בחרתם פעילות גופנית? מה, כמה ואיך כדאי לשתות 

במהלך פעילות גופנית חשוב לזכור להקפיד על שתיית נוזלים, גם אם החדר הממוזג גורם לנו לחשוב שאנו לא צמאים כלל. את שתיית הנוזלים במהלך האימון יש לחלק ל-3 חלקים: לפניו, במהלכו ולאחריו:

  • לפני האימון: מומלץ לשתות כ-2 כוסות מים. במידה ואינכם מספיקים לאכול משהו קטן לפני האימון, ניתן לשלב משקה המכיל מעט סוכרים ובעל תועלת תזונתית וספורטיבית בפרט. משקאות פרי שונים, למשל נקטר חמוציות מבית אושן ספריי, יכולים להיות אופציה נהדרת, שכן הם מכילים מעט מלחים, סוכרים ומאידך עשירים בנוגדי חמצון.
  • במהלך האימון: מומלץ לשתות כ-2 כוסות מים
  • לאחר האימון: מומלץ לשתות בין 2-3 כוסות מים. במידה ואין חשק לשתות דווקא מים, אפשר להתפנק במשקה מרענן כמו חליטת תה, משקה פרי צלול או נקטר חמוציות, שבזכות הסוכרים והמלחים שבהם עוזרים להתאוששות השריר.

 

רוצים להתפנק במשקה מרענן לפני/אחרי האימון? קבלו המלצה שווה להכנת 4 משקאות בריאים, טעימים ומרעננים, ממש כאן >>

 

הקיץ הישראלי לא בדיוק ידידותי להרבה מהרגלי הספורט שלנו, בטח לא אלו המקיימים בחוץ. רק המחשבה על ספורט ביולי-אוגוסט כשלעצמה יכולה לגרום לרבים מאיתנו להזיע ולהתבאס. אבל אם אתם בעלי ראש פתוח – הקיץ הוא דווקא הזדמנות להתנסות בפעילויות חדשות ומקוריות, במיוחד כאלו שמתקיימות באולמות ממוזגים או במים מרעננים.

לכבוד החודש הכי מיוזע בשנה, קבלו כמה רעיונות לספורט שדווקא לא יישמעו כסיוט:

אימון עם גלשן בחדר הכושר

רוני דואני (זמרת וגם מאמנת כושר), בעלה חן והשחקן איתי תורג'מן עומדים מאחורי מיזם מדליק לגמרי, שדואני גילתה בחו"ל, סרף-סט: אימון כושר בדרגות שונות שכולו נערך על גבי גלשן, ממש כמו בים, רק על יבש ובלי שמש קופחת.

מדובר באימון דינמי המדמה גלישה על גלשן גלים, במסגרתו המתאמנים משתמשים באלמנטים של יציבה, עבודה על שרירי הליבה, גמישות, קואורדינציה ואימונים אינטרוולים אותם מכתיב המשטח הלא יציב שזז כמו גלשן על גבי מים.

ב-45 דקות של אימון שורפים קלוריות, מחזקים את שרירי הליבה, מפתחים שיווי משקל, עובדים על התנגדות (בשילוב גומיות ומשקולות), מחטבים את הגוף ובעיקר מפנטזים על גלישה בחופים היפים בעולם, מהוואי ועד אוסטרליה.

איפה: רשתות כמו הולמס פלייס, גרייט שייפ ועוד וגם בשורה של מכוני כושר וסטודיואים פרטיים (הרשימה המלאה באתר).

שחייה כמו בתולות ים

טרנד חדש שמגיע מקליפורניה, איך לא, הוא שחייה בסגנון בתולות ים, שכולל אימון שחייה והתעמלות במים עם לא פחות מאשר זנב של בת הים הקטנה. כדי לשחרר את האריאל הפנימית שבכם כל מה שתצטרכו הוא זנב מבד של בגד ים, שתפקידו להצמיד את שתי הרגליים ביחד. מעבר ללהפוך אתכם לכוכב/ת דיסני, הזנב הזה יעזור לכם גם לחזק את שרירי הבטן, שרירי הליבה ולחטב את הגוף – כל זה בלי להזיע בכלל, ואפילו ליהנות.

