מכירת תחתונים משומשים ברשת כחלק מפנטזיות מיניות של גברים הפכה לעסק רווחי למדי, כשמחירו של זוג תחתונים אחד יכול להגיע ל-5,000 דולר. 

 

סדרת הדרמה המצליחה של רשת נטפליקס 'כתום זה השחור החדש' הביאה את מכירת התחתונים המשומשים למיינסטרים, כשבפרק הרביעי, גיבורת הסדרה, האסירה פייפר צ'פמן, מקימה מבין כותלי הכלא עסק שלם ולא חוקי בו האסירות עושות כסף מהפטיש של גברים לתחתונים שהן לבשו. אחרי הפרק הראשון שהציג את המודל העסקי, חיפושי הגוגל בנושא גדלו פלאים. העלילה אמנם דמיונית אולם העסק אמיתי לחלוטין. מסתבר שנשים עשויות להרוויח עד 5,000 דולר (כ-20,000 ?) לזוג בודד אחד, כך מספרת בעלים של אתר אינטרנט המתמחה במכירת התחתונים הללו.

 

פייפר צ'פמן. עסק שלם למכירת תחתונים משומשים מתוך הכלא

עסק שלם למכירת תחתונים משומשים מתוך הכלא. פייפר צ'פמן ב'כתום זה השחור החדש'

 

אלה בענף טוענים שהשוק מעולם לא היה מוצף יותר מעכשיו. העסק המקוון 'סופיה גריי' שהושק בשנה שעברה הוא אחד המצליחים בשוק העולמי. האתר מזכיר מעט חנות אינטרנטית להלבשה תחתונה. הוא מקצועי, מהוגן, מחזיק במערך שירות לקוחות, מפעיל עמוד שאלות נפוצות ונראה כמו עסק לגיטימי לכל דבר ועניין.

 

אלכס מתיוס, מייסדת שותפה, אומרת כי האתר מושך בדרך כלל נשים בגילאי 18 עד 35, בעוד הקונים - רובם גברים - הם בגילאי 18 עד 60.

 

אז למה נשים בוחרות למכור את התחתונים שלהן באינטרנט? ובכן, התשובה די פשוטה - כסף, הרבה כסף.  למה אנשים בוחרים לקנות את זה תמורת סכומים מטורפים? ובכן, התשובה די פשוטה - גירוי מיני.

 

"זה משתנה מאדם לאדם," סיפרה מוכרת תחתונים אנונימית, "יש גברים שאומרים שהם פשוט רוצים אותם כדי לאונן איתם, אחרים רוצים ללבוש אותם. היו לי כמה גברים שאמרו שהם רוצים פשוט לזרוק אותם בבית כדי שהחברים שלהם יחשבו שהם שכבו עם הרבה נשים".

 

תחתונים משומשים. צילום: shutterstock

זקוקים להם בשביל לאונן איתם. תחתונים משומשים. צילום: shutterstock

 

התשלום גם הוא משתנה, ממאה שקלים לאלפים. כמו בכל דבר, ככל שהשירות יותר אישי, כך המחיר יותר גבוה. התמחור מורכב יותר מדחיפת התחתונים למעטפה ותלוי בהרבה גורמים- מעיסוקה של האישה ועד סגנון הלבוש שלה.

 

החוויה המפתיעה ביותר בניהול 'סופיה גריי', מספרת מתיוס, הייתה כאשר קונה שילם 5,000 $ עבור זוג תחתונים שנלבשו על ידי אישה במשך שלושה שבועות ברצף. ו"ותיקי התעשייה" יודעים לזהות כשמרמים אותם", היא מזהירה.

 

אם הרוכשים ערים ביותר לתחתונים "מזויפים", זה אומר שאי אפשר לעבוד עליהם בקלות וכשאישה טוענת שהיא לבשה את התחתונים הללו במשך איקס זמן, עליה באמת ללבוש אותם במשך איקס זמן. האם זה מסוכן?

 

ד"ר אליסה דוויק, גינקולוג ופרופסור קלינית בכירה בבית הספר לרפואה Mt. Sinai בניו יורק אמרה כי לבישת אותם תחתונים לאורך זמן עלול להגביר את הסיכון של זיהומים וחיידקים בנרתיק. אם אישה רוצה לקחת את הסיכון עבור 5,000 $ זה תלוי בה.

 

ללבוש את אותם תחתונים במשך שבועות. צילום: shutterstock

ללבוש את אותם תחתונים במשך שבועות. צילום: shutterstock

 

עבור נשים רבות, הסכומים מפתים מאוד. סטודנטית בת 21 מהמפשייר סיפרה לאחרונה בסקר הכסף הלאומי שהחלה למכור תחתונים משומשים כדי להחזיר את ההלוואות שממנות את לימודיה האקדמיים, בעיקר כי המשרה החלקית בה היא עובדת לא ממש מכסה את שכר הדירה, החשבונות והאוכל.

 

אבל בעוד העסק מביך עבור אנשים מבחוץ, מתיוס להוטה להגן עליו. "מדובר בעסק לגיטימי", היא מדגישה, "האנשים בעסק הזה לא סוטים ובוודאי שאין בכך פסול מוסרי. הם קונים ומוכרים מוצר שהוא בשום פנים ואופן לא פוגע באף אחד".