כבר אלפי שנים שנשים מצניעות כל מה שקשור בימי המחזור שלהן. אף אחת לא מדברת על מחזור, בטח לא אם יש גברים בחדר. אם ממש חייבות, הדברים ייאמרו תמיד בלשון נקייה ומהוגנת ובכל הליכה לשירותים הטמפון או הפד יוסתרו בקפידה כדי שחלילה אנשים לא ישימו לב אליהם. רק לאחרונה, לנשים התחיל להימאס מהמנהג הזה והיום, יותר ויותר נשים מסרבות להצניע את הווסת שלהן או להתבייש בה: מאישה שרצה מרתון שלם ללא טמפון והצטלמה בגאווה בסוף המרתון עם מכנסיים מוכתמות ועד אמנות שמתכתבת עם התופעה שנשית הזאת. 

 

כעת הטכנולוגיה מתערבת כדי "להציל" נשים מסיטואציות לא נעימות שעשויות להתרחש בזמן המחזור. ברוכות הבאות לעידן החדש של הטמפונים: חברת סטארט אפ בשם my.Flow יצרה טמפון המתחבר לאפליקציה כך שתוכלו לעקוב אחרי המחזור שלכן ולדעת ברגע נתון מתי הטמפון הגיע לקצה יכולת הספיגה שלו והגיע הזמן להחליף אותו. לטמפונים של my.Flow יש חוט ארוך במיוחד (6-12 אינץ') שקצהו מתחבר לצג bluetooth שאפשר לחבר לחגורה או לשאת בכיס המכנסיים. הרעיון הוא למנוע הדלפות רגע לפני שהן קורות. הסטארט אפ מבטיח לספק "פתרון לפאדיחות שקורות בימי הווסת" כי "הסיוט הגרוע ביותר של נערה הוא לראות כתם דם על המכנסיים הלבנים החדשים שלה".

 

 

my.Flow הוא התוצאה האחרונה של השיגעון החדש לתחוב שבב בכל מיני דברים ולחבר את זה לאינטרנט. זה מגיע לצד שגעון נוסף שמתפשט בעשור האחרון: שגעון המדידה והכימות: אפליקציות כושר שמודדות צעדים ושריפת קלוריות, כוסות חכמות שמודדות כמה לגימות שתית, מיטות חכמות שמודדות איך ישנת וכו'. למה אנחנו צריכים את זה בכלל? תלוי את מי שואלים.

 

"נשים זקוקות למוצר הזה כי אנחנו לא יכולות לבדוק האם הטמפון שלנו מלא מבלי להוציא אותו. פעמים רבות אנחנו מוציאות אותו לפני שהוא מתמלא וזה לא רק בזבוז כסף וזמן אלא גם לא כל כך נעים פיזית" מסבירה אמנדה פילד, בת 29, מייסדת ומנכ"לית my.Flow. "יש נשים שמכירות את הזרימה שלהן היטב וזה מדהים," נאמר בסרטון. "המוצר שלנו מיועד לנשים שלא ושרוצות ללמוד את הווסת שלהן ולעקוב אחריה".  

 

לדבריה, my.Flow אמור לעזור לנשים להתחבר לגופן. ההגדרות יאפשרו לקבל התראה כאשר הטמפון מלא ברמה של 25%, 50%, 75% או 100% וכמה זמן בדיוק חלף מהפעם האחרונה שהחלפת.

 

 

חופשת וסת: ימי מחלה לעובדות במחזור

במחוז בסין החליטו להעניק לנשים שסובלות מכאבי מחזור חופשה בת יומיים מהעבודה בזמן הווסת. רעיון מועיל או מזיק לנשים?

לכתבה המלאה

 

למרות שזה שימושי לדעת האם את זקוקה להחלפה, מרבית הנשים בדרך כלל קשובות לגוף שלהן גם ללא סיוע טכנולוגי. האם הן באמת זקוקות לכל הקשקוש הזה בשביל  מידע מפורט יותר בנוסח מה האחוז המדויק של הטמפון שכבר ספוג?

 

פילד מאמינה שכן. "אין לכם מושג עד כמה החרדה מדליפת דם גדולה", היא אומרת. וכמובן, יש מי שמבקר אותה ואת המוצר שלה בדיוק מהסיבה הזו.

 

פרופ' כריסטינה בובל, נשיאת האגודה לחקר הווסת מציינת שהמוצר "קיבל על עצמו ומקדם את תרבות השתיקה והטאבו סביב הווסת בכך שהוא מאפשר לנשים במחזור "להסתיר את הסוד שלהן". אני חיה במציאות ואני מניחה שזה נחמד להימנע מדליפות של דם אבל נראה שאנחנו הולכים לכיוון של "הגוף שלי הוא בעיה שיש לפתור. הדרך היחידה בה אוכל להתמודד איתו - אפילו לא ליהנות ממנו, רק להתמודד - היא לקנות עבורו דברים".

 

אליסה שטיין, מחברת הספר "הזרימה: הסיפור התרבותי של וסת" טוענת ש"כל השפה בה אנו מדברים על וסת נוצרה על ידי מפרסמים במטרה למכור מוצרים. אם המפרסמים מצליחים לייצר בושה, הם בהכרח יצליחו למכור מוצרים שיעלימו את הבושה". שטיין מאימה ש-my.Flow הוא ביטוי מובהק של זה. "אם זה לא סטירה בפרצוף של נשים אז מה זו סטירה? זה בדיוק המסר שמכרו לנו במשך עשרות שנים. הווסת היא משהו שצריך להתבייש בו ולפחד ממנו. אנחנו הולכים למכור לך משהו כדי לשמור על הסוד שלך".

 

הטמפונים והצג של my.Flow צפויים לצאת לשוק ב-2017 והצוות מאחורי המותג ממשיך לפתח אותו ובמקביל להציג אותו ברחבי העולם. כמה יעלה התענוג הזה? ראשית, יש לבצע רכישה חד פעמית של הצג שתעלה כ-50$. לאחר מכן יש לרכוש טמפונים מיוחדים שמחירם יהיה כמה דולרים יותר מטמפונים רגילים שהם כשלעצמם הוצאה כספית בלתי נתפסת עבור נשים. "אנחנו מודעים לכך ונציע את המחיר הנמוך ביותר שאפשר", מבטיחה פילד.

 

עד 2017 יש לכן מספיק זמן לחשוב על השאלה איך אתן מרגישות לגבי תוסף טכנולוגי שמחובר לוואגינה שלכן.