אמש קבוצת הוואטסאפ של הגן של בני לא נרגעה לרגע. זה לא שבימי שגרה, הקבוצה הזו יודעת שקט אמתי. תמיד יש בעיות עם הצהרון, עדכונים שוטפים וסתם שיחות מיותרות שמקומן בהודעות פרטיות. אבל הלחץ של ההורים טיפס בימים האחרונים למפלס חרדה גבוה במיוחד.  

 

לפני כיומיים השביתו הורים בירושלים את מוסדות החינוך במחאה על מחסור במאבטחים במוסדות החינוך משעות הצהריים. "עושים פוליטיקה על הגב של הילדים שלנו", טענו. לדבריהם, אין מערך אבטחה סביב גני הילדים בעיר ולמרות גל הטרור- לא התקבלה החלטה לתגבר את האבטחה במוסדות החינוך בעירית ירושלים או בהחלטת ממשלה.

נכון להבוקר- אירעו 4 פיגועים - שני פיגועי דקירה ברעננה, פיגוע ירי ופיגוע דריסה בירושלים, סך 2 הרוגים ו- 17 פצועים קשה (עדכון מהשעה 11:00 בבוקר). אמנם הממשלה משבחת אותנו – האזרחים, אחת ליומיים על קור הרוח שאנחנו מפגינים. אבל הביטחון של האזרחים וההחלטה האם לכנות את המצב בשמו ("אינתיפאדה שלישית" ולא גל טרור) היא החלטה פוליטית וכלכלית בלבד.

 

בסופו של דבר, המפגע שהחליט לרדת מאתר הבנייה בו עבד בפרויקט "מידטאון תל אביב" עם מברג ולדקור אנשים, לא היה בעל רקע של אלימות או השתתפות באירועי טרור. הוא דקר במברג 5 עוברי אורח, בהם חיילת, עד שנוטרל.

אמש הופצה ידיעה על ניסיון חדירה לגן בצפון תל אביב, שהתגלתה כשגויה. אבל ידיעה כזו מספיקה כדי לעורר היסטריה גמורה בקרב ההורים, ובצדק. להיות הורה בישראל זה לנהל שגרה בין מבצע צבאי לגל טרור, לתמרן בין עבודה תובענית לחופשות ממושכות ולשמור על קור רוח במצבי לחץ קיצוניים שאופייניים רק לנו.

 

קחו לדוגמא, את אשכול הגנים שאליו משתייך בני ומונה 150 ילדים בגילאי 3-5.5. העיריה לא קיבלה הנחייה לתגבר את האבטחה ומגלגלת את האחריות למשטרה. מצד שני, ההורים אינם מורשים להעסיק מאבטח באופן פרטי. האופציה הכי סבירה שעלתה אתמול היא הורים מתנדבים שיעמדו בשער הגן, ללא נשק, או יכולת אמתית לפעול במקרה חירום.

כרגע אין ביכולתה של הממשלה לספק לאזרחיה ביטחון. אף אחד לא באמת יודע מאיפה יגיע המחבל או המחבלת הבאה, באיזה כלי נשק ישתמשו או איזה איזור ייחשב לפגיעה אסטרטגית.

 

בואו נודה על האמת, האיש שמבטיח לנו ביטחון נגד איום הגרעין של איראן, לא יכול להבטיח לנו ביטחון - פה ליד הבית. שורת הבכירים שיתייצבו באולפני החדשות ויבטיחו רגיעה בעתיד הקרוב או הרחוק, לא באמת יכולים לעמוד מאחורי האמירות הריקות מתוכן שלהם. הפיגוע הבא עלול להתרחש בגן ילדים, בשכונה מבודדת ולווא דווקא במרכזי הערים. כרגע מה שמונע מלספק לילדי ישראל ביטחון היא החלטה שמונעת משיקולים לא עניינים (ואל תאמינו לדף המסרים שביבי דורש מכל שר שמתראיין לשנן). אין דרך אחרת לומר זאת: ממשלת ישראל מפקירה את הביטחון של הילדים שלנו.