לפני כחודש, מריה שראפובה, שהייתה בעבר מדורגת ראשונה בעולם ועדיין מככבת בעשירייה הראשונה, ערכה מסיבת עיתונאים בה סיפרה שהיא נכשלה בבדיקת סמים שנערכה באליפות האוסטרליה הפתוחה שנערכה בינואר. בניגוד לטניסאיות עבר כמו מרטינה הינגיס או ג'ניפר קפריאטי שנתפסו עם סמים של ממש (קוקאין במקרה של הינגיס ומריחואנה במקרה של קפריאטי), שראפובה נתפסה על חומר שנקרא מלדוניום, תרופה ללב שנאסרה לשימוש בתחילת 2016. למעשה, ההישג היחיד של שראפובה שהסם הזה מעמיד בסימן שאלה הוא ההעפלה שלה לרבע הגמר באוסטרליה הפתוחה השנה - לא בדיוק אחד משיאי הקריירה שלה. היא טוענת שהיא לוקחת את התרופה המדוברת כבר שנים ואיכשהו פספסה את המייל שהודיע שהיא נהפכה לאסורה.

 

ב-7 ימים של ידיעות הקדישו כתבה של חמישה עמודים לפרשת הסמים של הטניסאית מריה שראפובה. בגדול, אני האחרונה שתתנגד לכתבות על טניס, בטח נשים, וההסתבכות של שראפובה היא סיפור גדול ומעניין, אין ספק.

 

הצגתה של שראפובה בעיקר כסמל סקס. צילום: 7 ימים (מתוך פייסבוק)

 

אבל, כנראה שאני גם היחידה שמופתעת מכך שהלב של הכתבה היה המיניות של  ראפובה. לקחו לכתב שלוש פסקאות בקושי עד שהוא שלח אותנו לאינסטגרם של שראפובה, לחפש תמונות בביקיני אדום וחושפני. לדבריו, בפסקה שלפני הקטע המצולם הוא מזכיר לנו שהיא הצטלמה בבגדי ים לספורט-אילוסטרייטד, והחלק שצילמתי באמת מדבר בעד עצמו.

 

 

סרינה וויליאמס: שחקנית הטניס הגדולה בהסטוריה 

 

סרינה ויליאמס גדלה בשכונת עוני, זכתה לאינספור השמצות אבל הצליחה להפוך לאישה הכי חזקה בהיסטוריה של הספורט הלבן

לכתבה המלאה

 

מעבר להתרשמות של הפרשן המאוכזב אדם לוין (שגם בתור שופט בדה וויס האמריקאי הוא לא בדיוק מבריק) ולציטוט הדוחה של אבא של שראפובה, אנחנו מקבלות קישור מאולץ לאנה קורניקובה שמבוסס כולו על גזענות וחרמנות. "נכון שראפובה? זוכרים את הרוסיה השנייה שנהנינו לבהות בה בשנייה וחצי שהיא שיחקה?"

 

 

הכותב (נכון אתן מופתעות שזה כותב ולא כותבת?) בעצמו מודה שהקריירה של שראפובה רחוקה שנות אור מזאת של קורניקובה שפרשה בגיל 22 בלי אף גראנד סלאם, אבל כנראה שבכתבה שכל מהותה לספק את יצר המציצנות והחרמנות של הקוראים (והכותב) זה כנראה היה נראה לו הגיוני.

 

תוך שלוש פסקאות כבר שלחו אותנו לאינסטגרם של הכוכבת (צילום: Shutterstock)

 

 

מודה, מעולם לא חיבבתי יותר מידי את שראפובה (לבי שייך לסרינה), אבל גם אם הפרשה הזאת תהיה הסוף של הקריירה שלה, זה יהיה סוף עצוב לקריירה מפוארת. שראפובה ו-ונוס וויליאמס הן היחידות כרגע בסבב שיש להן חמישה גראנד-סלאמים, חוץ מסרינה כמובן (5 לשראפובה, 7 לונוס). היא וסרינה הן השחקניות הפעילות היחידות שלקחו כל אחד מארבעת הגראנד-סלאמים. במקום טקסט עמוק על עלייתה ונפילתה, קיבלנו מענה לשאלה המטרידה - האם היא גונחת גם במיטה.

 

אגב, "אפרופו גניחות", גם רפאל נדאל גונח, איכשהו קשה לי לדמיין כתבה שתקדיש להרגל הזה שלו כזה מקום מכובד.