כשמסתכלים על לוליטה, אחת מהדוגמניות המובילות בסוכנות הדוגמנות התאילנדית, מסתכלת למצלמה ומדגמנת אופנה, אפשר להתחיל להבין את גודל ההישג. לבושה בסקיני קצר, הדוגמנית בת ה-24, שנולדה כזכר וכיום עובדת בסוכנות מרגע הקמתה, מספרת על התסכול שחוותה כל השנים, ואת חוסר היכולת שלה להשתלב בחברה לאחר שהרגישה שונה כל חייה. ?אלו היו זמנים מאוד קשים עבורי?, היא נזכרת.

 

עוד באון לייף:

 

לוליטה מדגמנת על סט הסוכנות

הדוגמנית לוליטה, שנולדה כגבר, וכיום מדגמנת על הסט

 

נועם לב, ישראלי שגר בתאילנד כבר למעלה משני עשורים, הוא אחד ממייסדי סוכנות הדוגמנות המרתקת. ?היינו הסוכנות הראשונה שהביאה את האופנה לתאילנד. החל מדוגמניות מסלול, דוגמניות בלונדיניות, עם עיניים כחולות, דוגמניות עם צבע עור כהה, כל מה שלא היה בתאילנד?. בשנת 2007, לב והשותף שלו עבדו עם חברה מקומית למשקאות, ושם לראשונה עבדו עם דוגמניות טרנסג?נדריות. ?החוויה הייתה כל כך טובה, שפשוט החלטנו להמשיך לעבוד איתן?, אומר נעם.

 

בשנת 2014, השותפים עשו מהלך נועז נוסף. הם הוסיפו מחלקה קבועה של נשים טרנסג?נדריות לאתר שלהם. במבט ראשון, זאת נראית כמו החלטה שדורשת חוש עסקי מפותח. אחרי הכל, שנת 2015 היתה השנה בה קייטלין ג?נר השלימה את המהפך שלה לאישה וכיכבה בכל מגזיני האופנה בעולם. במקביל, גם השחקנית לאוורן קוקס מהסדרה ?כתום זה השחור החדש?, עשתה היסטוריה כאשר השחנים הטראנסים הראשונה שהיתה מועמדת לפרס אמי. 

 

הקטלוג המלא לבחירה. מתוך סוכנות הדוגמניות ?אפל?

הקטלוג המלא לבחירה. מתוך סוכנות הדוגמניות ?אפל?

 

בתחילתה של שנת 2015, תאילנד משכה תשומת לב בינלאומית, כאשר החליטה לכלול ?מין שלישי? בחוקת המדינה. החוק החדש נועד להגן על זכויותיהם של כל מי שזהותו המינית אינה תואמת את הגוף אליה הוא נולד. במהלך השנה, אוניברסיטת בנגקוק קיבלה החלטה שהסטודנטים יכולים להגיע לבושים בכל צורה שבה יבחרו ומשקפת את מינם הנבחר. למרות מגמת ההתקדמות המרשימה, חיי היום יום שלהם מלאים באפליות ודחיות - מצד המעסיקים ומצד המשפחה.

 

הרכב הדוגמניות המלא מתוך מחלקת הטרנסיות

הרכב הדוגמניות המלא מתוך מחלקת הטרנסיות

 

?זוהי ארץ של ניגודים?, אומר לב. ?אבל דבר אחד אפשר להגיד על תאילנד - הם מקבלים הכל ואת כולם וככה גם אנחנו. כמובן, הן חייבות להיראות כמו דוגמניות. בסופו של דבר, אנחנו סוכנות דוגמניות", מספר לב על תהליך המיון של הדוגמניות הטראנסיות.

 

רובי סינקלייר, עורך אופנה נחשב, מעודד מהמגמה החדשה. ?אני מקווה כי ההכללה ההדרגתית של פרצופים טרנסג?נדים תעודד יותר מותגים לקבל מגוון רחב של דגמים עבור הקמפיינים שלהם. זוהי תקופה מרגשת מאוד באופנה, ובתקווה שתהיה לה השפעה עצומה על החברה בה אנו חיים?.