יחסי המין בין גבר ואישה שמוצגים בסרטים הרומנטיים, מתחילים תמיד בנשיקה צרפתית ונגמרים כששני בני הזוג מכוסים בסדין, האישה עד החזה והגבר עד הפופיק. לקח לכולם כמה עשורים כדי להבין שהאימג'ים המוכרים האלו לא תקפים לכולם ושייכים לממלכת הפנטזיה לא פחות מהדמיונות שיש לאנשים בראש. ועדיין הנחת היסוד שהגבר חודר והאישה נחדרת נשארה על כנה אצל רוב האוכלוסייה וקשה מאוד לערער עליה.

עוד באון לייף:

הסטרפ און, רתמה עם דילדו, מאפשרת לשבור את המוסכמה הזו, בכך שהיא מעניקה לאישה, לחדור אל הגבר בהיפוך תפקידים שיכול להתפס כמפחיד, מרגש או מאיים.

ליאורה (23) ואדי (27)  (השמות בדויים) הם בני זוג וסטודנטים שגרים יחד בתל אביב. הם משתמשים בסטרפ און כבר כעשרה חודשים.

אז מה זה בעצם סטרפ און?

ליאורה: "סטרפ און זה בעצם רתמה ודילדו שהוא או חד צדדי או דו צדדי ומשמש לחדירה במקום זין ביולוגי. בדקנו קצת ובסופו של דבר הלכנו על מה שאהבנו, יש רתמות זולות ויקרות מעור וכל מיני דילדואים".

ואיך זה עלה בשיחה? זה לא מביך?

אדי: "אני העלתי את זה בערך חודש אחרי תחילת הקשר. ברגע שעלה הרעיון גם ליאורה אמרה שזה נשמע לה מעולה. יש לנו גם דילדואים ויש הבדל עצום בין השניים. יש לנו לרתמה גם דילדו דו צדדי. לא הרגשתי מבוכה. הנושא עלה ואחרי שלושה ימים כבר קנינו אותו".

ליאורה: "בפעם הראשונה בעיקר ניסינו. זה דורש הקשבה וסבלנות ו... הרבה חומר סיכה. זה משהו שגם כיף וגם התאמנו עליו. בפעם הראשונה זה לא היה כמו שדמייינו אבל כל פעם שעשינו את זה, זה הפך יותר ויותר חלק".

אדי: "הפעמים הראשונות היו מביכות וצריך לתקשר זה לא מקום שאפשר לאבד שליטה. זו חתיכת גומי ולכן זה קשה, יש רגישויות אחרות כשמשתמשים בדבר הזה. גם הבדלי גובה זה פחות טוב, לכן חיפשנו אתרים שמדברים על פוזיציות, הבדלי גובה. גם משנה הצורה של הסטרפ און. אפשר להתחיל עם אחד קטן".

אנשים ממש נחרדים ומזדעזעים מהיפוך התפקידים הזה. קשה להם לעכל אישה חודרת לגבר. מה דעתכם?

אדי: "אולי היה לי חינוך לקוי ולא לימדו אותי שיש משהו לא בסדר בלהיות נחדר? (צוחק)  יש אנשים שחושבים שזה "קינקי"- אבל גם מין אוראלי או אנאלי זה קינקי. איפה שמים את הגבול? זה לגמרי שרירותי. לנו לא היה את הגבול הזה. זה לא עולם אחר.  אני חושב שהרגשתי צורך להרגיש את זה. זה דבר חשוב כדי להיות רגיש למצב שאתה חודר ואתה לומד להיות רגיש. שמחתי שהתחלתי לנסות לחשוב איך זה מרגיש להיות בצד שחודרים אליו כי זו תחושה ממש שונה. נחשפנו לחוויות חדשות ומענינות עבורינו כשהתחלנו את זה".

ליאורה: "לשנינו פחות יש את האמוציות האלו כי לא היו לנו תפקידים מוגדרים, זו פשוט עוד אפשרות בסקס שלא מומשה קודם. זה פשוט מאד כיף לשנינו לעשות ביחד. אחרי שעברנו את כל הלוגיסטיקה של ההתחלה אז הרגשתי שהתהפכנו קצת בתפקידים וזה הרגיש לי ממש מגניב. אם אנחנו משתמשים בדילדו דו צדדי, אז יש שני צדדים שחודרים, אלי ואליו והרגשתי שזה ממש קשר. אני בעצמי הרגשתי גם גירוי בתוכו וגם בתוכי ומזה שנינו היינו מאד נרגשים. זה פותח עוד אפשרויות, לדוגמא: אפשר שהוא ירד לדילדו הדו- צדדי ואז אני ממש מרגישה כאילו יש לי זין. לא רק הגבר חווה פה חוויה חדשה כנחדר, גם אני כחודרת יכולתי לחוות משהו שלא הרגשתי קודם. אלה תחושות חדשות ונעימות".

אדי: "ואין לזה גם קשר לנטיות מיניות ולסטיגמות. זו בת הזוג שלך וזה לא משנה את הנטיה המינית. זה עוד דבר מטופש ואבסורדי שאנשים אומרים. שגברים לא יחששו או יפסלו את האפשרות רק כי יחשבו עליהם שהם "סוטים".

ליאורה: "יש בזה משהו מאד מקרב. אנחנו מרגישים קרובים יותר אחרי כל פעם".

"ישר הזמנתי מאיביי"

שירה (שם בדוי) היא עובדת הייטק בת שלושים מרמת גן.

"החבר הקודם שלי אמר לי שהוא בקטע הזה חודשיים לתוך הקשר והאמת שזה מצחיק... זה לא שאף פעם לא חשבתי על זה. זאת הייתה שיחה סקסית, חלקנו פנטזיות ונראה לי שהוא כבר עשה את זה בעבר. ישר הזמנתי מאיביי וזהו".

אז לא נבהלת או הזדעזעת?

"אני בדרך כלל אוהבת להיות למעלה במיטה. יש לי קצת קטע של שליטה ואני אוהבת ליזום. החבר הקודם אמר שאיך שאני זזה מעליו, לא ברור בכלל מי מזיין את מי וזה דוקא הדליק אותי. זה משהו ששמחתי לשמוע ואהבתי שהוא אמר את זה. כן, יש משהו מגניב בלעשות גבר והרגשתי קצת כאילו אני הגבר".

אז זה קטע של שליטה?

"אני חושבת שיש לזה המון קשר ל-BDSM כי ככה האקס הגיע לזה, היא רצה להיות נשלט וגם אני לא לגמרי ונילית. עשינו את זה הרבה. בהתחלה הדילדו שהגיע יחד עם הסטרפ און היה גדול מדי, אז קנינו אחד קטן יותר והתחושה של זה היתה לגמרי שונה ממה שאני מכירה. נהניתי מזה וזה היה מגניב".

אני מבינה שכרגע את במערכת יחסים חדשה. גם כאן יש שימוש בסטרפ און?

"הסטרפ און נשאר אצל האקס וגם כל הצעצועים והדילדואים (צוחקת) זה נכנס לטוסיק שלו! לא בריא להעביר מטוסיק לטוסיק! אבל עם החבר הנוכחי לא דיברתי על זה בכלל. אני מנחשת שהרבה גברים חושבים שלהיות נחדר זה לבנות ואם הייתי מביאה סטרפאון לחדר הם היו נבהלים. אני מרגישה שניסיתי משהו וזו היתה "הרפתקאה מינית" – זה לא חסר לי במיוחד אבל אם החבר הנוכחי היה מבקש, הייתי עושה".