מי שצפתה בתהלוכת שטיח אדום אחת או שתיים בימיה לא תהיה מופתעת מניסיון של סלבריטאית פרובוקטיבית או נחשלת לחשוף כמה שיותר, בחסות התירוץ של בגדי אופנה גבוהה. מרוז מקגאוון ושמלת החוטים השקופה שלבשה בטקס ה-VMA ב-1998 ועד למיילי סיירוס בימינו אנו והאורנמנט ההזוי שלבשה לטקס ה-VMA בשנה שעברה. אולם הטרנד הנוכחי של העירום המתורץ מגיע דווקא מאחד השטיחים האדומים היותר מכובדים, עליו דורכים בימים אלו גדולי השחקנים והקולנוענים בעולם – פסטיבל ונציה לקולנוע, שם נצפו שתי שחקניות/דוגמניות בשמלות שכעת מעוררות סערה באירופה ומחוץ לה, כשאלו חשפו קצת (הרבה) יותר מפשעה מהמקובל.

 

מחשופי מפשעות על השטיח האדום

דיאן מלו על השטיח האדום בונציה. צילום: רויטרס

 

השחקניות האיטלקיות ג'וליה סלמי ודיאן מלו הגיעו לשטיח האדום בוונציה בשמלות ארוכות ומתנפנפות – מלו בוורוד וסלמי בכתום. לכאורה לבוש מאוד אופייני לאירוע כזה, שאפילו התחקה אחר אחד הטרנדים החמים של השנים האחרונות – השסע באזור הירכיים, שמאז שאנג'לינה ג'ולי חשפה איתו ב-2012 את רגלה בשמלה שחורה מושלמת, סלבס רבות מנסות לאמץ בעצמן. אלא שבמקרה של של שתי האיטלקיות, הטרנד הזה נלקח רחוק מדי – כל הדרך עד מעל לאזור המותניים, שם חגורות בטן הפרידו בין החלקים העליונים לבין פיסות הבד שהרכיבו את החצאיות השסועות מאוד. התוצאה: מחשוף למפשעה שלא משאיר הרבה מקום לדמיון.

 

לא ברור אם השחקניות, שהגיעו לפסטיבל להקרנת מיני-סדרה בהשתתפותן בשם "The Young Pope", התכוונו לחשוף כל כך הרבה או שמא היה מדובר בתקלת הלבשה חריפה. הדיווחים מעבר לים טוענים כי השתיים נצפו מנסות להסתיר את מפשעתן ולחפות על מה שהבד כשל בלכסות, ושמדובר בטעות מצערת. ואולם ניכר שהדוגמניות נערכו לחשיפה כלשהי עם תחתונים מסוג מינימלי ומותאם, ושהן די מודעות לרמות שבהן הן נחשפות אל מול המצלמות. מה שמוביל אותנו לנקוט בגישה פחות תמימה.

 

מחשופי מפשעות על השטיח האדום

ככה לא נראות נשים שסובלות מתקלת הלבשה

 

כאמור, כבר קשה להזדעזע ממראות על השטיח האדום, במיוחד בשנים האחרונות בהן האחוריים הוגדרו כ"שדיים החדשים" והמחשופים הנועזים כבר אינם מנת חלקו של החזה בלבד. שמלות צמודות מאוד, בדים שקופים עד כדי בלתי נראים וחיתוכים אסטרטגיים של הבד הם בגדר הנורמה באירועים האלה. ויש גם מי שיודעות לעשות את זה הכי קלאסי ויפה. אבל במקרה הזה קשה שלא לזוז באי נוחות בכסא, אל מול אי הנוחות המאוד ברורה של סלמי ומלו. אין סיכוי שנוח להסתובב ככה, נוסף על העקבים והמחשופים הנרחבים שהופכים כל תזוזה שלהן לסיכון מחושב. וגם קשה להאמין שהשתיים לא נתקלו ב"תקלה" כשמדדו וניסו את השמלות לפני כן. אז מה בכל זאת הוביל אותן להתלבש כך לאחד האירועים הכי נכבדים אליו הגיעו מימיהן? כנראה שהסיבה האמיתית נעה בטווח שבין יצירת פרובוקציה לקורבנות אופנה.

 

מחשופי מפשעות על השטיח האדום

ואין שום סיכוי שזה נוח

 

האם בקרוב נשמע ש"הווגינה היא השדיים החדשים"? רק בטקס ה-VMA שהתרחש בשבוע שעבר ראינו את ניקי מינאז' בשמלה שהסגירה כל פרט ופרט באזור מפשעתה, ומתברר שאפילו שמלתה המדוברת של ביונסה היתה חשופה יותר באזור זה משאר הגוף. מאוד יתכן שהשסעים שדגמנו שתי האיטלקיות הללו השבוע, ימצאו במהרה את דרכם לשטיחים האדומים מעבר לים, לגופן של נשים הגורפות אחריהן יותר מעריצים ומעריצות. מצידנו אפשר לקוות שזה ייגדע כאן ועכשיו בכל הכח, ולהתחיל את הנדות הראש המאוכזבות כבר עכשיו, כי ללא ספק מדובר בטרנד מביך לכל הצדדים הנוגעים בעבר.