מי שיציץ על חשבון האינסטגרם של סיאנה אליס ארפ כנראה יחשוב שמדובר על עוד צעירה שהחיים שלה מסתכמים בביקיני, שופינג וכושר, אבל מתחת לחיוכים ולפוזות השמחות, מסתתר סיפור לא פשוט בכלל, הכולל שנים של דיכאונות, אשפוזים וניסיונות התאבדות.

 

עוד באון לייף: 

 

היום יש לארפ מיליון עוקבים באינסטגרם ואתר לייף סטייל מצליח, אבל לפני חמש שנים, כשהיתה בת 16, היא זוכרת את עצמה שוכבת על הרצפה ומתפללת שהחיים יגמרו. זה היה אחרי ניסיון ההתאבדות השני שלה, שבא בעקבות תקופה ארוכה שבה היתה ממלמלת לעצמה שוב ושוב באובססיביות "את פתטית וחסרת ערך". הדיכאון של ארפ התחיל כשנה לפני כן. היא בודדה את עצמה מהחברה "נהגתי לישון במשך 16 שעות כי הרגשתי שזו דרך לברוח מהמציאות", היא משחזרת.

 

 

עד היום הסתירה ארפ את עברה, אבל לאחרונה היא החליטה 'לצאת מהארון' ולדבר על התקופות הקשות. "דיכאון הוא כמו צל גדול וכבד שעוקב אחריך לכל מקום. זה גורם לך להרגיש עצבנית ועצובה, אבל באותו הזמן גם ישנונית", סיפרה ל-Daily Mail האוסטרלי. ארפ גם משתפת בכך שהיא לא יכלה לסבול יותר את התחושות האלו ולכן החליטה להתאבד - "פשוט לא רציתי לנשום יותר".

 

 

המהפך בחשיבה ובהרגשה הגיע אחרי חודש של אשפוז בעקבות אותו ניסיון התאבדות. "אני זוכרת שיום אחד קמתי בבית החולים וחשבתי שאני רוצה לחיות, לא רק לשרוד. ושאני רוצה שוב להרגיש שאני שמחה". למרבה ההפתעה, מי שעזרו לה לצאת מהמצב הקשה הן דווקא אלו שגורמות להרבה אנשים להיכנס אליו – הרשתות החברתיות. "הרשתות החברתיות עזרו לי בדרך להחלמה. הן עזרו לי למצוא את עצמי ועכשיו אני רוצה להפיץ מסרים של שמחה ובריאות גם לאחרים".   

 

 

ארפ השתמשה ברשת כהשראה לחיים מאושרים יותר. "התחלתי לפרסם פוסטים עם מסרים שמחים ומלאים בשמש. גם מחקתי פוסטים ישנים שלי, שהיו דיכאוניים". היא גם הביאה להורים שלה את כל הסיסמאות שלה, כדי שהם יוכלו לעקוב אחרי הדברים שהיא מפרסמת או האתרים שהיא גולשת בהם. "אני חושבת שזה ממש חשוב בגלל שאת לא צריכה לפרסם שום דבר שאת לא גאה בו". היא השתמשה בניסיון שלה כדי לעודד אחרים, ולאורך הזמן היא ראתה איך כמות העוקבים אחריה הולכת וגדלה.

 

 

 

הפוסטים והתמונות שלה מתמקדים בעיקר בבריאות, יוגה וטיולים (וכמובן שגם לא מעט פוסטים שיווקיים), ולאחרונה גם העלתה אתר חדש שעוסק בנושאים הללו. כמובן שלצד זה היא מעודדת אנשים לחשוב בצורה חיובית ולא לפחד לבקש עזרה כשצריך. "התאבדות היא לא הדרך היחידה לצאת מהמצב הזה. ואם נדמה לך שכן, אז תחשוב טוב על כל המשפחה והחברים שלך. רק תעביר עוד יום למענם. וככה עוד יום ועוד יום", היא מציעה.     

 

 

הגישה הזו של ארפ הפוכה לגמרי מזו של אוסנה אוניל, כוכבת רשת צעירה אחרת, שלאחרונה הכתה גלים לאחר שסיפרה כיצד הרשת דווקא הובילה אותה לדיכאונות, וכיצד כל התמונות שהעלתה עד היום היו למעשה זיוף שנועד להרוויח כסף מעסקים ששילמו לה. ארפ התייחסה גם למקרה של אוניל ואמרה ש"יש אנשים שרק זקוקים לאישור ולאהדה של אנשים אחרים, אבל אני חושבת שזה יותר חשוב להעצים ולעודד אחרים. הרשתות החברתיות הן כלי מאוד עוצמתי. הן יכולות לגרום לך להעצים קהילות, ואת העולם ואת עצמך. אנשים רגישים יכולים להיות מאוד מושפעים, אז צריך להיות מודעים ולהתאים להם את התכנים אם יש חשש שזה יפגע בביטחון העצמי שלהם. לכן אני עוקבת רק אחרי אנשים שמעצימים ומעוררים השראה".