משתמשת הרשת החברתית לינקדאין עוררה סערה באינטרנט כשפרסמה שיחה פרטית שניהלה עם גבר שלדבריה ניסה להשתמש ברשת שנועדה ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים "כמו טינדר".  

 

עוד באון לייף:

 

הגולשת, אביגיל מקאלפיין, יועצת שיווק ועסקים, כתבה שהיא קיבלה הודעה מגולש לינקדאין בה כתוב רק צמד המילים "את יפה." על כך היא הגיבה בפשטות: "זה אתר מקצועי, בבקשה תתנהג בהתאם." במקום להתאייד, הגולש לא נשאר חייב: "פשוט לומר "תודה" היה מספיק", כתב לה. את יכולה להיות יותר נחמדה. זה אתר נחמד לאנשים נחמדים".

 

בשלב זה מקאלפיין כבר הגיבה בזעם: "זה מידע מוטעה", כתבה. "כפי שמקימי לינקדאין כתבו בעצמם בהצהרת הכוונות של הרשת: 'לינקדאין הוקמה כדי לחבר בין אנשי מקצוע בעולם' ולא כדי לשלוח לנשים הודעות כאילו זה טינדר רק בלי הצורך לבחון התאמה קודם, כי זה הרי לא רלוונטי אם הן רוצות בכלל את תשומת לב שלך או לא, הן צריכות להיות אסירות תודה על המחמאה שזרקת להן באתר אינטרנט מקצועי".

 

שיחה בלינקדאין

 

מקאלפיין פרסמה צילום מסך של השיחה באתר שמגנה את "אווירת הפיק-אפ" שהופכת להערכתה ליותר ויותר רווחת באתר: "אנא, אל תשתמשו באתר הזה כאילו הוא טינדר או אתר הכרויות. אני לא מעוניינת בהערות כאלה על הפרופיל שלי או על העבודה שלי. לא אכפת לי אם זה בוטה, לא בשביל זה מיועד לינקדאין. התופעה הזו בה גברים כותבים לנשים הערות על מראן החיצוני נהייתה יותר ויותר שכיחה פה".

 

הפוסט שלה הפך לוויראלי וזכה ללמעלה מ-26,000 תגובות שהיו מעורבות. היו כאלה שהאשימו אותה שהפכה זבוב לפיל ושניסתה לקדם את עצמה דרך הפוסט. בנוסף, רבים ניצלו את ההזדמנות למתוח ביקורת על הופעתה.

 

אביגיל מקאלפיין. פרסמה צילום מסך מתוך לינקדאין

הגולשים בחרו להתייחס לתמונתה. אביגיל מקאלפיין מתוך לינקדאין

 

בתגובה לביקורת, כתבה מקאלפיין: "זה לא תכסיס שיווקי. הגבר ששלח לי את ההודעות האלה המשיך לשלוח אליי הודעות שמאוחר יותר הפכו למאיימות יותר ויותר עד שכתבתי לו שאדווח עליו למשטרה. אז, כמה נוח, הוא מחק את החשבון שלו מהאתר.  כן, אני מודעת לעובדה שיכולתי להתעלם או לחסום אותו אבל זה לא היה פותר אותו מלהמשיך להציק לנשים אקראיות אחרות באינטרנט. אני מרגישה שהאתר החשוב הזה מאבד אט אט מערכו והצילום של ההתכתבות בינינו היה ניסיון אחרון להעלות את המודעות לנושא. חייבים להבהיר מה מקובל ולגיטימי בפלטפורמה הזו ומה לא.

 

אם כבר מדברים על תגובות לפוסט נעצבתי לגלות שנשים רבות הזדהו עם הכתוב וסיפרו שחברותיהן, בנותיהן או הן עצמן עברו דברים דומים בלינקדאין. יש כאלה שהחליטו להגיב על המראה שלי ולכתוב שאני מכוערת או שהוא היה שיכור כשפנה אליי ועוד תגובות פוגעניות. זה מתסכל שאנשים התייחסו אליי ולאיך שאני נראית במקום לראות את הבעיה הגדולה. עלבונות מחוץ לרשת הזו לא מרגיזות אותי אבל לינקדאין היא פלטפורמה מקצועית. זה שונה מפייסבוק שבו אנשים מרגישים שהם יכולים להגיד מה שהם רוצים מבלי שיהיו לכך השלכות. בלינקדאין אתה מייצג את המעסיקים את המעסיקים שלך או את החברה שלך ואתה צריך להתנהג בהתאם. במקרה שלי, אני מייצגת אך ורק את עצמי בתור פרילאנסרית מתוסכלת. זה אולי לא היה מקצועי להעלות את הפוסט הזה אבל באמת מדובר בבעיה גדולה שחייבים לדון בה ולתקן אותה ואם כך זה היה צריך לקרות- שיהיה".