נדמה לנו שיש הפרדה ברורה בין עונג לכאב ושכולנו יודעים היטב היכן עובר הגבול הזה אבל השבוע כמה נשים כנות ואמיצות שוחחו עמי כדי להסביר, כדי להבהיר, מה זה באמת BDSM. הן עסקו גם בנושאים הטעונים של אלימות מינית, של בדידות, אמון, סבל ואהבה. הן רצו לדבר כי הרגישו שעבור אנשים רבים הידע על "סאדו מאזו" מגיע בעיקר מספרות ארוטית סטייל 50 גוונים של אפור שאין לה שום קשר למציאות.

הראיון עם מאיה (שם בדוי) בת 28 התחיל באיחור גדול. היא התנצלה בפני כי לדבריה "הייתי חיבת לעשות שעווה בתחת כי אחרת הדום (שולט) שלי יכעס עלי הערב". זו הייתה אחת ההתנצלויות המוזרות שקיבלתי בימי חיי.

מאיה, בואי נתחיל מההתחלה - מה זה בעצםBDSM ?

בפשטות? סטייה. זה סוג של העדפה מינית, יש מי שמגדיר את זה כנטייה מינית כמו הומו או לסבית אבל אני לא חושבת שזה אותו דבר. בפועל זה בא לידי ביטוי בפרקטיקות של יחסי כוחות קיצוניים בתוך מערכות יחסים או יחסי מין בכל מיני רמות: שליטה מנטלית, פקודות, השפלות והוראות ויכול להגיע לרמה פיזית של מכות, הצלפות, משחקי כוחות ותפקידים כמו בוס ומי שמתחתיו, אמא וילד, אבא וילד... המשותף הוא חוסר שוויוניות במיטה או בקשר. העדר השוויון מוסכם מראש ותפקידו לשרת את הנאת שני הצדדים.

בהתחלה קראנו לזה משחקי אונס. צילום: shutterstock

איך התחלת לעסוק בזה?

זה מלווה אותי כמעט כל חיי. ביחסים עם החבר הראשון לא הכרנו את הטרמינולוגיה וקראנו לזה "משחקי אונס". האינטרנט היה בחיתוליו, ניסינו כל מיני דברים וזה היה נורא מחרמן ונורא כיף. עם השנים נחשפתי לעומק, הכרתי את המונחים, את האביזרים, החלפתי פרטנרים וגיבשתי זהות. אני יודעת מה אני אוהבת. אני אוהבת שבן הזוג שלי הוא השולט שלי. אני אוהבת כשהוא מקטין אותי ומשפיל אותי ואני מאד בקטע של כאב פיזי.

ומה ההבדל בין הפרקטיקה הזו לאלימות מינית?

צריך להפריד הפרדה ברורה בין אלימות מינית למין אלים. אלו דברים שונים- מין אלים בהסכמה וברצון מתוך אהבה, מתוך אינטימיות, בתוך מסגרת כללים שמענגת את שני הצדדים זה נהדר. אני חושבת שבגלל שמדובר בפרקטיקה מינית שנחשבת לקיצונית יש יותר מודעות בקהילה לאלימות מינית ונתקלתי בהרבה פחות כפיה מאשר בקהילה הונילית (מי שעוסק במין לא אלים). כמות הסטוצים בהן חברות שלי הותקפו ונאנסו... שם אין מילת בטחון שאם עברנו גבול אז מפסיקים.

ומה על הטענות שזה לא פמיניסטי?

זה לא "לא פמיניסטי". זה הכי פמיניסטי שיש.

"יש הרבה בני נוער כאלה"

דנה (20) מהקריות מעדיפה להיות הדומיננטית בקשרים שלה.

מאז שהייתי ילדה קטנה, בת 4-5 נמשכתי לקטע הזה. זה ריתק וריגש אותי. כשהגעתי לגיל 12 והאינטרנט נכנס לחיי גיליתי שיש לזה שם "ספנקינג" וככל שהעמקתי באינטרנט גיליתי שיש שם קהילה שלמה. אני לא מחפשת להכניע מישהו ואני מעדיפה לשמוע "כן" מאשר "לא, לא, לא" מבחינתי, להביא למישהו ספנקינג בתחת אני לא תופסת את זה כאלימות. אני לא מחפשת להעניש, אני לא עושה את זה באגרסיה. זה יכול להגיע גם לחגורות אבל הכל בקטע של שליטה מנטלית. לי טוב כשלנשלט שלי טוב, אני נהנית מהעובדה שמישהו סומך עלי ומוותר על שליטה כי הוא יודע שלעולם לא אנצל את זה. הרבה פעמים אני שמה את ההנאה שלו לפני ההנאה שלי. אם הוא נהנה, גם אני נהנית.

