אין לי כוונה לצפות היום בזוהמה האנושית של ארגוני הגברים האלימים, שקנו לעצמם חשיפה מגמתית וחלקית. על כל אחד כזה, יש את גרסת האישה - שלא נחשפת שם. אני סומכת על הצופה האינטליגנטי/ת, שלא קונה את הבולשיט הזה ושואל/ת למה בעצם מובא רק צד אחד בסיפור.

 

עד כה, עוד לא קרה כמעט שהתראיינתי בנושא חזקת הגיל הרך ובגיגול מאוחר על שמו של נציג ה"גברים" התורן בפאנל, לא מצאתי עבר עשיר באלימות ושנאת נשים. כי הם מונעים משנאה ודרייב אלים, ומטרותיהם הן שתיים: השתמטות ממזונות ונקמה בגרושתם. לעתים גם תיעוד של השתמטות מהסדרי ראייה על הילד/ה, שהם עושים פוליטיקה מרשימה עם הטענה ש"נשלל/ה" מהם. עם כל ז'רגון האב השוויוני שאימצו לעצמם, הילדים מעניינים אותם כשלג דאשתקד. הם לא יותר מאמצעי למימוש החלום הרטוב שלהם: גרושה סובלת, ענייה, מפוחדת ובוכייה. הורה שמתעניין בילדיו, לא גורם להם להיקרע רגשית מול ההורה השני.

 

הם גם מצהירים, אגב, שאלו מטרותיהם.

 

זעקת האבות הגרושים

 

כמות השקרים שיוצאת להם מהפה עצומה: גברים מתאבדים בגלל ניתוק מילדיהם (אין תופעה כזו - יש נתוני משרד הבריאות שאומרים את ההיפך), יש 50-60-70% תלונות שווא (הנתונים הרשמיים של המשטרה מדברים על 25 תלונות שווא בשנה, רובן של גברים), יש 1250 ארגוני נשים ו-5000 לוביסטיות בשכר (פחחחח), חזקת הגיל הרך היא חוק (היא לא - אלא חזקה הניתנת לסתירה) המונעת שוויון הורי (איפה הם היו עד לגרושין?) ומוחלת על כולם (לא נכון - רק על כ-3% גירושין בקונפליקט גבוה, היינו - אלימות, נחשו של מי), הם נעצרים מעצרי שווא כי המשטרה עובדת אצל גרושתם (בעולם בו נשים לא מתלוננות בגלל יחס המשטרה... האחרון שטען את זה, מצאתי בתקדין פס"ד עם הודאתו באיומים לרצח אשתו, ששלח לה בסמסים).

 

הלובי שלהם רחוק מאלגנטי: מפינצ'ור גלגלים של מי שלא מסכימות אתם, דרך פתיחת אתרי פורנו והקדשתם לח"כיות שמונעות את ביטול החזקה וכלה באיומים, השמצות ופעולות - שלו היו מבוצעות ע"י נשים או ערבים/ות או שמאלנים/ות או מגזר אנדרדוגי אחר, כבר היו יוזמות חקיקה נגדם. שנים הסתובבה ברשת סכין נוטפת דם ליד שמי, למשל.

 

זעקת האבות הגרושים

 

מה שמדהים אותי, זה שהזבלים הללו מהארגונים, שעשו קריירה מלמרר לנשים וילדים את החיים, מצליחים להתחתן שוב ולהביא עוד ילדים לעולם. הם הרי מיעוט שבמיעוט (איזה מזל), ממש לא מייצגים של גבריות, שבחוויה האישית שלי - הפוכה מהם. הם מייצגים רק ובעיקר שנאת נשים ואלימות כלפי נשים. לעתים אני תוהה, אפילו במידה של חמלה, מי האישה שמוכנה לקשור את חייה עם טיפוס כזה.

 

אני מציעה לכולנו לייבש את הרייטינג הערב, פשוט לא לצפות. ובינתיים, נתון קצת יותר ריאלי: שליש מהגברים הגרושים משתמטים מפרנסת ילדיהם. מטרת החשיפה הערב, היא להרחיב את מעגל המשתמטים הזה.