כשמיכל נתן היתה בת חמש, היתה לה בעיה קשה עם הרגליים – כפות הרגליים שלה נטו פנימה וגרמו לכל הרגליים להתעקם. למרות זאת, היא היתה ילדה מלאה בשמחה ובאנרגיות, אז במקום לכבול אותה עם ברזלים, האורתופד המליץ להוריה לשלוח אותה לשיעורי בלט. ובכך הוא שינה את חייה.

 

 

 

במשך שנים רקדה נתן בלט קלאסי ונחשבה לרקדנית מבטיחה, אבל אז בכיתה ט' קרה שינוי בגופה ששוב שינה את המסלול. "הגוף שלי התחיל להשתנות ולהתפתח, התחיל להיות גוף יותר נשי ובתקופה שלי זה לא כל כך התאים להיות רקדנית קלאסית", היא משחזרת. "נאלצתי לקחת שיעור פלמנקו בתור העשרה ומיד היה קראש. באינטואיציה הבנתי שיש פה משהו אחר, מאוד עוצמתי מבחינת הרגש".

 

נתן התחילה ללמוד פלמנקו אצל אחת המורות היחידות שהיו אז בארץ, סיליביה דוראן. אחרי חצי שנה היא הכניסה אותה ללהקהוהשאר היסטוריה. היום, כמעט 30 שנה אחרי, מיכל נתן היא המנהלת האמנותית, הרקדנית הראשית והכוריאוגרפית הראשית של להקת הפלמנקו הרפרטוארית הישראלית "קומפאס", שהוקמה בשנת 1995.

 

מיכל נתן בראשית הקריירה (מימין) והיום

 

"שבוע אחרי החתונה שלי עברנו לספרד", מספרת נתן. "הופעתי בתוך מועדון פלמנקו, ומיד התחלתי ללמד שם, כי הם ביקשו שאני אלמד אותם. כשחזרתי חזרה לארץ, למסגרת הקודמת, והיה לי ברור שאני רוצה לעשות אומנות, ולא משהו קטן. הופעתי עם כל מיני הרכבים קטנים, אבל זה לא סיפק אותי, רציתי לעשות אומנות עם הפלמנקו. התחלתי ללמד ולקחתי את המוכשרים ביותר וככה נוצרה הלהקה".

 

היום נתן כבר יודעת ש"אם יש לך חלום ויש לך יעד מסוים, אתה צריך ללכת ולהגשים את זה. אין דבר כזה קושי, הכל אתגר". גם בכל הנוגע לאתגר האימהות מצאה נתן את הדרכים שלה להתמודד. "היה לי מאוד ברור עוד לפני ההיריון הראשון שאני לא תופסת את המקום של האימהות בתור שינוי משמעותי, אני מאוד רואה את זה כילד שמצטרף למשפחה שקיימת. להורים יש מסלול חיים, ואין סיבה לשנות את אורח החיים. ככה גידלתי את שלושת ילדיי, הם באו איתי לסטודיו וכשנסענו לחו?ל והם היו באים אתנו". כנראה שאורח החיים הזה השפיע על הילדים, לפחות על הבת ליה, שרוקדת עם אימה בלהקה.  

 

גם היום, עשרות שנים אחרי שהתחילה לרקוד, מודה נתן שאין דבר אחר שהיא היתה רוצה לעשות, "אחרי כמעט 30 שנה עדיין פה יושבת עדיין רוקדת עדיין באותו תחום וזה לא מפסיק לעניין אותי". 

 

 

המאפרת יעל יעקבי על האיפור שבחרה למיכל נתן:

"מיכל היא אשה מרשימה מאד. זקופת קומה, בעלת תווי פנים חזקים ומלאי הבעה, כיאה למקצוע אשר בחרה בו. במקרה שלה, אי אפשר היה להתבלבל - עבודתה משתקפת בפניה ולכן זרמתי עם הלוק המתבקש. איפור עיניים מסיבי בגווני שחור, עם זויות של אייליינר שחור שטושטש למראה מעושן, הברקת צללית בגוון פנינה על עצם הגבה ועל הרקות, ברונזר אשר הדגיש את עצמות הלחיים המושלמות שלה ושפתון אדום עמיד, שמעליו נמשח גלוס מבריק להעצמת המראה החזק. על עצמות הבריח והחזה מרחתי קרם גוף שעורבב עם צללית מבריקה בגוון מוזהב על מנת לתת לעור מראה קורן, מבריק ובריא".

 
 
 
 
 
 

 

 

"מיכל היא אשה מרשימה מאד. זקופת קומה, בעלת תווי פנים חזקים ומלאי הבעה, כיאה למקצוע אשר בחרה בו.
במקרה שלה, אי אפשר היה להתבלבל-עבודתה משתקפת בפניה ולכן זרמתי עם הלוק המתבקש.
איפור עיניים מסיבי בגווני שחור, עם זויות של אייליינר שחור שטושטש למראה מעושן, הברקת צללית בגוון פנינה על עצם הגבה ועל הרקות, ברונזר אשר הדגיש את עצמות הלחיים המושלמות שלה ושפתון אדום עמיד, שמעליו נמשח גלוס מבריק להעצמת המראה החזק.
על עצמות הבריח והחזה מרחתי קרם גוף שעורבב עם צללית מבריקה בגוון מוזהב על מנת לתת לעור מראה קורן, מבריק ובריא".