מחקר חדש מצא שנשים צופות יותר בפורנוגרפיה אחרי החתונה, בעוד גברים נשואים צופים בו פחות.

 

החוקרים ראיינו מאה גברים ונשים נשואים להקים כיצד לבחון את ההתנהגות והעמדות שלהם כלפי שינויים בחיי המין לפני ואחרי הנישואין. 9% מהמשתתפות דיווחו על צפייה בפורנוגרפיה לפני הנישואין בעוד 28% דיווחו על צפייה לאחר הנישואין. אצל גברים המגמה הפוכה: 23% מהגברים ציינו צריכת פורנו לפני הנישואין ורק 14% לאחר מכן.  

 

 

אני פמיניסטית וצופה בפורנו

אני אישה פמיניסטית. לפעמים אני צופה בפורנו בידיעה ברורה שעבור נשים רבות מדובר בתעשייה מנצלת ואכזרית. למה אני עושה את זה? שאלה טובה

לטור המלא

 

בדו"ח שפורסם בכתב העת Sexologies Journal, החוקרים מסכמים: "מהממצאים עולה כי צריכת פורנוגרפיה גוברת לאחר נישואים אצל נשים ויורדת אצל גברים בהבדל משמעותי ביותר".

 

השערת החוקרים היא ש "כבר הוכח שרמה גבוהה יותר של תשוקה מינית נמצאת בקורלציה עם צפייה בפורנוגרפיה. גברים לאחר הנישואין עסוקים יותר בלבסס את מצבם הסוציו-אקונומי בחברה. לפיכך, סדר העדיפויות שלהם עשוי להשתנות מפנטזיות מיניות ליישום פרקטיקות מיניות בפועל עם בנות זוגם".

 

פרשנות אפשרית נוספת היא שהנישואין לא היו גורם מכריע בפני עצמם, אלא השתקפות של גיל. כלומר, לנשים נשואות יש סיכוי גבוה יותר להתעלם מהציפיות החברתיות מנשים שלא לצרוך פורנוגרפיה בשנים שלפני הנישואין. בעצם, "אחרי הנישואין" זה שם קוד לגיל מבוגר יותר עבור נשים, כזה שמשקף מיניות בשלה ומשוחררת יותר בהשוואה לשנים קודמות.  הנישואים כשלעצמם לא שינו את צריכת הפורנו, ההתבגרות היא ששינתה את הצריכה.   

 

פורנו

 

המחקר גם בדק העדפה של זוגות נשואים לביצוע אקטים מיניים, לפי מגדר. הוא מצא כי 13% מהגברים ו-12% מהנשים ציינו חדירה לנרתיק כאקט המיני המועדף עליהם. 2% מהגברים הנשואים ציינו מין אנאלי, לעומת 0.4% מהנשים הנשואות ו -5.9% מהגברים -6.9% מהנשים טענו שהאקט המיני האהוב עליהם להגשים פנטזיה מינית ספציפית.