טרבור מקדונלד, בן 31, מתגורר עם בן זוגו ושני ילדיהם בבית פרטי המשתרע על 14 דונמים סמוך לווינפג בקנדה יחד עם עזים, תרנגולת,  כלב וחתול. מקדנולד עובד מהבית ובהפסקות הוא מניק את בנו הקטן. כן, אתם קוראים נכון, אב מניק את בנו.

 

עוד באון לייף:

 

מקדונלד הוא גבר טרנסג'נדר (נולד כנקבה). בתחילת שנות העשרים לחייו הוא החל ליטול הורמונים על מנת במטרה להתאים בין המגדר למין הביולוגי. מאוחר יותר אף עבר ניתוח להסרת החזה.  

 

כעבור כמה שנים, טרבור ובן זוגו החליטו שהם רוצים להקים משפחה. בעצת רופאו הוא הפסיק לקחת טסטוסטרון ונכנס להיריון. למרות היותו נטול שדיים כעת, מקדונלד גילה שהוא יכול לייצר כמות קטנה של חלב שיכולה להשלים את התזונה של בנו. ההליך דרש ממנו המון מאמץ אולם בסופו של דבר הוא הצליח.

 

טרבור מקדונלד. אב שמניק את בנו

 

מקדונלד מצביע על הנרטיב שבדרך כלל נוצר לאדם טרנסג'נדר כמי שנולד בגוף הלא נכון. "הסיפורים שלנו כל כך הרבה יותר מגוונים ממונח אחד. כשמישהו שמכיר רק נרטיב אחד של טרנסג'נדרים ופתאום הוא שומע על טרנס להריון, הוא חושב לעצמו "רגע, זה לא הגיוני. אם אתה טוען שנולדת בגוף הלא נכון, אז למה אתה משתמש לכאורה ביתרונות של הגוף הלא נכון הזה שלך? אבל יש כאן כל כך הרבה ניואנסים, זה הרבה יותר מורכב מזה.

הייתי מודאג כי הנקה עשויה להרגיש מגדרית כי היא הרי שייכת רק לנשים ואני גבר. חשבתי לעצמי האם אני בכלל מסוגל לעשות את זה, האם אני מעוניין בזה או שאני הולך לחוות חוסר הלימה מגדרית קיצוני?

 

מקדונלד הפך למעריץ נלהב של ההנקה, מה שמשאיר אותו עם רגשות מעורבים לגבי ניתוח החזה שלו. בעוד הניתוח עזר להניע אותו למקום בו הוא הרגיש נוח בתוך העור שלו, כעת הוא מחבל  ביכולתו להאכיל את ילדיו.

 

טרבור מקדונלד. אב שמניק את בנו

 

עד מהרה הוא מצא את עצמו מוצף שאלות מכל רחבי העולם: החל מטרנסג'נדרים שלהוטים להתחיל להניק וכלה בעובדים ממשרד הבריאות שלהם שמעוניינים לספק טיפול טוב יותר למטופלים טרנסג'נדרים. מקדונלד החל לעבוד עם צוות אקדמי על שורה של מחקרים פורצי דרך הממומנים על ידי המכון הקנדי לחקר הבריאות. המחקרים עוסקים בחוויות של הריון, לידה והאכלת תינוקות של 22 גברים טרנסג'נדרים מכל רחבי העולם.

 

לטענת מקדונלד, המחקר פורץ הדרך כבר חשף כמה ממצאים מעניינים. תשעת האנשים שלקחו חלק במחקר עברו ניתוח הסרת חזה לפני הכניסה להריון ואף אחד מהם לא העלה את האפשרות של הנקה בגלל הניתוח. "יש הנחה כזו שהולכת יחד עם 'נולד בגוף הלא הנכון" שאם אתה בחור טרנס אתה בהכרח רוצה כריתת רחם ולא להשתמש בכלל בגוף כדי לאפשר הריון", אומר מקדונלד.

 

טרבור מקדונלד. אב שמניק את בנו

 

בהורות יש לא מעט מרכיבים אוניברסאליים - חיתולים, בקבוקים ולילות ללא שינה שמשותפים לכולם. "התינוק בכל מקרה לא יודע איך קוראים לך ואין שום תינוק שאכפת לו אם אתה טרנס", הוא אומר.