10 שעות בלבד לקח לקייט מידלטון להתאושש מהלידה, לעשות פן, להתאפר, ללבוש חיוך ושמלה יפה ולצאת למצלמות. התמונה הזו, של הורים טריים מחייכים עם התינוקת השלווה עליהם, נחקקה לנו היטב בראש, וכמובן שהיא הצטרפה לכל אותן נשים שמעלות תמונות שלהן קורנות לאחר הלידה עם תינוקות ששקועים בשינה עמוקה ומתוקה. הרי ככה נשים נראות דקה אחרי לידה, לא?

אז כנראה שלא ממש, ולאחרונה יש יותר ויותר נשים שהחליטו שנמאס להן להרגיש רע עם כך שהן לא מתאימות לאשליה שמוכרים לנו, על שכרון חושים שאחרי הלידה. אחת מהן היא דניאלה היינס, שבתמונה אחת שהפכה לויראלית הצליחה להעביר תחושות של מיליוני נשים ברחבי העולם.

שלושה ימים בלבד לאחר הלידה, הגיעה אל דניאלה אחותה, שרה. היולדת הטרייה ישבה בביתה ללא חולצה, עם התינוק עליה ודמעות שלא הפסיקו לזלוג. כששרה ראתה את אחותה, היא מיד אמרה לה: "אני יודעת שזה נשמע משוגע, אבל יש לך מצלמה? את נראית כל כך חשופה ויפה".

שרה צילמה את אחותה, ודניאלה החליטה לעלות את התמונה לרשתות החברתיות, לצד סטטוס אמיץ לא פחות:

"זו תמונה שלי אחרי שלושה ימים לאחר הלידה", כתבה דניאלה. "הייתי כל כך חשופה ופתוחה. הייתי חתיכת בלגן. אהבתי את התינוק שלי, התגעגעתי לאבא שלו (שחזר לעבודה עוד באותו היום), כעסתי על אמא שלי, הלב שלי כאב על אח שלי בגלל שאמא שלנו עזבה אותנו והתינוק שלי נראה בדיוק כמוהו, הפטמות שלי היו סדוקות ומדממות, כמעט ולא יצא לי חלב, התינוק שלי נהייה ממש רעב, הייתי עצובה שיש אנשים שהורגים תינוקות בכוונה, לא ישנתי מאז שהתחילו הצירים, לא ידעתי איפה להניח את הציצים שלי, הווגינה שלי כאבה מזה שישבתי עליה כל זמן שהנקתי, די איבדתי את השפיות שלי".

דניאלה ממשיכה לספר כי אחותה שרה הגיעה כדי להביא לה אוכל, וכשראתה באיזה מצב נמצאת אחותה היא אמרה לה "הייתי בדיוק במקום שאת נמצאת בו". דניאלה כתבה שרק הידיעה שגם אחותה כמעט השתגעה, כבר עזרה לה להתמודד עם המצב. בהמשך, היא ביקשה עזרה מכל יתר האחיות שלה, ורק אז הבינה שהיא לא לבד ושהיא לא היחידה בעולם שחוותה את התחושות הפיזיות והנפשיות הללו. "הימים שאחרי הלידה לא היו קלים, אבל תמכו בי ודאגו לי והזכירו לי שאימהות לפני גם עברו את החלק הזה של האימהות ושאני אתגבר עליו גם כן".

דניאלה חוותה את נפילת ההורמונים שמגיעה לאחר הלידה ממש כמו כל אישה אחרת, רק שאף אחת לא מעזה לדבר על כך כי היא בטוחה שהיא זו שלא בסדר. התגובות שהיא קיבלה וכמות השיתופים לפוסט שלה, הבהירו עד כמה נשים זקוקות לשמוע שהן לא לבד ושהן לא יוצאות דופן. היו אפילו נשים שבעקבות הפוסט של דניאלה, שיתפו בתמונות ובסיפורים שלהן.

"הווגינה שלי נרדמה בגלל שישבתי עליה כל הזמן. לא שכבתי לישון במשך שבועיים בגלל שהיינו בבית של אמא שלי ולא היו שם מספיק מיטות", כתבה אחת מהמגיבות.

"יומיים לאחר הלידה", כתבה אישה שהעלתה פוסט תגובה. "הייתי אמוציונאלית, בכאבים עזים, השיער שלי היה בבלגן והייתי עייפה".

"זה כל כך יפה, באמת", כתבה ג'וליה איגר ארצ'ר. "אני הרגשתי בדיוק אותו הדבר ואני מקווה שעוד נשים ידברו על זה בגלל שזה כל כך לא צפוי. את מרגישה כל כך אשמה על זה שאת מרגישה 'אוי, מה עשיתי?', למרות שאת אוהבת את התינוק מאוד".

עכשיו צריך רק לחכות שגם נשים מוכרות יעזו להגיד את האמת שמאחורי הימים הראשונים והקשים לאחר הלידה, גם כדי שנשים לפני לידה ידעו לקראת מה הן הולכות וגם כאלו שחוו או חוות את הרגשות האלו ידעו שהן לא יוצאות דופן, וזה לא אומר דבר על תפקודן כאימהות.