קאלי קאנונגטה מקליפורניה הוא הוכחה לכך שכדאי ללמוד כיצד להשתמש ברשתות החברתיות רגע לפני שבאמת משתמשים בהן.

 

קאנונגטה, בן 36, צילם בזמן אמת סרטון וידאו של לידת בנו והתכוון, לטענתו, לשתף אותו עם בני ובנות משפחה שמתגוררים רחוק. במקום זה הוא פשוט העלה שידור חי של הלידה לעמוד הפייסבוק שלו שפתוח לכולם וצבר עשרות אלפי צפיות. כך הפך הרגע הפרטי של שרה דום, בת זוגו, לנחלת הכלל. גאון כבר אמרנו?

 

עוד באון לייף:

 

 

רק כשאחד מבני הדודים כתב בתגובה לשידורים החיים "להמשיך לדחוף!" הוא הבחין שמשהו אינו כשורה. "זה היה הרגע שבו ראיתי את מספר הצופים שמסתכלים ממש עכשיו על הלידה", הוא מספר, "עד אותה השנייה הייתי בטוח שזה הולך רק למשפחה ולחברים שלי".

 

 

קאנונגטה הבחין במספר הצופים מאוחר מדי. באותה העת ישבו אלפים וצפו בזוגתו נאנקת מכאבים. הוא חשב לרגע לעצור את ההקלטה אבל אז החליט שאם כבר טעות נעשתה והגענו עד הלום הוא ישמח לחלוק את השמחה של המשפחה שלו עם העולם.

"יש הרבה דברים שליליים בפייסבוק ולכן חשבתי שדווקא זה יהיה חיובי", הוא מסביר. בת הזוג והאם היולדת היא, ככל הנראה, אישה סלחנית במיוחד. למרות שבן זוגה לא התייעץ איתה לפני ולא ביקש את רשותה, לא לצילום ובוודאי לא לשיתוף שלו, היא לא רצחה אותו בתגובה.

 

"אנחנו פשוט רואים את זה בתור משהו חיובי," הוא ממשיך, "אני מכיר כמה אנשים שהשתגעו מזה שפרסמתי משהו כל כך פרטי, אבל אני יליד האי טונגה, ולפני שנים נשים עוד ילדו שם לידות מים בפומבי. אני לא דואג במיוחד להסתיר משום שמהתרבות שממנה באתי לא הסתירו כלום אלפי שנים".

 

למבקרים הרבים שטענו נגדו כתב מאוחר יותר: " מדהים שאנשים מעדיפים לדבר על השיער של דונלד טראמפ מאשר על הרגע המבורך הזה".

 

סרטון הווידאו, למקרה שתהיתם, הוא בן 44 דקות ועדיין זמין בפייסבוק. הוא נצפה עד היום למעלה מ-200,000 פעמים, זכה לכ-2,500 תגובות ושותף כ-500 פעמים.