זואי יאנג בת 32 ובעלה, טים, בן 35 מסלפורד, אנגליה רק רצו לשמש כמשפחת אומנה לאחד מתוך אלפי הילדים שהוצאו מבתיהם במדינה אולם בקשתם נדחתה על ידי המועצה הממיינת. הסיבה: זואי שמנה מדי. כעת היא תובעת את המועצה על אפליה.

בעיר זקוקים נואשות להורי אומנה חדשים ולצד הפניות הרגילות השיקו קמפיין פרסומי על מנת לאתר הורים שיסכימו. על פי ההערכה, בסלפורד נדרשים כעת ל-50 הורי אומנה באופן מיידי. יאנג, נשואה וסטודנטית לתואר שני בסטטיסטיקה באוניברסיטת מנצ'סטר, הגישה בקשה אולם כאמור, קיבלה סירוב בשל משקלה- 133 ק"ג.

זואי יאנג- לא הורשתה לאמץ בגלל משקל

בעת הגשת הבקשה יאנג בדיוק החלימה מקרע במעי, מה שהקשה על יכולתה ללכת. במועצה דחו את בקשתה וביקשו ממנה להיות איתם בקשר כשתהיה יותר ניידת ואמרו שהם מודאגים ממצבי הבריאותי. יאנג יצרה קשר מחודש אולם לשווא.

 "עכשיו כבר התאוששתי לחלוטין. יש לי מאמן כושר אישי שעובד איתי על המשקל שלי. אני קמה ומסתובבת בלי בעיה אז השבוע דברתי השבוע עם נציגה ממועצת האומנה ואמרתי לה שהגיע הזמן ושאני מוכנה. היא אמרה בתגובה שלמועצה עדיין יש חששות לגבי הבריאות שלי. הייתי מופתעת כי כל הסיפור של הקרע במעי היה לפני כמעט שנה אז שאלתי מה סיבת החשש והיא שאלה האם אני עדיין סובלת מעודף משקל. במהלך השיחה שלה נושא המשקל עלה שלוש פעמים. "התעקשתי עם הנציגה שתציין בכתב כי סיבת הדחייה שלי היא שאני שמנה".

'אני לא מבינה את זה. אתה יכול להיות הורה אומנה אם אתה רווק ולאף אחד לא אכפת מהמיניות שלך, אז למה לעצור אותי בגלל המשקל שלי? במשך חודשים התרוצצנו אני ובעלי, טים, מפגישה לפגישה עם נציגי המועצה עד שהם הואילו בטובם להודיע שאני לא מתאימה להיות אומנה בגלל עודף משקל".

היא וטים החליטו לשמש כהורים מאמצים כיון שהם עד כה לא הצליחו להביא ילדים משלהם לעולם למרות טיפולי פוריות.

"במועצה אמרו שהם צריכים לגייס 32 עד 56 הורי אומנים מדי שנה אז אני וטים החלטנו ביחד שאנחנו מוכנים לספק בית חם ואוהב עבור ילד שהוצא מביתו. האחות של סבתא שלי נמסרת לאימוץ בזמן המלחמה והיא זו שהעניקה לי את ההשראה להיות הורה אומנה לילד. הודות להורי האומנה שלה היא לחלוטין הצליחה בחיים ויצרה לעצמה בית חם ואוהב. אני בטוחה שאני אהיה אם אומנה נהדרת".

במועצת סלפורד טענו שחלק מההערכה של המבקשים מתמקדת בפוטנציאל הכושר שלהם. "חשוב לנו שהם יהיו מסוגלים פיזית לעמוד בקצב של הילדים. אנו מקבלים בברכה מגוון רחב של אנשים המעוניינים לשמש כהורים מאמצים אולם כשמישהו סובל מעודף משקל קיצוני, הגיוני שיהיו חששות לגבי הסיבולת והאנרגיה הדרושים לו בעבודה עם ילד קטן. לא היינו דוחים מישהו על הסף רק בשל משקלו אבל כן היינו רוצים לקיים עמו דיונים לגבי בריאותו כדי להיות בטוחים שהוא מתאים לטפל בילד בזמן קשה מאוד בחייו".

ליסה סטון, בכירה בארגון אמרה בתגובה: "איננו יכולים להגיב על מקרים פרטיים".