הג'ר חאלפאללה, אשתו בנפרד של מוחמד אל-חווייג' בוהלאל – המחבל שדרס למוות במשאיתו 84 בני אדם בחגיגות יום הבסטיליה בניס – חיה מאז הפיגוע הנורא, כך על פי הדיווחים, בפחד מתמיד, כשאספסוף מקומי מגיע לביתה בחיפוש אחר נקמה.

 

מהו פשעה של חאפלאללה? היא אם חד הורית לשלושה ילדים קטנים, שילדה לרוצח בוהלאל ולא הייתה מודעת שבעלה האלים לשעבר – זה שהיכה אותה שוב ושוב, עשה את צרכיו על המיטה של ??הבת שלהם ודקר בהתקף זעם את צעצועיהם עד שתכולתם נשפכה החוצה - רץ על המסלול המהיר והקיצוני בדרך לטרור איסלמי.

 

מוחמד בוהלאל, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בניס

היכה את אשתו שוב ושוב ונפגש עם ילדיו רק במקומות ציבוריים. מוחמד בוהלאל

 

עורכת דינה, ז'אן-איב גארינו, אשר בסופו של דבר "הצילה" את מרשתה והבריחה אותה למקום מבטחים, סיפרה כי לאחר שחאפלאללה נעצרה ל-48 שעות לצרכי חקירה היא יצאה החוצה "לעולם" וחטפה הלם כשגילתה את ממדי הקטל שהמיט בן זוגה לשעבר שהפך בערב אחד לרוצח המונים.  

 

במקביל, נאלצה האם הצעירה להתמודד עם הגעתם של קבוצות אנשים כועסים פגועים ומחוץ לביתה, שדרשו ממנה לשלם על הפשעים של האיש איתו היתה בתהליכי גירושין. גארינו סיפרה שהקבוצות שקוראות להעניש את האישה לא היו שכנים המתגוררים באזור אלא אנשים שהגיעו במיוחד לביתה.

 

"אנשים עמדו מתחת לחלון הבית שלה, בתחתית הבניין ודרשו צדק קולקטיבי. המשטרה נאלצה להתערב בעקבות איומים פיזיים על האישה. למרשתי ולילדיה ניתן מחסה במקום בטוח. היא לא חיה כעת בשכונה שלה. כמובן שהיא מבינה כי היא אם לשלושה ילדים שנושאים את שמו. היא המומה מהסיטואציה כי היא עצמה הייתה קורבן לאלימות של בעלה.

לא הוגש נגדה שום כתב אישום. היא זוכה לקיתונות של שנאה וזעם מאזרחים הרואים בה נושאת באשמה ומסרבים להבין שהיא סבלה מאלימות פיזית מרובה מצד בעלה".

 

זכה לקיתונות של שנאה וזעם. הג'ר חאפלאללה. צילום מסך מתוך

זכה לקיתונות של שנאה וזעם. הג'ר חאפלאללה. צילום מסך מתוך 7 News

 

חאפלאללה, שהחליטה רק ברגע האחרון לא ללכת עם ילדיה לראות את זיקוקי יום הבסטיליה, כבר הגיעה בעבר לתחנת המשטרה בהזדמנויות רבות לדווח על אלימות מצד בוהלאל. התראות ניתנו לגורמי החוק גם על ידי עובדים סוציאליים ממערכת הרווחה.

 

הזוג הם בני דודים והם נפגשו לראשונה בתוניסיה בה בוהלאל נולד, גדל וחי עד גיל 21. בשנת 2009 הם נישאו ובוהלאל קיבל תושבות צרפתית לעשר שנים, בעקבות האזרחות הצרפתית של רעייתו בחדשה.

 

השניים היו בתהליכי גירושין כשבוהלאל יצא לטבח ממנו לא חזר. "היא נאבקה כדי לגרום לו לעזוב את הבית, עד שבסופו של דבר הוא נכנע ושכר דירה לעצמו. זה היה בשנה שעברה. היא לא שמה לב להקצנה שעבר כי בפועל ראתה אותו מעט מאוד. בגלל האלימות שהפעיל נגדה, הוא הקפיד שיפגוש את הילדים במקומות  ציבוריים כשאנשים נמצאים מסביב".

 

84 הרוגים, בהם ילדים ונערים רבים. פיגוע הדריסה בניס. צילום: רויטרס

84 הרוגים, בהם ילדים ונערים רבים. פיגוע הדריסה בניס. צילום: רויטרס

 

למרות האלימות והמפגשים המועטים, יום לפני הפיגוע, חאפלאללה עדיין הביטה בבעלה באהבה," סיפרה גארינו, "יש לה שלושה ילדים ממנו, בני 5, 3 ובת עשרה חודשים, ולכן היא לא הצליחה לראות את בן זוגה בצורה אובייקטיבית".

 

כשנשאלה אם יחסה של חאפלאללה לבעלה בנפרד השתנה, השיבה עורכת הדין: "כמובן שהשתנה. האהבה הפכה לשנאה".

 

בוהלאל היה אלים גם כלפי חמותו, אמה של חאפלאללה והיא דיווחה על תקיפותיו למשטרה. המחותנים של הרוצח, שדירתם היתה ממוקמת  בסמוך לדירה לשעבר של בתם, ספונים כעת בבתיהם בשל איומים וגילויי שנאה על ידי קבוצות אנשים החושדים שהם שותפים לדבר עבירה.

 

השכנים סיפרו כי הוריה של חאפלאללה חוששים לחייהם. "הם בקושי יוצאים מהבית. לא ראיתי אותם שלושה ימים אחרי שהם חזרו מתחנת המשטרה בתום החקירה. זה מובן - הם נמצאים בטראומה ולא מרגישים בטוחים " סיפר בשבוע שעבר אחד השכנים. "אבל הם משפחה גדולה, מאוד מכובדת ומעולם לא היו מעורבים בצרות".