גם אם אתם לא חובבי פורנו, על הז'אנר החדש שהולך ומתחזק בתעשיית הפורנו כדאי שתשמעו: סרטי החיג'אב, בהם הכוכבות מקיימות יחסי מין בעודן עוטות עליהן את כיסוי הראש המוסלמי, הופכים לתופעה נפוצה ופופולרית יותר ויותר. באופן טבעי, השימוש בפריט הלבוש המצניע לדבר כה לא צנוע מעורר הרבה הדים וזעם בעולם המוסלמי ובכלל, אבל התומכים טוענים שמעבר לצורכי ההנאה, הסרטים הללו יוצרים דיון נחוץ בחוגים הללו ומקדמים את זכויותיהן של הנשים המוסלמיות.

 

עוד באון לייף:

 

אחת הכוכבות הראשונות שהעזה לעטות חיג'אב במהלך צילומי סרט פורנוגרפי היא נדיה עלי, בת 24 ממוצא פקיסטני שמצאה בתעשייה הזו דרך יצירתית ויעילה לבעוט ולנער את התרבות הפטריארכלית הקשה ממנה היא מגיעה. עלי ספגה תקיפות רבות ואפילו איומי רצח בעקבות הסרט בו כיכבה – "נשות המזרח התיכון" שיצא בפברואר, אבל הביקורת לא מזיזה לה: "אני עושה פורנו כאישה פקיסטנית עבור התנועה הליברלית, ומייצגת נשים בכיסוי ראש מול המצלמה. עכשיו זה כבר לא נשאר בדלתיים סגורות".

 

שחקנית הפורנו שהצטלמה עם חיג'אב נדיה עלי

 

החיג'אב כסמל לדיכוי מיני, אונס ואלימות

"ללבוש חיג'אב ולהזדיין מול המצלמה זה להראות שזה בסדר – זה נורמלי", השחקנית אומרת. רבים פירשו את זה כעלבון לחיג'אב עצמו, כאילו היא מתנגדת אליו, אולם עלי עצמה אומרת שזו לא היתה כוונתה. "ניסיתי לפתוח ערוץ חדש לנשים מזרח תיכוניות, שיידעו שזה בסדר לאונן, להיות פתוחה למיניות שלך". אולם ליוצרי הסרט בו כיכבה עלי יש דעה שונה ממנה. "בשביל אישה מהמזרח התיכון, הסתרת הפנים היא לא רק דרך לדכא את החופש המיני שלה, זהו סמל לכל הפגיעות בזכויותיהן של אותן נשים, מאונס ועד לאלימות בבית".

 

מי שיבטל את האמירות הללו של עלי כשחקנית פורנו סתמית שאימצה לחיקה אג'נדה מתריסה, יתבדה די מהר. נדיה עלי היא מוסלמית מסורתית, ואמנם בעיניה האקט הפרובוקטיבי של לבישת חיג'אב במהלך סקס מול המצלמות בכלל לא מהווה קונפליקט דתי. "עבורי, זה נוגע לתרבות הפקיסטנית, לא לדת. אני רוצה להראות לעולם שבנות מזרח תיכוניות ממוצא פקיסטני באמת כן נהיות חרמניות. ומשום שאסור עליהן להזדיין, אני רוצה להראות איך הן מזדיינות עם בנות אחרות ומאוננות", היא העידה עם צאת הסרט לפני שלושה חודשים.

 

שחקנית פורנו עם חיג'אב נדיה עלי

 

מה שהופך את הסיפור של עלי לאף יותר מרתק הוא העובדה שבשלושת החודשים שחלפו מאז צאת הסרט, השחקנית קיבלה החלטות לא צפויות בשם אותה אג'נדה שהביאה אותה לכוכבנות שכזו מלכתחילה. "אני כבר לא עושה פורנוגרפיה", היא העידה בראיון שפורסם בימים האחרונים, "הייעוד שלי הוא משהו אחר. זו היתה חוויה מצויינת, להשתתף בפורנו, אבל אני מוכנה להמשיך הלאה", היא מספרת על שאיפותיה להיות אשת עסקים ויועצת לזכויות נשים. עלי מתעניינת בעיקר בחינוך נשים ונערות מוסלמיות על חוסר הצדק הסקסיסטי במזרח התיכון, כך שבדרך כזו או אחרת, היא תמשיך לעשות ככל שביכולתה לצאת כנגד התרבות המוסלמית העושה עוולות יומיומיים כנגד נשים.

 

האמונה שלי לא קשורה למיניות שלי

בינתיים, עלי בכל זאת ממשיכה להשתמש בגופה כדי להילחם את המלחמה הזו, אמנם לא מול מצלמות: השבוע התקיימה הופעת הבכורה שלה כחשפנית בניו יורק. גם למופע הזה היא הגיעה עם חוטיני, חולצת בטן ורעלה שהסתירה את פניה.

 

"מה שאתה עושה זה לא מי שאתה", המוסלמית שומרת המסורת טוענת, "אני מתפללת בבוקר ורוקדת כחשפנית בלילה". רבים התעקשו בפניה ששני הדברים האלו לא יכולים להתקיים יחדיו, ואף טענו שזו עדות לאישיותה הפגומה. "זה משפיע עליהם יותר משזה משפיע עליי, האמונה שלי לא קשורה למיניות שלי. הקונפליקט שנוצר אצל הקהל יותר קשה ממה שזה יוצר אצלי". גם ברבדים האישיים שלושת החודשים החולפים לא היו פשוטים עבורה: "איבדתי הרבה מחבריי, כשהם גילו שאני הופכת לוויראלית ומוכרת הם לא רצו להיות חברים שלי יותר", וחלקם אף הרחיקו לכת ופנו בתלונותיהם אל משפחתה. "מרגיז אותי שהם חושבים שאני לא מכירה את עצמי, אבל אני מכירה את עצמי ואני מנסה להתחבר אל נשים אחרות. אני רק רוצה שנשים יהיו שוות מעמד לגברים".

 

שחקנית פורנו עם חיג'אב נדיה עלי

צילומים ממופע החשפנות של נדיה עלי

 

"מיניותן של הנשים בפקיסטן מדוכאת בדרכים רבות", אומרת עלי. "התרבות הזו נשלטת בידי גברים שהפשיטו נשים מזכויותיהן במערכות יחסים. בחוק האיסלמי, אם בעלך רוצה לשכב איתך – את לא יכולה לומר לו לא. ואני שואלת, מה עם הנשים?". האמירות הללו הגיעו גם לסרטים בהשתתפותה, ביניהם אחד בו היא מופיעה כמורה מול תלמידים בנים, ולפני סצנת אורגיה המונית היא מספרת להם על חיי המין של אישה מוסלמית: "הבעלים שלנו יכולים לשכב עם 4 נשים אחרות" – "ואת חייבת להישאר נאמנה אליו?" היא נשאלת בתדהמה, ועונה – "כן, לי אסור לקבל עוד זין". ברור שזה מה שקרה בעלילה כמה דקות אחרי כן. ובכל זאת – מעבר לתענוג מיני שעל הדרך מרגיז כמה מיליונים, גם במופע החשפנות שלה וגם בסרטים שלה עלי מצליחה לפרוץ את גבולותיה של האישה המוסלמית ולבעוט בנורמות ההרסניות שפוגעות במעמדה, גם אם לא בדרך הכי מקובלת או נקיה שיש.