בית הספר "אקדמיית ריפלי" בדרבישייר, אנגליה עלה לאחרונה לכותרות לאחר שהציע לתלמידותיו קורס כושר בשעות הצהריים שמטרתו לסייע לילדות "להשיג גוף ביקיני ולהבין איזה סוג ביקיני מתאים למבנה שלהן".

 

עוד באון לייף:

 

ההורים היו המומים כשהילדות שבו הביתה עם "קורס הבחירה" החדש שהוצע להן.  "זה לא מספיק רע שילדות כל כך קטנות כבר מוטרדות ממבנה הגוף שלהן?", תהתה אמא אחת, "אני בעד אורח חיים בריאים אבל כאן מדובר בסקסואליזציה במסווה של שיעור כושר".

 

ילדה בביקיני1

 

"לא לזה התכוונה הממשלה כשהיא הוסיפה שיעורי בחירה אחרי הצהריים", הוסיף אב לילדה בבית הספר. שרה ריבס, אמא שהסכימה להזדהות בשמה, אמרה שהיא הייתה משתגעת אם בתה בת ה-11 הייתה מוצאת את עצמה בשיעור כזה:

 

"נראה שהעולם הזה גם ככה מיני ומחפיץ ילדות ונשים כל הזמן באמצעות סלבריטיז, דוגמניות ומגזינים שמסבירים שוב ושוב לילדה שלי איך היא צריכה להיראות- רזה רזה וללבוש בגדים קטנטנים שיבליטו את הגוף שלה. היא לא צריכה לקבל את המסר הארור הזה גם מבית הספר שלה. כן, זה חשוב לקדם את בריאות וכושר אבל זה צריך להיעשות בדרך הנכונה. להפעיל לחץ נוסף על הבנות שלנו לא נראה לי כהדרך הנכונה. הבת שלי רזה, נמצאת בכושר מצוין ומשחקת כדורגל כל הזמן והיא גם מאוד צעירה. אני לא רוצה שהיא תלך ל"שיעור ביקיני" - זה נשמע כמו משהו לנשים, לא לילדות".

 

למרבה השמחה, הקורס המיותר ועם פוטנציאל הפגיעה העצום הזה בוטל בטרם הספיקו הילדות לקחת בו חלק. ייתכן בגלל שעורר את זעמם של הורים מודאגים רבים וייתכן בגלל שלא היה אמור להיות מוצע לתלמידות מלכתחילה. מנהלת בית הספר, קארי איירס, טוענת בתוקף שהקורס אורגן על ידי מורה מחליפה ??בלי רשותה והוא בוטל מיד.

 

ילדה בביקיני2

 

דובר אקדמיית ריפלי: "ברגע שקיומו של הקורס הובא לידיעתנו, הוא בוטל באופן מיידי כיוון שהוא לא משקף את ערכי בית הספר. ברצוננו להתנצל על כל פגיעה שנגרמה בשוגג. הקורס אורגן על ידי מורה זמנית אשר מחליפה חברת צוות שיצאה לחופשת לידה, ללא אישור הנהלת בית הספר ועניין זה יטופל באופן פנימי.באקדמיה ריפלי אנחנו עושים כמיטב יכולתנו להפעיל מגוון של חוגים שמטרתם קידום אורח חיים בריא בקרב כלל התלמידים שלנו אולם לא היינו מסכימים לכל פעילות, בזמן הלימודים או אחריהם, שעשויה להפעיל לחץ על אנשים צעירים בהקשר של  דימוי הגוף שלהם".

 

תהא הסיבה אשר תהא, לפחות אף ילדה בת 10 לא תלך לבית הספר ותחזור משם עם התובנה העצובה שהגוף שלה לא מספיק ראוי ובשביל ללכת לבריכה היא צריכה "לתקן" אותו קודם.