בין תעשיית האופנה לעולם הספורט מתרחש רומן כבר לא מעט שנים, ונראה כי בעונות האחרונות הוא מעלה הילוך: קולקציות של מעצבים ברחבי העולם שואבות השראה ספורטיבית ממגוון ענפים, אתלטים וספורטאים הופכים לפרזנטורים של מותגים גדולים, סלבס למיניהם משיקים קווי אופנה בשיתוף עם רשתות ספורט ומעצבי אופנה כמו סטלה מקרטני, ראלף לורן או ארמני אחראיים על מדי נבחרות ארצם באולימפיאדה.

גם בארץ קשה להתעלם מהשינוי האופנתי שנעשה בחדרי הכושר וברחובות, לא עוד חולצה מימי הצבא וטייטס מהשוק אלא פריטים מלאי סטייל, אופנתיים ובמראה ספורטיבי. זה לא רק יפה, זה בעיקר חשוב, כי לצד האסתטיקה טמונה גם הפרקטיות. אחרי הכל הלבוש יכול להועיל או לחילופין להפריע לאימון, על כן יש לבחור בפריטים שמתאימים מבחינת הבד, הפתחים, הגמישות ושיתנו את המענה המושלם לסוג הספורט בו תעסקו.

אירובי

משולב, דאנס, מדרגה – יש מגוון רחב של שיעורי אירובי, וכולם מאופיינים בדופק גבוה לאורך זמן, תזוזות, קפיצות וכמובן – שריפת שומנים.

מה נלבש: פריטים צמודים אך נושמים וקלילים במיוחד, נעלי ספורט גמישות, קלות ונוחות.

גופיה, קולמביה, מחיר: 190 שקל; טייץ, FILA, מחיר: 180 שקל; נעליים, PUMA, מחיר: 350 שקל; סרט ספורט עם פטנט, HALO, מחיר: 99 שקל. 

TRX

רצועת הכושר TRXהיא הלהיט החם של התקופה האחרונה וככל הנראה אביזר הספורט הפופולרי בעולם, נכון לעכשיו. בעזרת הרצועות מבצעים תרגילים כושר מורכבים ועובדים על כל שרירי הגוף.

מה נלבש: בגדים נושמים, מנדפי זיעה. חלק עליון תומך עם איקס בגב או רצועות עבות, טייטס ונעלי ספורט.

גופיה,  THE NORTH FACE, מחיר: 200 שקל; סווטשירט, סטלה מרטני לאדידס, מחיר: 350 שקל; חזיית ספורט, ריבוק, 149 שקל; טייץ, PUMA, מחיר: 120 שקל; נעליים, Asics, מחיר: 799 שקל. 

יוגה ופילאטיס

כה שונות אבל גם דומות – יוגה ופילאטיס הן שיטות שאוהבים לקטלגן תחת מטריית "גוף ונפש". יש בהן מודעות רבה לנשימה, טכניקות של גמישות והארכה וכן שימוש בשרירי הליבה של הגוף.

מה נלבש: גם לפעילות שהיא יותר "רגועה" רצוי לבחור פריטי ספורט, אך אלו שונים בתכלית מבגדי אירובי, למשל. רצוי לבחור בבגדים נושמים, רופפים – אך לא יותר מדי, ומאידך לא צמודים וחונקים. כדאי לבחור בבדים רכים, לוותר על פריטים בעלי כפתורים או קרסים וכן על חומרים סינתטיים המפריעים לעור ולתנועה.

חזיית ספורט, H&M, מחיר: 100 שקל; גופיה, H&M, מחיר: 149 שקל; טרנינג, MOVING FOMFORT, מחיר: 282 שקל; מזרון יוגה, דלתא, 70 שקל.

ריצה

בין אם על המסלול בחדר הכושר או באוויר הפתוח, הריצה יכולה להפוך לחוויה של ממש. אפשר לשמוע מוזיקה בדרך, ליהנות מהנוף (או מהטלוויזיה) ולשפר סיבולת לב ריאה מבלי שנשים לב.

מה נלבש: בגדי ריצה קצרים המאפשרים טווח תנועה ועוזרים לשמור על טמפרטורה של הגוף. הנעליים משחקות תפקיד חשוב כאן וכדאי לא "להתפשר" על זוג לא איכותי או כזה שאיננו מיועד לריצות שטח וכביש.

גופיה, PUMA, מחיר: 190 שקל; חזיית ספורט, MARIE MEILI, מחיר: 219 שקל; שורטס,  Asics לאוריג'ינלס, מחיר: 199 שקל; רצועה ליד, דלתא, 40 שקל; נעליים, ניו באלנס, מחיר: 519 שקל. 

ג'וגינג מסביב לבלוק

האחות הקטנה של האצנית. הליכה מהירה או ריצה קלה הן פעילויות ספורטיביות לכל דבר. רק רצוי לשים לב שאם אתן הולכות בליווי חברה, כדאי שהרגליים יפעלו ולא רק הפה – את הקשקשת אפשר לדחות להפסקות.

מה נלבש: בדים אווריריים, עם עליונית למקרה שיהיה קריר וברגע שמעט מזיעים אפשר להוריד.

סווטשירט, ספידו, 280 שקל; גופיה, BROOKS, מחיר: 272 שקל; טרנינג, פוקס, מחיר: 100 שקל; נעליים, skechers, מחיר: 339 שקל. 

טניס

משחק הכדור האלגנטי הזה מאופיין בגמישות, כוח, קואורדינציה וריצות קצרות.

מה נלבש: "הספורט הלבן" שהתכתב במשך שנים רבות עם עולם האופנה, מבקש פריטים נושמים שיקלו על טווח התנועה – כמו, למשל, גופיה עם איקס בגב. ניתן לשלב חצאית טניס מעל מכנסונים קצרים, עבור מי שמעוניינת לערוך מחווה לשראפובה. נעלי ספורט נוחות וקלילות.

חצאית, קולומביה, מחיר: 240 שקל; גופיה,MOVING COMFORT, מחיר: 100 שקל; נעליים, אסוס, מחיר: 443 שקל.