תשובתי לטורו של מאור זגורי שפורסם בידיעות אחרונות

גילוי נאות: מאור זגורי ואנוכי חברים , למדנו משחק במקביל, שיחקתי בתפקיד הראשי בהצגה שלו ?מישהו ימות בסוף? בה זכה בפרס ניסים אלוני למחזאות (ניסים אלוני לא מרוקאי, מקווה שהפרס עדיין נחשב בעיניו(. כל מה שאכתוב פה אמרתי גם למאור אך ההדים, הרוחות והפוסטים הביאו אותי למצב שהחלטתי גם לכתוב את תגובתי בפומבי.

אסביר:
בטורו של מאור ?הפנתרים הלבנים? או איך שאני קראתי אותו - "תעופו מהארץ, יא לבנים מסריחים חולרות" (סאבטקסט חופשי, כן?) תתחילו לרעוד ולפחד למה אני והצל באים אליכם (שוב, סאבטקסט חופשי), השתרבב המשפט, האינטליגנציה השנייה ?הרגשית ?שבגללה אמא יכולה להגיד לילד שלה שהיא אוהבת אותו".
ומה המסקנה, ילדים וילדות? מהו ההיקש? שאמא מזרחית אוהבת את ילדיה ואילו אמא אשכנזייה ליבה כה עקר וקר שבנה אפילו לא שומע את המילה הזאת.

וזהו, מאור.
פה איבדת אותי כי להגיד לך משהו מפתיע, גם לי, נלי מרמת חן, לא מתאים שמישהו ידבר ככה על אמא שלי וגם לי יש "ורידים שמתנפחים? וגם אני הייתי ב?גבעתי? וגם לי יש עצבים (באופן מוזר אין לכם בעלות על הרגש הזה) כי להגיד על אמא שלי ...וואי ..מאור ... להתחיל לדבר על אמא שלי זה להתחיל לדבר על אמא שלך.

אז אני אתרגם בשפת המיזוגניה את מה שאתה אמרת ואני אתחיל ואומר שאני לא מאמינה בדברים שאני הולכת לכתוב אבל אני חושבת שאתה מאמין בהם, לכן אני כותבת אותם  אבל מה שאני מבינה מהטור שלך אם לנתח אותו בצורה הכי מתנשאת שאפשר הוא:
שהיכולת שלך להבין ולקבל אהבה היא למעשה, מאור, העובדה שאמא שלך ביטלה את עצמה בפנייך, שלא היו לה שום רצונות ושאיפות אחרים זולת שירותך, ושהולדתך בסוף שנות השבעים הגשימו לה את יעודה היחיד בעולם- להיות אמא שלך.

ושהכנת הקציצות ושטיפת הדירה שלך (גם כאשר עברת כבר לעיר) הם התגשמות כל החלומות שלה ושלמעשה רק כאשר אישה מבטלת את עצמה מולך זו ורק זו אהבה ואישה שחלילה חולמת חלומות אחרים מלבד גיהוץ ופתיתים (ואני לא שופטת אף אישה שזה כן החלום שלה) היא אמא שלא יודעת לאהוב.

מאור זגורי

זהו, מאור, פה איבדת אותי. מאור זגורי. צילום: ויקיפדיה

אז בוא אני אספר לך משהו: נכון, אמא שלי לא הכינה לי קציצות ולא אפתה לי עוגה, גם לא ליומולדת ופעם אחת היא אפילו שכחה אותי בגן והגננת לקחה אותי אליה הביתה ושם גיליתי שבעצם לגננת יש פאה אבל אני נשבעת לך שאמא שלי אוהבת אותי לא פחות ממה שאמא שלך אוהבת אותך.

אמא שלי, עורכת הדין שהתאלמנה בגיל צעיר וגידלה שלושה ילדים לבד ולא החסירה מאיתנו דבר, אהבה ועודנה אוהבת אותנו ואנחנו הדבר היקר בחייה ואנחנו יודעים את זה גם מבלי שתעשה לנו כביסה (גם לא שהיינו בצבא) וגם בלי שתכין לנו ערמות של אוכל אלא בשל הדוגמא האישית שהיא, מאור, אישה לבד שלמדה והצליחה ועובדת ומפרנסת, שגידלה אותנו בחופש מחשבתי, בחופש לחלום חלומות גדולים באמת, לדעת שאין דבר שהוא בלתי אפשרי עבורי, שאין אדם שאני לא יכולה לעמוד מולו, שאל לי לפחד מאף אישה או גבר וגם לא לפחד לעמוד מולך, מאור זגורי האימפריה.