 אני נהנית מהעובדה שמישהו סומך עלי ומוותר על שליטה. צילום: shutterstock

וזה תמיד היה כל כך ברור לך?

לא. הייתה לי תחושת בידוד כי כל האתרים היו אתרי פורנו למבוגרים בלבד. הנושא הזה נורא משך אותי ובגיל 16 התחלתי לדבר עם גברים נשלטים מבוגרים ממני שניסו לנצל אותי. קלטתי את הכוונות שלהם ולמזלי, ניצלתי. כל מי שאני מכירה מהעולם הזה גילה על עצמו בגיל ההתבגרות ויש הרבה נשלטים ונשלטות שלמדו על זה דרך הפורנו. אתה לומד להתנהל בצורה בריאה עם הבן זוג הראשון או שאתה פוגע באנשים. הייתי שמחה אם היה איגי לבני נוער כמונו וניסיתי, באמת פניתי לארגונים שונים של נוער אבל אמרו לי שזה מאד חריג. הייתי שמחה אם היה מענה לנוער כי יש הרבה בני נוער כאלו. יש הרבה בנות נוער מאד מבולבלות והן יכולות להיות מנוצלות מאד בקלות.

"אני לא יכולה לקיים יחסי מין נורמטיביים"

ניקול (שם בדוי), עדיין חיילת ומשרתת בתפקיד פיקודי.

איך זה התחיל?

מגיל צעיר העדפתי להסתובב עם בחורים מבוגרים. הם גרמו לי להרגיש כנועה. בן הזוג שלי עכשיו מבוגר ממני בשש עשרה שנים והוא בקטע של לשלוט. אני מפקדת ואני שולטת על חיילים אבל כשאני איתו במיטה אני נטו שלו.

אם אנשים מהצד היו רואים מה הוא עושה לי, הם היו אומרים שזה לא חוקי אבל אני אוהבת את זה. הוא רואה איך אני מתחרפנת ואיזה שד יוצא ממני... אני אוהבת את הצד הזה שמתעורר, זה מטריף אותי. יש גבול נורא דק בין כאב לעונג ואני אוהבת למתוח את הגבולות האלו: שעווה חמה, רואים פורנו ביחד וסרטים של BDSM, צעצועים.. אני אוהבת שהוא מפעיל כח, מושך לי בשיער, אני אוהבת להיות כבולה ואני אוהבת גם מכות ממש.

אני אוהבת להיות כבולה ואני אוהבת מכות. צילום: shutterstock

זה לא משאיר סימנים?

רק הצוואר מחוץ לתחום כי אני לא רוצה שאנשים ידעו, כל חלק אחר בגוף הוא יותר ממוזמן.

רק זה? אין עוד דברים מחוץ לתחום?

האמת שיש לנו מילת בטחון: "אדום" ובחרנו אותה ביחד אבל עד היום לא יצא לי להשתמש בה. הוא יודע שיש גבולות. נגיד פעם אחת כשהיינו באמצע הוא חדר בטעות לאחור ומבחינתי זה קו אדום והוא יודע. זה היה בטעות. מיד הוא הפסיק וחיבק אותי, ירדו לי דמעות והוא הרגיע אותי.

תכנסי למערכת יחסים עם מישהו שלא עוסק ב-BDSM?

זה נורא יוריד לי להיכנס עם מישהו למיטה  שלא עוסק בזה אם אני נכנסת למיטה איתו. כולם ישר חושבים שאנשים כמוני מושפעים מהספר חמישים גוונים של אפור (צוחקת) אבל זה העונג שלי בלי שום קשר. אני בודקת את הגבולות שלי, רק צריך למצוא את הפרטנר שפתוח ומוכן לנסות.... אני לא יכולה לקיים יחסי מין נורמטיביים, זה לא משהו שמושך אותי.