אם יש לכן חשבונות פייסבוק או אינסטגרם פעילים, יש סיכוי טוב שגם לכן היה העונג המפוקפק לקבל תמונות עירום של גברים, או לפחות של חלקים מסוימים בגוף הגברי. גם לאמלי סרס זה קרה לא פעם, אחרי הכל מדובר בדוגמנית אוסטרלית (שחיה בארה"ב), עם 2.4 מיליון עוקבים באינסטגרם. אבל היא מצאה דרך מאוד מקורית להילחם בתופעה המעצבנת.

 

"בדרך כלל אני מקבלת לפחות שתי תמונות של זין ביום", סיפרה אמילי בראיון ל-BuzzFeed News. "זה קורה באופן תמידי במשך כל כך הרבה זמן. פשוט נמאס לי מההערות והתמונות המטרידות והמגעילות האלו ברשת".

 

 

גם חברה שלה, לאורה, מקבלת עשרות תמונות כאלו בשבוע, מגברים שפונים אליה בכל הרשתות החברתיות. יחד השתיים החליטו שמספיק זה מספיק והן יותר לא מקבלות את ההטרדות האלו בהכנעה, אלא קמות ועושות מעשה. או ליתר דיוק – יושבות ועושות מעשה: שולחות הודעות לא פחות מטרידות בחזרה.

 

"אני חושבת שהפעם הראשונה שהחלטתי לפנות לבת הזוג של המטרידן היתה בערך לפני שנתיים, כשגיליתי בתיבה שלי עוד תמונה של איבר מין עם הודעה מעוד גבר שבחיים לא דיברתי איתו, שכתב כמה הוא רוצה לשכב איתי", סיפרה לאורה. "כתבתי לו בחזרה שההתנהגות שלו נוראית ושהיא הטרדה מינית לכל דבר, אבל הוא ענה לי בחזרה רק בקללות". כמובן שאז לאורה עשתה מה שכל אחת אחרת היתה עושה – היא נכנסה לפרופיל שלו כדי לחסום אותו. רק שאז היא גילתה שם הרבה תמונות שצילמה בת זוגו, יחד עם הכותרות "החבר הכי מושלם בעולם", וליבה של לאורה נחמץ.

 

"אני מניחה שהרגשתי רע בשבילה, אז שלחתי לה הודעה יחד עם התמונה שהחבר שלה שלח לי וצילום מסך של ההתכתבות בינינו. כתבתי לה שאני מצטערת, אבל נראה לי שהיא צריכה לדעת איך בן הזוג שלה מתייחס לנשים אחרות".

 

 

 

מאותו היום, לאורה ואמילי עשו לעצמן מנהג: בכל פעם שהן מקבלות תמונות עירום שכאלו, הן נכנסות לפרופיל של הבחור ואם יש לו בת זוג הן שולחות לה את התמונה, כדי שתראה מה בן זוגה עושה בשעותיו הפנויות. לפעמים הן גם שולחות לבחור תמונה של בת הזוג ואפילו של הילדים, אם יש לו.

 

"אנחנו שולחות את התמונות כדי להזכיר להם להתנהג בכבוד כלפי נשים", אמרה אמילי. "אני חושבת שזה מחזיר את היושר שנראה שאיבדנו ברשתות החברתיות. העמידה מאחורי המסך מעניקה לאנשים תחושת אנונימיות מוטעת".

 

השתיים גם מעלות את ההתכתבויות שהן שולחות לפיד שלהן (כמובן אחרי שהן מטשטשות את הפרטים המזהים), והן מדווחות שמאז מספר הגברים ששולחים להן תמונות עירום הולך וקטן, ולדברי אמילי "נראה לי שהעוקבים שלי לאט לאט קולטים את המסר".

 

הרבה נשים מודות לשתיים על שהן מעלות את המודעות למה שמתרחש ברשת. "זה לא קורה רק לדוגמניות עם אלפי עוקבים", מדגישה אמילי. "זה יכול לקרות לכל אחת ברשת, בדיוק כמו שזה יכול לקרות לכל אחת שהולכת ברחוב". עוד היא מוסיפה "אני באמת מאמינה שמדובר בבעיה שמשקפת את היחס הבעייתי שיש לגברים כלפי נשים בחברה שלנו ואני רוצה להמשיך להילחם בתופעה".   

 

לאורה מוסיפה שזה די מדהים שגברים עדיין שולחים תמונות כאלו, בהתחשב בכל הפרסומים שהיו שהעידו עד כמה נשים סולדות מהתופעה. "אף פעם לא שמעתי אישה שאומרת שהיא אוהבת לקבל תמונה של זין מגבר שהיא לא מכירה ושזה מעורר בה רצון לשכב איתו, ועדיין הם בכל זאת ממשיכים לעשות את זה".

 

בינתיים אין לשתיים שום כוונה להפסיק לענות בחזרה לכל אותם גברים, ואפילו להפך – הן קוראות לנשים נוספות לעשות כמותן. למעשה, אפילו המחקרים תומכים בהן, כמו למשל מחקר שנעשה על ידי התנועה למניעת הטרדות ברחובות וברשת שבניו יורק, שהוכיח שנשים שעושות צעדים נגד המטרידים שלהן ירגישו פחות רע עם ההטרדה בטווח הארוך. אבל כמובן שלמעשים שלהן יש גם השפעה על הגברים עצמם. "אני די בטוחה שכשגבר שולח לי תמונה של האיבר שלו ומקבל בחזרה תמונה של בת הזוג שלו עם הודעה בנוסח 'איך נראה לך שהחברה שלך תרגיש כשהיא תראה איך אתה מתייחס לנשים אחרות?', הוא לא יחזור על זה בזמן הקרוב", מסכמת אמילי.