אני לא מפחדת ממך.
אתה מאיים לקחת לי את ?השליטה ?ובליבי אני מצחקקת צחוק מר.

פקח את העיניים אנד סמל דה קופי
איזה פאקינג שליטה?
מה תיקח ממני?
את הידיעה שאם אתלונן על אונס השופט יגזור שישה חודשי עבודות שירות? או שאולי יגיד שיש לי אופי מתירני? את שחרור קצב? את הפחד להיכנס להיריון שמא יפטרו אותי ? את הפחד מהחובה לחזור לעבוד אחרי ארבעה עשר שבועות בלבד ? את מה תיקח ממני, מאור? את 30% שכר פחות? את הפחד ללכת לבד בחושך? , את הפחד להיכנס למעלית, את הטוקבקים המרושעים ? מה תיקח ממני, מאור? את שתי המנכ"ליות היחידות בכל מקום שגם הן עלה תאנה? את הישיבה מאחורה בספסל באוטובוס? את השירה מול גברים? את אובדן הנעורים, היופי והלחץ להתבגר ולהראות עדיין נחשקת? ומה עם החובה להיות רזה, רוצה לקחת גם את זה ? ועכשיו גם את צריכה שרירים ! וכמה מרצות באוניברסיטה יש? וכמה נשים על השטר? ועוד לא הגענו לשמות הרחובות בכלל! ומה היה בתור הזהב לנשים? מוזר, לא לימדו את זה, זה רק בלימודי מגדר! רוצה לדבר על בורות ואי התעניינות של היסטוריה שלמה ? ורב צבאי בשנת 2016 שאומר שמותר לאנוס! ונשים שלא יכולות להעיד בבית משפט בגללן נפשן הלא יציבה – רוצה מאור לקחת גם את זה?
רוצה פאקינג לדעת מה זאת אפלייה? מה זה דיכוי? מה זה שכל הרפואה נבדקת ומיועדת לגברים – רוצה לדבר על זה?רוצה לדבר על התעלמות טוטאלית מ-50% מאוכלוסיית העולם?

נלי תגר

אתה אפילו לא מתחיל לגרד את האפלייה. נלי תגר. צילום: בני גם זו לטובה

צר לי, מאור, אתה לא יודע מה זאת אפלייה, אתה אפילו לא מתחיל לגרד אותה, סורי.
מאור, אתה יודע מי הניגרס של העולם? זה שיר של ג?ון לנון אבל אני בטוחה שאתה מכיר ולא, אף גבר מזרחי לא הוזכר בשיר, אתה יודע מי הניגר?

אני אתן לך את זה, מאור

אמא שלך
אמא שלי
חברה שלך
אני 

רוצה להלחם על משהו שווה באמת?

אתה לא נלחם מול אליטה לבנה
אתה נלחם מול סתם גברים, עוד גברים ועוד גברים, לבנים חומים, כלי זין, מה זה משנה?
כולכם הבאתם הישגים דומים לעולם- חורבן, הרס ומוות.
אתה יודע מה אנחנו מביאות לעולם ? - חיים
איזה מדהים זה, אה?
איזה כיף זה להגיד את זה.

רוצה מהפכה?
בוא, תלחם בשבילנו
במי שלא כותבות בטור בידיעות אחרונות ?חכו חכו?, ?תיזהרו מאיתנו?, ?תתחילו לפחד?.

בייבי, אני פוחדת כבר כל החיים שלי.
אתה יודע מתי התחלתי לפחד? כשאלוהים יצר את הגברים שאומרים ?חכו חכו" ו?תזהרו ממני?.

אני אגלה לך סוד,
אתה יודע מתי יהיה שוויון אמיתי?

שתתן את השליטה לאמא
איכשהו
היא תמיד מצליחה לאהוב את כל הילדים שלה ולתת להם הכל שווה בשווה
גם כשהם כותבים שהיא לא אהבה אותם בעיתון
רוצה לפידים בוערים ? רוצה בריקדות?
בוא תצטרף למהפכת הלביאות,
בוא
מי יודע אולי תפגוש שם את האחיות שלך?