עוד במדור:

 

מדובר באימון קבוצתי של 45 דקות בליווי מדריך המתקיים בבריכה, וכולל סיבולת לב ריאה, תרגילי חיטוב לזרועות, לגב, למותניים ולבטן, וכמובן מפתח נשימה ויציבה. האימון מתאים לילדים ולילדות, לנשים ולגברים, אפילו לבעלי עודף משקל שבזכות המים ייהנו מקלילות נטולת כוח כבידה.

חוג קרקס

כן, מה שאתם שומעים: לומדים את מקצועות הקרקס ועל הדרך מתגמשים, מחזקים את השרירים ואת הקואורדינציה. בקרקס פלורנטין שבכפר הירוק על גבול תל אביב-רמת השרון מעבירים חוגים כאלו, לילדים ולמבוגרים. במה עוסקים בחוג קרקס? אקרובטיקה באוויר, אקרובטיקה על קרקע יציבה (בערך), קפיצות בטרמפולינות, הליכה על חבל, צעידה על גבי קביים, רכיבה על חד אופן, ג'אגלינג, ריקוד ועוד ועוד. לא רק חוסכים את הזיעה, זה גם אחלה סעיף להוסיף לקורות חיים. לפרטים

חוג קרקס

סאפ

נכון שכמעט כל מי שאתם מכירים מתלהב מסאפ? מדובר בלהיט התורן שסוחף עוד ועוד מעריצים נלהבים, והיתרון הגדול – מתאים בול לקיץ הישראלי. לא צריך לדעת הרבה וכמעט כל אחד יכול לנסות: הגלישה מתבצעת על גלשן עליו עומדים וחותרים בים. זה הכל. הוא מתאים כמעט לכל מזג אוויר ולכל תנאי ים ורוח.

המומחים טוענים שיש יותר מ-100 שרירים שאנחנו נדרשים להפעיל בעת גלישה על סאפ, בראשם שרירי ליבה מייצבים. שורפים גם קלוריות, מפעילים את הלב ומשפרים את שיווי המשקל ואת הקואורדינציה. ולמי מכם שכבר מכיר והספיק להשתעמם מהרעיון יש כבר יש פיתוחים, למשל יוגה על גבי סאפ. מגניב כפליים.

יוגה על סאפ

התעמלות במים

תשכחו משחייה, תשכחו מאגדודו וגם תשכחו מקשישות עם כובעי ים פרחוניים ותרגילי התעמלות בבריכה – התעמלות במים היא לגמרי הספורט המרענן הבא. הכוונה הפעם היא לאימוני כושר אנכיים, ברובם בעמידה בבריכה, הכוללים אירובי לסיבולת לב-ריאה, תרגילי התנגדות, מתיחות ואפילו הרמת משקולות. זה קצת כמו קרוספיט, אבל עם פחות פציעות ופגיעות של הגוף בזכות האפקט המנצח של הבריכה - נטרול רוב כוח הכבידה כששוהים בתוך המים.

בנוסף, ההתנגדות של המים מוסיפה מימד נוסף לאימון. אימון שכזה בתוך המים הוא תמיד מרגיע, גם אם אינטנסיבי, וכמובן מתאים כמו ספידו קטנטן לשחיין לימי הקיץ הלוהטים.

התעמלות במים

קפיצות בטרמפולינה

טרנד הטרמפולינות כבר מזמן כבש את החצרות בבתים הפרטיים, אבל כעת צובר הטרנד של פארקי טרמפולינות תאוצה ועולה מדרגה. מה זה אומר? עכשיו אפשר לקפץ מבלי להזיע במתחמים גדולים וממוזגים, עם שלל טרמפולינות המתאימים לקפיצות בעוצמות שונות. הפארקים פזורים בכל רחבי הארץ, הם מקורים וממוזגים והכי חשוב – אפשר לערוך בהם יופי של אימון אירובי בקיץ.

לרגל החודשים החמים הוקם אפילו פארק טרמפולינות POP-UP חדש של רשת iJump, שמתארח למשך הקיץ בהיכל קבוצת שלמה בתל אביב, ליד גני התערוכה. בנוסף יש פארקים קבועים בראשון לציון, פתח תקווה, הקריות, רעננה ועוד. כל מה שצריך זה לארוז את הילדים, ושכולם יקפצו לכם. לפרטים: iJump, jump-park, skyjump

אימון טרמפולינה