כל קוסמטיקאית יכולה לדקלם מתוך שינה את המשפט שהיא שומעת עשרות פעמים ביום: "אל תורידי יותר מדי, רק תנקי קצת מסביב". כמובן שהמשפט הזה נאמר על גבות, שאחרי עשורים של מריטות אכזריות חזרו סוף סוף להיות באופנה, ויותר ויותר נשים מטפחות היום בגאווה גבות עבות. אבל לאחרונה נראה שהמשפט הזה נאמר לא רק על אותן שערות שמעל לעיניים, כי אם גם על אלו שמתחת - ממש מתחת. מסתבר שלא רק טרנד הגבות הטבעיות מככב, אלא גם טרנד שיער הערווה. כן, אותן שערות שבמשך שנים גרמו לנו לשנוא ולעשות הכל על מנת לצמצם את קיומן, חוזרות להיות לגיטמיות ואפילו רצויות.

 

עוד באון לייף:

ניצנים למותה של השעווה הברזילאית אפשר היה לראות כבר ב-2013, כשגווינת פאלטרו צוטטה כשאמרה שיש לה שם למטה "וייב של שנות השבעים". אחר כך היתה זו קמרון דיאז שב"ספר הגוף" שהוציאה, שעוסק בקבלה עצמית ובדימוי גוף, היא כתבה שמי שמורידה את שיער הערווה לצמיתות עושה טעות גדולה וכי "הרעיון שוואגינה יפה יותר כשהיא נקייה משיער הוא משוגע".

 

קמרון דיאז. עכשיו גם כוהנת לדימוי גוף חיובי

 

אחרי שתי השחקניות הגיעו גם רשתות אופנה, ובעיקר אמריקן אפריל הפרובוקטיבית, שהעמידה בחלונה בובות עם שיער ערווה ואף שיתפה פעולה עם האמנית פטרה קולינס, שידועה בחיבתה לשיער ערווה טבעי. לאחרונה גם יכולנו לראות נציגיות של השערות הללו גם בסדרות המצליחות "בנות" ו"ברוד סיטי".

 

לרגע אל תטעו לחשוב שהטרנד החדש הוא מנת חלקן רק של נשים לוחמניות שמנסות לקדם אג'נדות בזמן שבפועל הלך הרוח ברחוב נשאר דומה. פאז סטראק, הבעלים של מכוני יופי בלוס אנג'לס וניו יורק, אומרת שהיום מרבית הלקוחות שלה מבקשות "רק לנקות קצת. שיהיה קצת יותר שיער ושזה ירגיש יותר יותר טבעי". בראיון ל-VOGUE היא אמרה שהשעווה במפשעות ממש לא חלפה מהעולם וככל הנראה גם לא תחלוף, "אבל עכשיו זה יותר לפי ההעדפות האישיות של כל אחת". אז עד כמה באמת אפשר ללכת 'טבעי' לדעתה? כל עוד תרגישי נוח בחוף הים. "אני לא לובשת תחתוני ביקיני קטנטנים, אבל גם ממש לא הייתי רוצה לגלות שיער באזור הירכיים הפנימיות שלי", היא מתוודה.

 

הבובות של אמריקן אפרל   

 

מי שכנראה סיכמה את העניין בצורה הטובה ביותר היא טאבי גבינזון, שהתפרסמה כבר בגיל 13 כבלוגרית אופנה והיום נחשבת לשחקנית איכותית ופמיניסטית ושותפה לדירה של קולינס (ואף הצטלמה ללוח השנה של פירלי, עם עוד נשים פורצות דרך בתחומן): "אני לא באמת מעוניינת להכתיב לנשים אחרות מה לעשות עם הגוף שלהן ועם איך שהן נראות" אמרה ועם זאת מיד נתנה טיעון מעולה למה כדאי לוותר על השעווה בזמן הקרוב: "כי זה פשוט חוסך זמן".

 

כך שבהחלט אפשר כבר להספיד את ימי סמנתה מ"סקס והעיר הגדולה" ואת אלו של תמונות העירום של קים קרדשיאן ששברו את האינטרנט. במקומם נראה שקיבלנו זמנים מבורכים, שבהם אפשר בהחלט להיות החופשיות ומשוחררות יותר, מבלי להרגיש שאנחנו שוברות טבואים חברתיים. אחרי הכל, אם כבר ירדנו מעקבי המנולו בלאניק לטובת סניקרס שטוחות בתירוץ שככה זה יותר אופנתי, אז למה שלא נעשה את אותו הדבר גם לעינוי הסיני הזה?