נראה שעניין הכלכלה השיתופית והמודעות האקולוגית הוא פה כדי להישאר. תראו למשל את הקיבוצים – היום כמעט בכל קיבוץ תוכלו למצוא חנות לבגדים משומשים במחירים זולים (אגב, ככל שמתרחקים מהמרכז המחירים צונחים). מדובר בענף חדש בקיבוץ המומלץ לא רק לחברים שגרים בו, כי מעבר למחירים הנוחים, הבגדים הזולים - והלא איכותיים יש לומר - שמסתובבים בחנויות רבות, מסתירים מחיר גבוה ומשמעותי בהרבה עבור הסביבה שלנו. המחיר האמיתי של הבגדים מגלמים בתוכם גם את הנזק הסביבתי המושקע בהם (כי המשאבים הולכים ואוזלים), וכן את התנאים הקשים של העובדים בתעשיית האופנה ממדינות עולם שלישי, בהן מייצרים את הבגדים שאנחנו לובשים. אז כדי לא להשבית לגמרי את חדוות שופינג – זה בדיוק הזמן לאמץ לכם אחת או יותר מחנויות היד השנייה הפזורות ברחבי קיבוצי הארץ.

 

עוד באון לייף: 

 

משפחתי ואני נוהגים לנפוש לא מעט בקיבוצים, הדשא והמרחבים עושים לכולם רק טוב. וכך גיליתי שכמעט בכל קיבוץ יש חנות יד שנייה שווה הצצה. בטיול האחרון גיליתי את "רק שנייה" בקיבוץ אילון בגליל המערבי. בעודי נוברת בין הפריטים הנקיים והמסודרים, דגתי כמה וכמה מציאות שוות. מרים המוכרת עזרה עם הג'ינסים המקופלים וההתרגשות למצוא עוד ועוד פריטים איכותיים במחיר מצחיק של 20-10 שקלים לפריט (היי, ג'ינס ממותג ב-15 שקל בלבד!) הייתה בשיאה.

 

בגדים יד שנייה בגבעת חיים איחוד

 

בקופה סיפרה לי מרים ששישה מתוך שבעת הפריטים שמצאתי שייכים לאותה בחורה. מספר 119 ליתר דיוק. מרים, נאמנה לקוד החשאיות שגזרה על עצמה, לא הייתה מוכנה להסגיר את שמה של בעלת הטעם והגזרה הזהה לשלי. רק ציינה שהיא לא גרה בקיבוץ אלא באחד מיישובי הסביבה. הדמיון שלי החל לעבוד שעות נוספות: מי את 119? האם את צעירה או מבוגרת? אמא או כבר סבתא או אולי רווקה הוללת? הרגשתי שמצאתי את אחות השופינג התאומה שלי. זוכרים את הפרק ההוא בחברים שמוניקה מגלה שבחורה אחרת גנבה את כרטיס האשראי שלה ואת הזהות שלה ויצאה למסע בילויים מסחרר ברחבי ניו יורק? כך בדיוק הרגשתי – מישהי עם טעם כמו שלי ידעה מה לרכוש כדי שיחמיא למידות שלנו (כן, שלנו), ידעה אילו בדים מחמיאים לנו יותר ואילו פחות, ידעה שאני כמוה לא אוהבת ג'ינס משופשפים או עם קרעים ושגזרה נמוכה זה ממש לא אנחנו.

ובכלל תהיתי במה היא עוסקת לפרנסתה, מה היא אוהבת לעשות והאם גם היא חובבת בגדי וינטג'. נשארתי בסקרנותי. "בפעם הבאה שתבואי לכאן, נחפש ביחד עוד בגדים של 119", הבטיחה מרים בסיום, כשיצאתי עם שקית עמוסה בבגדים חדשים תמורת 112 שקל בלבד, אבל בלי קצה חוט לגבי זהותה של אחותי האבודה, מספר 119.

 

בבושקה - חנות יד שנייה ברגבה 

 

איפה יש חנויות יד שנייה שוות?

כאמור ענף הבגדים המשומשים הולך חזק בקיבוצים רבים. הנה כמה המלצות לחנויות שוות לביקור:

 

ורוד ירוק של בשנת בכפר יהושע

 

מיכלי'ס בקיבוץ עין חרוד מאוחד. 

 

מטמונית בקיבוץ עין עברון. 

 

התחלה חדשה בקיבוץ העוגן. 

 

יד שנייה בקיבוץ שדה בוקר.

 

יד שנייה בשדה בוקר

 

אטרמיס בקיבוץ מעברות.

 

מיד ליד של גילה לנדסמן בקיבוץ גן שמואל.

 

מירנדה יד 2 בקיבוץ געש.

 

בבושקה – חנות יד שנייה בקיבוץ רגבה.

 

בגדים יד שנייה בקיבוץ גבעת חיים איחוד.

 

 
 
 
בלה בבית השיטה
 
 
 
 
 
 
חנות יד שנייה בשם הלא מקורי "יד שנייה" בקיבוץ שדה בוקר
אטרמיס בקיבוץ מעברות
חנות מיד ליד של גילה לנדסמן בקיבוץ גן שמואל:
מירנדה יד 2 בקיבוץ געש
בבושקה – חנות יד שנייה בקיבוץ רגבה
בגדים יד שנייה בקיבוץ גבעת חיים איחוד
פעם שנייה בקיבוץ חצור
חיש – חנות בגדים יד שנייה בקיבוץ נתיב הל"ה
הזדמנות שנייה – חנות בגדי יד שנייה בקיבוץ כברי
בוטיק המציאות בקיבוץ בית אלפא
בלה – חנות בגדי יד שנייה בקיבוץ בית השיטה
לובשת וינטג' בקיבוץ גבעת ברנר
שנייה מהכנרת בקיבוץ תל קציר