תקופה הוויקטוריאנית, השיער של אישה מערבית נחשב חלק חשוב מהמראה שלה. משני צידי האוקיינוס ??האטלנטי, זה סימן את מעמדה ואת נשיותה.
טכס חשוב של מעבר לנערה בגיל ההתבגרות בתקופה זו היה ברגע שהיא התחילה ללבוש את השיער אותה. בעבר זה היה כבר שחוק רופף או בצמות וקשורים בסרט.
השיער של אישה היה שחוק מפותל ומסולסל במגוון רחב של תסרוקות משוכללות, לפעמים קישטו עם תכשיטים או נוצות. אלה השתנו עם אופנות משתנות, אבל השיער לא לחתוך אלא אם כן הכרחי.
כמו בחברות רבות, דוקטרינה דתית הייתה גורם בשיטור של השיער של נשים ויקטוריאני, מחייב שזה יהיה מכוסה או נעשה עד, במיוחד אם האישה הייתה נשואה. לתת את השיער של אחד נתפס בדרך כלל כחצוף ולא צנוע, אפילו חוטא.
למשקיף ויקטוריאני, תמונות של נשים עם שיער ארוך, רפוי תהיה במיוחד הוא זקוקים.

שיערן של נשים (בעיקר הבלונדיניות שבהן) מאז ומתמיד היה אטרקציה והשראה לאמנים וסופרים משחר ההיסטוריה. בתקופה הויקטוריאנית, לשיער היו גם משמעויות מורכבות וסמליות, ושיער ארוך סימן וסימל את מעמדה ואת נשיותה. טקס המעבר מילדה לאישה התרחש כאשר הילדה פיזרה את שיערה הארוך, שהיה עד כה קשור או אסוף בסרט.

 

עוד באון לייף:

 

צפו בתמונות המרתקות:

 

 

 

כמו ביהדות ובדתות אחרות, הדת תפסה מקום גם בשיערן הארוך של הנשים, שהיו חייבות לאסוף אותו ולכסות אותו במקרה של נישואין. מישהי נשואה ששיערה היה חשוף, היתה נחשבת כמישהי לא צנועה, ואפילו חוטאת. 

 

 

 

 

לאורך התקופה הויקטוריאנית, היו מספר מגוון של תסרוקות שונות ומגוונות שהשתנו בהתאם לאופנה הנוכחית. לעתים היו מקשטים אותו עם תכשיטים או נוצות, אבל בשום אופן לא היו חותכים אותו, אלא אם כן זה היה הכרחי.

 

 

 

 

התמונות מתוך: pinterest.com

 

שיערה של האישה הויקטוריאנית הפך עם השנים לנקודת עניין מינית, כאשר השיער הוא הביטוי המרכזי של נשיותה. שמירה על תלתלים ארוכים והיגיינים סימלו את הבדל המעמדות (שיער ארוך דורש טיפוח יקר יותר), ונשים נשואות רבות מכרו את שיערן תמורת כסף לאחר נישואיהן, כיוון שבין כה וכה הוא מכוסה ולא ניתן לראותו.