הבולטים ביותר בתחומם, אשר יוצרים יצירות אמנות במיוחד לקראתה.  על כן, במשך השנים אומץ רעיון אירועי ה-"בינאלה" והחלו להתקיים אירועים נוספים בגלריות שונות ברחבי העולם.

 

 

"המרכז לאמנות עכשווית קלישר" הוקם ב-1997 במטרה לקדם את האמנות העכשווית עם דגש על "אמנויות הזמן" ובעיקר וידיאו ומיצג. מאז הקמתו יזם המרכז לאמנות עכשווית את הביאנלה הבינלאומית למיצג בשם "ערפול", את הביאנלה הבינלאומיות לווידיאו ארט בשם  "וידאו-זון", ובנוסף דואג לקיים סדרה של הקרנות וידיאו-ארט וקולנוע ניסיוני בסינמטקים ברחבי הארץ.

 

עד שנת 2005 עבד המרכז לאמנות עכשווית מתוך חדר קטן שבסינמטק תל-אביב והצליח להכניס רוח חדשה בסצנת האמנות הישראלית. לבסוף, בשנת 2005 עבר המרכז לאמנות עכשווית למשכנו הנוכחי והקבוע. עם המעבר התאפשר למרכז להרחיב את פעילות הארכיון הישראלי לווידיאו ארט הממוקם בו, ארכיון המכיל אוסף של למעלה מ-3,000 יצירות וידיאו של אמנים ישראלים וזרים, ובו עבודות משנות השישים ועד ימינו. ללא ספק אוצר אמנות גולמי העומד לרשות תלמידים, אוצרים, אנשי וידיאו והקהל הרחב.

 

המרכז מציג בכל שנה כ-5 תערוכות יחיד וקבוצתיות מתחלפות של אמנים ישראליים ובינלאומיים, ובנוסף אחראי לפרויקטים ואירועי אמנות שונים במתחם: הקרנת סדרות של וידיאו ארט וקולנוע ניסיוני, אירועי מיצג וסאונד, הרצאות, ואף סדנאות ודיונים.

 

שעות פתיחה

ב' - –ה': 14:00 –19:00

ו' - שבת: 10:00 –14:00