בזמן שאצלנו אור-לי ברלב נושאת את דגל הפוליאמורה בגאון ומנסה לקדם את הנושא, בברזיל יש מי שלוקח את ריבוי האהבות צעד קדימה, ואף מנסה למסד אותם בחוק.

לאחרונה שלוש נשים, שעל פי הדיווחים נמצאות במערכת יחסים כבר כמה שנים ועכשיו מתכננות להביא ביחד ילד, נשבעו אמונים זו לזו ולזו בנוכחות של הנוטריונית הציבורית בברזיל פרננדה דה פריטס ליטאו. "ההסכם הזה הוא לא רק סימבולי, אלא הוא מגדיר את הדרך שבה הן רוצות להביא ילדים", אמרה ליטאו.

 

עוד און לייף: 

 

ההסכם אמנם לא מעיד על נישואים באופן רשמי, בגלל שעל פי הקריטריונים הבריזלאים זה יחשב לביגמיה, שעדיין לא חוקית. השלוש גם לא יוכלו להצהיר על הכנסה משותפת או להיות מבוטחות בשירותי בריאות כמשפחה, עם זאת עדיין מדובר בצעד נוסף למודל המשפחה החדשה ועל פי ליטאו "אם הן יפנו לבית משפט בדרישה לקבל הזכויות האלו, הן ככל הנראה יקבלו אותן". עוד היא מוסיפה כי זו תשתית טובה להוציא לפועל את התוכנית שלהן להורות המורכבת משלישיה".

 

השלישיה כוללת רופאת שיניים ואשת עסקים בנות 32 ומנהלת משרד בת 34. "ההסכם שלנו הוא פרי אהבה", אמרה אחת מהנשים בשלישיה, שכמו בנות זוגה בחרה להישאר בעילום שם. "אנחנו מתכוננות להריון שלי...ההסכם הוא כדי שהתינוק ואנחנו לא נוזנח ונשאר ללא שקל. אנחנו רוצות ליהנות מאותן הזכויות שכל האימהות מקבלות".

 

אמנם זו הפעם הראשונה ששלוש נשים חותמות על הסכם שכזה, אבל כבר ב-2012 גבר ושתי נשים עשו זאת גם בברזיל. שני ההסכמים מבוססים על ההחלטה מ-2011 שנוטריונים ציבוריים יוכלו לערוך הסכמים אזרחיים עבור זוגות חד-מיניים.

 

זה לא לגמרי מפתיע שהסכם יוצא דופן כמו זה מגיע דווקא מברזיל. המדינה הדרום אמריקאית מורכבת מניגודים – מצד אחד היא נחשבת לקתולית ושמרנית בכל הנוגע למערכות יחסים, ומצד שני מדובר במדינה שהביאה לנו את הקרנבל, את הביקיני הברזילי ואת השעווה הברזילאית. באופן אירוני, בימים אלו הקונגרס הברזילאי דן בהצעת חוק אשר תקבע שמשפחה יכולה להיות מוגדרת כמשפחה רק אם היא מורכבת מגבר ואישה. בד בבד יחסים פוליאמוריים הופכים ליותר ויותר פופולריים והם אפילו כיכבו בטלנובלה ובסדרה תיעודית.