כשזה מגיע לעזרה בבית יש אינספור תירוצים שאבות אוהבים לשלוף, כאלה שלרוב מלווים בצירוף "לא יודע" – לא יודע לבשל, לא יודע לעשות כביסה, לא יודע לשים גבינה צהובה בפיתה. רחמים, ממש לא יוצלחים אלה. אבל יש דבר אחד שכשגבר אומר שהוא "לא יודע", כנראה שאין סיכוי שהוא יעשה אותו כמו שצריך: הלבשה. לא ברור איך גבר בוגר, שכבר עבר כמה שנים בהלבשה עצמית ולמד דבר או שניים על איך לצאת מהבית בלי להתפדח, מצליח לרקוח לילדיו תלבושות שגם ליצן היה מתבייש ללכת איתן. אבל אם לרגע חשבתן שרק אצלכן אבא לא יודע שום דבר באופנת ילדים, אנחנו מצטערים לבשר שמדובר בתופעה.

 

 

רענן שקד והבדיחה הישנה על הגבר שנשאר לבד עם הילדים

הבדיחות על איך שנשים מסוגלות לעשות 10 דברים בדקה וגברים רק יודעים לשבת מול הטלויזיה ולצפות בכדורגל, הן כבר מזמן מעלות עובש וזה אף פעם לא הצחיק

מתוך הטור של רענן שקד

לטור המלא של דרור כהנוביץ'

 

במשפחה של ברוק באולי-בסו, יש שגרת בוקר קבועה: אבא ג'רמי מלביש את בן ה-6 שלהם בריידי ומכין אותו לבית הספר, והיא מכינה את אוליביה בת השבעה חודשים. אלא שבאחד הבקרים לברוק היה ראיון עבודה בבוקר, והיא נאלצה להשאיר את שני הילדים באחריות אבא, בלי להשאיר בגדים לתינוקת. כשהיא באה לאסוף את אוליביה מהמשפחתון היא גילתה את ממדי הטעות.

 

אבא ג'רמי הלביש את התינוקת באוברול – ובלי חולצה מתחת. "שלחת את את אוליביה למשפחתון בלי חולצה?" ברוק כתבה לבעלה. "אמ, שלחתי אותה עם הדבר הזה עליה", הוא ענה. "אוברול". "כן". "אמורים ללבוש חולצה מתחת לאוברול". "אה, אני נאלץ לטעון לבורות במקרה הזה", הוא כתב.

 

אבא מלביש

העיקר שהילדה מבסוטה. צילום מסך מעמוד הפייסבוק של באולי-בסו

 

אבל ג'רמי ממש לא לבד בסיפור הזה. כשברוק העלתה את התמונה ואת תיעוד השיחה שלהם לפייסבוק, היא הוצפה בתמונות וסיפורים של אמהות שהזדהו איתה, או אפילו של ילדים ששלפו תמונות מילדותם והזדעקו על הבחירות האופנתיות של הוריהם:

 

אבא מלביש

"ככה החבר שלי הלביש את הבת שלנו באיזה יום. לא הפסקתי לצחוק!" צילום מסך מפייסבוק

 

אבא מלביש

"בכל פעם שאני רואה את התמונה הזו אני שואלת, 'למה לא לבשתי חולצה'?!" צילום מסך מפייסבוק

 

אחת האמהות סיפרה: "יצאתי לערב בנות כשהבת שלי היתה תינוקת ובעלי הלביש אותה בתלבושת צעצוע של 'בנה לך דוב'. יכולתי לראות את החור בו אמור היה להיות הזנב של הבובה".

 

אולם הסיפור המנצח שעלה בתגובות שייך לג'וי המפטון: "פעם בעלי הוריד את בת השנה שלנו אצלי כשהיא לבושה בחלוק בז' מוזר. לא היה לי מושג מאיפה היה לה אותו והיא לבשה אותו בלי כלום מתחת חוץ מגרביונים. הוא היה פתוח מקדימה, בלי כפתורים או קשרים. שאלתי אותו 'מה זה?', והוא אמר, 'זה היה על המיטה של סת' (אחיה הגדול). זה היה רך, אז שמתי את זה עליה'. 'זה ירד מהבובה שלו של יודה!!'. הוא לקח אותה לקניות לפני שהוריד אותה אצלי... לבושה בחלוק של יודה... לפחות הוא קנה את המצרכים ושניהם שרדו את היום!".

 

תינוקת לבושה בחלוק של יודה

 

 בינתיים, הפוסט של האולי-בסו צבר 67 אלף לייקים, מעל ל-30 אלף שיתופים ואלפי תגובות, סיפורים ותמונות קורעים שמוכיחים שאבות פשוט לא מסוגלים להלביש ילדות. ללא ספק מדובר בתופעה שצריך לחקור.