הנה משהו שכנראה מעולם לא שאלתם את עצמכם: האם יש דרך לעיוורים לחוות פורנו? כנראה שרק להקשיב לגניחות בלי להינות משום אלמנט חזותי יכול להיות קצת מוזר, ולחוות גירוי מיני מול גרסת הברייל של "50 גוונים של אפור", גם לא בדיוק נחשב פיצוח מבריק.

עוד באון לייף:

 

אתר הפורנו הפופולרי Pornhub, שכבר מזמן הפך מעוד אתר פורנו לאתר עם אג'נדה וערך מוסף, טוען כי יש פיתרון לבעיה. באמצעות אפשרות חדשה שנקראת "תיאור וידאו", ניתן להאזין לקבצי אודיו שבו נשמע תיאור של מה קורה בעלילת הסרט, במה שכונה "פורנו לעיוורים".

"יש בעולם כ-285 מיליון אנשים עם ליקוי ראיה ברחבי העולם. רצינו להקדיש קטגוריה שלמה המוקדשת שלהם. עכשיו, כל מי שנאבק כל החיים למצוא תכנים למבוגרים שיכולים להתאים לו, פשוט מוזמן לבקר בפלטפורמה שלנו ולבחרו מתוך 50 סרטונים משופרי אודיו".

 

 

"סרטון מתואר" הוא בדיוק כמו שהוא נשמע. בזמן מהלך הסרט, ישנה קריינות של הפעולה שקוראת במהלך הסרט. נחסוך מכם את ההתרחשות המפורטת, ולכל הסקרנים, תאלצו פשוט לבחון את האפשרות הזאת בעצמכם.

מצד אחד זה נשמע מוזר, אך מצד שני, מחקרים רבים מצביעים על העובדה שלעתים קרובות החינוך המיני נכשל לעתים קרובות בגלל חוסר יכולת להתאים את הלימודים לליקוי הראיה שלהם, כך שדברים מהסוג הזה, מוזרים ככל שיהיו, עדיין מבורכים.

 

יוזמה שנוסתה בעבר

למרבה הפלא, Pornhub הוא לא האתר הראשון שמפיק סרטי פורנו לעיוורים. בשנת 2008, האתר Wired דיווח על עמותה במסצ'וסטס שפרסמה קטעי אודיו שמתארים סצנות מתוך סרטי פורנו.

"אנחנו בטוחים שאנשים עם מגבלות ראייה ראויים להינות מהשירותים האלה בדיוק כמו שאר האנשים שנהנים מפורנוגרפיה", אמר המייסד האנונימי בזמנו לאתר.

 

גם פורנו ברייל כבר נוסה בעבר. בשנת 2010 ליסה ג'יי מרפי פרסמה "ספר צילומים בעירום לעיוור", שבו היו תמונות של גופים ערומים עם תיאור ברייל של מה נראה בתמונה. לאחרונה, אמנית שבדית הוציא ספר שנקרא "לפעמים עיוור", ובו איורים פורנוגרפיים בולטים שניתן למשש.

 

לסיכום, מוזר ככל שזה יהיה, הרעיון דוגל בשיוויון ובשילוב של בעלי מוגבלות כחלק מאורח חיים נורמטיבי, וזה בהחלט משהו שאנחנו יכולים להתחבר אליו.