סטודנטים בבריטניה מגיעים לעבודה בתעשיית המין כדי להתמודד עם העלייה במחירי שכר הלימוד והחיים באוניברסיטה. 67% מהסטודנטים שעובדים בתעשיית המין נכנסו לתעשייה כדי לשלם הוצאות מחיה בסיסיות כמו מזון וחשבונות, 53% דיווחו כי הם צריכים את הכסף הזה בשביל לשלם שכר דירה. 35%אומרים שהרווחים משמשים לתשלום עבור שכר לימוד, כדי להפחית את החוב שאמור להישאר להם בתום הלימודים, או להימנע מחוב כזה.

 

עוד באון לייף:

 

הממצאים המדאיגים הגיעו מהאיחוד הלאומי לסטודנטים (NUS) שעבד עם עובדי תעשיית מין שלומדים באוניברסיטה הפתוחה ומול קולקטיב הזנות באנגליה כדי לשפוך אור נוסף על חייהם וחוויותיהם של צעירות וצעירים שעובדים בתעשייה.

 

עובדים בתעשיית המין כדי לממן את הלימודים

 

רוב הנשאלים שהשתתפו בסקר היו בגילאי 20 עד 25, ורבים מהם מקהילת הלהט"ב. ממצאים מרכזיים אחרים מראים כי קצת יותר ממחצית העובדים הסטודנטים – 55% - תופסים את ערכם בשוק העבודה כנמוך, מגדירים את עצמם כבעלי לקות למידה ספציפית, נכות מסוימת או כסובלים מאיזשהו מצב בריאותי בעייתי ארוך טווח.

 

בעוד עבודת המין באנגליה ובווילס איננה לא חוקית, ישנם מספר חוקים שמפלילים את העוסקים במלאכה. תחת חוקי עבירות מין הפעילים במדינה מ-2003 נמצאת גם עבירת שידול לזנות וסרסרות למטרות רווח אישי.

 

כשנשאלו באילו שינויים משפטיים הם יתמכו, הרוב המכריע של המשיבים – 75% - אמרו שהם יתמכו במדיניות אי-הפללה שלעובדי תעשיית המין ולקוחותיהם, 27% יתמכו בלגליזציה ו- 18% יתמכו בהפללת הלקוחות המשלמים עבור סקס.

 

בשנת 2014, העביר האיחוד הלאומי לסטודנטים בקשה לתמוך בלגיליזציה של התעשייה במטרה להעניק לעובדים גישה לזכויות מלאות. האיחוד הודיע כי הוא מאמין שמדיניות זו תספק לעובדים "מגוון של הגנות" נגד ניצול, הפלייה ואלימות.אחד הממצאים המדאיגים יותר הוא שכמעט מחצית מהמשיבים סיפרו כי הם מרגישים "מאוד לא נוח" לפנות למשטרה אם הם חוו גניבת רכוש, אלימות, או אלימות מינית על ידי לקוחות או הבוסים.

 

סטודנטים עובדים בתעשיית המין

 

אחת ההמלצות של הדו"ח מפצירה באיחודי הסטודנטים ובאוניברסיטאות לעשות קצת יותר עבור הסטודנטים בתעשייה אחרי שפחות מ-15% סיפרו שהם לא זוכים לתמיכה מספקת מהמוסד האקדמי בו הם לומדים.

 

התמיכה שסטודנטים היו רוצים לראות כוללת מידע מהימן על התעשייה כדי להעלות את המודעות לנושא עובדי תעשיית המין במוסד, מידע על זכויות של סטודנטים עובדי תעשיית מין סטודנט, פרטים על קמפיינים ואקטיביזם סביב זכויות ועצות כיצד להפחית את הסטיגמה והסטריאוטיפים על העובדים.

 

הדו"ח ראה אור בדיוק באותו החודש בו חשפה אוניברסיטת סוואנסי את הממצאים של מחקר מקיף שנעשה בשלוש השנים האחרונות, לפיהם אחד מכל 20 תלמידים בבריטניה עובד בתעשיית המין כדי לממן את לימודיו.