חשבון אינסטגרם חדש עושה כבוד לנשים בהסטוריה הלסבית, שהעזו לעשות בלאגן בהגדרת המיניות שלהם - לא נשים, לא גברים, ואולי לפעמים עדיף בלי הגדרה בכלל. מאחורי החשבון עומדת קלי רקווסקי, צלמת ועורכת במגזין 'מטרופוליס', שמספרת כי באחד מהימים היא החליטה לחפש ולקרוא מעט על ההסטוריה של נשים לסביות ברחבי העולם, והייתה המומה מהתוצאות. "נחשפתי למצעדי גאווה משנות ה-70, מסיבות לסביות, פורטרטים וגרפיטי. רציתי להראות הכל לחברים שלי, אז מיד פתחתי חשבון אינסטגרם שמאגד הכל".

 

עוד באון לייף:

 

החיפוש הפך את רקווסקי לאובססיבית בכל מה שנוגע לארכיונים דיגיטלים ואוספי תמונות. "אני מחליטה לשתף כל דבר שנראה לי רלוונטי, החל מתמונות, לוגואים, שלטים, מאמרים, מסיבות, זוגות, אופנה, ומשתדלת שהכל יהיה באיכות טובה שניתן יהיה לקרוא". קלי מנהלת את החשבון לגמרי לבדה, ומודה שמדי פעם היא מקבלת עזרה מחברים כדי להעמיק את התוכן שהיא לא מספיקה להגיע אליו.

 

איימי קלמר, בתחפושת גוף מלאה של ואגינה מתוך מצעד גאווה בניו יורק, 2004

 

אלן דג'נרס, מתוך מופע היחיד שלה - one night stand, 1992

 

חשבון האינסטגרם לא מתיימר להציג רק הסטוריה לסבית, אלא גם לחשוף לעולם את הסיפור של הסטוריה הקווירית, שלטענתה כמעט ולא קיים ברשת. הגישה הקווירית לוקחת את הגישה המגדרית, זאת שטוענת כי ישנו סדר חברתי ממושטר (נשים הן נשיות וגברים הם גבריים), ומטשטשת את הקביעה הזאת - הגישה הקווירית מזמינה את כולם לחגוג ולחרוג, לשחק ולערבב עם הגדרות מוכרות. "הנשים הקוויריות תמיד היו חלק מההסטוריה, אך תמיד נעלמו מהזרם המרכזי. גם ההסטוריה הלסבית נעלמה מהזרם הגאה, החלטתי לאחד את כולם תחת קורת גג אחת".

 

"נשקי אותי, אני לסבית" מתוך מצעד הגאווה, 1981

 

 

מצעד הגאווה בשיקגו, 1990

 

תמונה מהחוף של סנטה ברברה, 1974

 

החיפוש אחר החומרים לא היה פשוט, ואפילו הדגיש את הפער. "הלכתי לחפש תמונות בספריה של נשים לסביות, וכל מה שהיה לספרנית להציע לי היה קיים רק תחת קטגוריית "נשים""

 

הקומיקאית לילי טומלין מתוך הופעה בסאטרדיי נייט לייב, 1975

 

 

הצלמת האגדית איימי לייבוביץ' בהופעה של הרולינג סטונס, 1975

 

קלי מספרת שהשאיפה שלה כרגע היא להפוך את כל התיעוד שאספה לספר חדש, ושנכון לעכשיו היא מעצבת פריטי אופנה שיימכרו בחנות חדשה שתיפתח בזמן הקרוב

 

ג'ודי פוסטר מתוך ראיון טלויזיוני, 1979

 

סצנה מתוך הסרט הקווירי: "יהודיות לסביות - אלי ותאי", 1994

 

לנה דנהאם, צילום: Shutterstock

 

השחקנית סינתי'ה ניקסון, הלא היא מירדנה המיתולוגית מ"סקס והעיר הגדולה"

 

לחצו כאן לחשבון האינסטגרם @herstory