פרסומת טלוויזיה בה מככבת בלוגרית אופנה מצליחה ומקדמת הגדלת חזה נפסלה לשידור בבריטניה בטענה כי היא מעודדת נערות לבצע את הניתוח תוך כדי הבטחה שהוא יעלה להן את הביטחון ויגרום להן להפוך להיות יותר פופולאריות.

 

מכון לניתוחים פלסטיים בחר בבלוגרית האופנה המצליחה, שרה אשקרופט בת ה-21 הידועה גם בשם That Pommie Girl, לקידום מכירות. לאשקרופט יש קרוב ל- 600,000 עוקבים באינסטגרם ובטוויטר ונערות רבות רואות בה מודל לחיקוי.

 

בפרסומת היא מספרת בהתלהבות שלניתוח הגדלת החזה שעברה הייתה השפעה חיובית מאוד על חייה.

 

שרה אשקרופט מפרסמת הגדלת חזה

 

"אף פעם לא הסתכלתי באמת על הגוף שלי מתחת לצוואר כי לא היה שם משהו שאהבתי", היא אומרת. "אני מרגישה כמו אדם חדש, מלהיות שטוחה ללהסתכל על עצמך עם ציצים, זה היה הדבר הכי מוזר. כולם אמרו לי 'וואו, הם נראים כל כך טבעיים, אני בשוק". התוצאה של זה הוא שאת מרגישה 10 פעמים יותר בטוחה ממה שהיית וזו פשוט הרגשה מדהימה".

 

הרשות לתקן הפרסום, אשר העבירה אזהרה כבר בשנת 2014 מכוכבי יוטיוב ורשתות חברתיות להיות מודעים לצורה בה הם מקדמים מוצרים, קיבלה תלונות לפיהן הפרסומת חסרת אחריות ומזיקה לנערות מתחת לגיל 18.

 

 

"אתם סוגדים לחזה שלי, אני שונאת אותו"

בעולם שבו סוגדים לחזה גדול, ניתוח הקטנת חזה גורר שלל תגובות מעניינות. אז למה אני בכל זאת מתכוונת לעשות את זה?

לטור המלא

 

המתלוננים טענו שהפרסומת מנצלת את חוסר הביטחון של נשים צעירות עם גופן ורומזת כי ניתוח הגדלת חזה יפתור את "הבעיה".

 

מנגד, אלה שחיבבו את הפרסומת טענו שיש שם בחוץ כמה אנשים שפשוט לא אוהבים את הרעיון של ניתוחים פלסטיים וזה הדבר היחיד שמניע אותם. לטענתם, אשקרופט מייצגת "נשים צעירות עצמאיות, מצליחות ורחבות אופקים, עם אחריות, מחשבה ותחכום שבחרו לעבור ניתוח קוסמטי". אפשר פשוט לראות בספיץ' של אשקרופט עדות על הניתוח הפרטי שלה ואפשר פשוט להבין שהיא בכל מקרה בחרה לעבור את הניתוח ופשוט החליטה לנצל את הניתוח בשביל לגרוף לכיסה כמה דולרים על קידום מכירות.

 

מטעם החברה שהפיקה את הפרסומת נמסר שעדותה כלל לא הייתה חלק מהתסריט. אולם באתר המכון, תחת הכותרת "בואו לפגוש את הבנות", מוצגות תמונות לפני ואחרי של אשקרופט. בנוסף, התפארה החברה בכך שהקשר עם אשקרופט, שכלל סדרה של קטעי וידאו לפני ואחרי הניתוח, הביא להם יותר מ -250,000 צפיות. לטענתם הפרסומת מתמקדת בניסיון האישי של אשקרופט ומכוונת לפנייה ישירה לנשים צעירות ולנערות.

 

שרה אשקרופט מפרסמת הגדלת חזה

 

מהרשות לתקן הפרסום נמסר כי "דאגנו שההתמקדות בתפיסה השלילית של אשקרופט על גופה לפני הניתוח קוסמטי עלול לעודד את הצופים, בעיקר נשים צעירות ונערות, לחשוב על נקודת התורפה שלהן בגופן. למרות שאנו מעריכים כי הגברת  אשקרופט לא קשרה במפורש בין הפופולאריות וההצלחה שלה לבין ניתוחים פלסטיים, מצאנו כי ייתכן בהחלט שצופים יסיקו שהצלחתה והפופולאריות שלה כבלוגרית אופנה הן תוצר, בין היתר, של ניתוח קוסמטי".  

 

הרשות אסרה על הטלוויזיה לשדר את הפרסומת על בסיס הפרת קוד הפרסום הנוגע לאחריות חברתית ופוטנציאל פגיעה.

 

"למרות שגב' אשקרופט סיפרה את סיפורה האישי, לקחנו בחשבון שהפרסומת באופן כללי מעבירה מסר לפיו ניתן להשיג הצלחה ופופולריות על ידי השגת דימוי גוף אידיאלי, אשר יעשה על ידי 'תיקון' מה שנתפס כפגם. לאור זה, הגענו למסקנה כי מדובר במודעה חסרת אחריות שעלולה לגרום נזק לקטינות".