במרבית הבתים הסלון הוא החדר הראשי ובו מתנהלים חיי הפנאי והחברה של דיירי הבית וככזה הוא דורש המון תשומת לב וחשוב לתכנן אותו בקפידה ולאבזר אותו ברהיטים ובאקססוריז הנכונים לדיירי הבית. הנה7 טיפים שנתנה לנו מעצבת הפנים מיטל דוק, שישדרגו כל סלון, בכל גודל ובכל תקציב: 

 

עיצוב הבית ב-3 שלבים פשוטים

לבחור חלונות לבית זה עניין לא פשוט. יש המון סוגי זכוכיות, עיצובי חלונות וחומרי גלם שיהפכו את ההחלטה שלכם למורכבת במיוחד. לשם כך מומלץ להיעזר באיש מקצוע שיביא בפניכם את הפתרונות הנכונים ביותר לצרכים שלכם.

 

איך זה עובד? קבלו 3 שלבים פשוטים שיפתרו לכם את הבעיה. לחצו כאן >>

 

 

1. פינת הישיבה - רהיטים גדולים או קטנים?

תכנון נכון של חלל הסלון צריך לאפשר מעבר נוח בין הרהיטים השונים, לפחות 50 ס"מ בין רהיט לרהיט. כדאי לבחור רהיטים בגודל פרופורציונאלי שיצרו חלל מרווח. את פינת הישיבה צריך להתאים למבנה החלל הכללי תוך התחשבות בגודל הפיזי של החדר. אתם יכולים לבחור במערכת ישיבה הבנויה בצורת "ר" פינתית בתוספת כורסא בודדת או לחילופין ביחידת ספה ארוכה יחסית (בשילוב עם שתי כורסאות שונות) שנותנת אשליה של חדר ארוך ועמוק יותר. שימו לב שספה שנראית נהדר באולם התצוגה עשויה להיות עצומה ומסורבלת בסלון שלכם, להקטין את החלל ולמנוע מעברים נוחים בין הרהיטים. ואם יש לכם ילדים קטנים, רצוי להתחשב בסוגי הבדים שמרפדים את הריהוט ולדאוג שהם יהיו קלים לניגוב וניקיון.

 

2. שולחן סלוני – מלבן או עגול?

שולחן הסלון ממלא שני צרכים במקביל: הוא גם תוספת דקורטיבית לסלון וגם רהיט פרקטי שמשמש להנחת כיבוד, כפות רגליים, שלט הטלוויזיה וכו'. בכל מקרה, חשוב להתאים את מידות השולחן לגודל הסלון ולהגדיר מראש איזה סגנון מתאים לאישיות שלכם.  שולחן זכוכית, לדוגמא, משדר יוקרה בעוד ששולחן עץ משדר כפריות.

 

אם יש לכם חלל קטן יחסית, מומלץ לבחור בשולחן בעל גוון בהיר או טבעי על מנת שלא להכביד ולהעמיס על המראה. מומלץ שהשולחן יהיה צר וארוך על מנת להשלים את אשליית העומק של הסלון.  כמו כן, במקרים של חלל קטן אפשר לבחור במספר שולחנות קפה קטנים יותר כתחליף לשולחן אחד מרכזי ולפזר גם בצדדים.

 

צילום: גולן שני

 

3. וילונות - לתלות או לא לתלות?

וילונות יכולים לשנות באופן משמעותי את האווירה בסלון, הם יכולים להעצים את השיקיות ואת תחושת החמימות שהבית משדר אבל באותה נשימה וילון לא מתאים יעניק מראה כבד, דחוס ולא מרענן, ולעתים אף יחסום את תאורת הרחוב וחבל. לפני בחירת הווילון בדקו את כמות האור הטבעי שיש בחדר, את גודל החלונות ואת גובה התקרה. כמעט בכל המקרים מומלץ לתלות וילונות בהירים בעלי מראה חצי שקוף ליצירת אווירה חמימה ואינטימית בחדר. הגוון הבהיר מאפשר חדירה של אור טבעי לחלל וכאשר הווילונות נתלים מהתקרה עד הרצפה נוצרת אשליה של חלל גבוה הרבה יותר.

 

בסלון עם חלל קטן,  דוק ממליצה להניח על אדן החלון פריטים שידגישו את החלון ויגדילו את נפח הבית, כמו למשל ואזה גבוהה וארוכה, קקטוס ארוך, מנורת רגל בסמוך לחלון או ספוטים קטנים מעל החלון.

 

4. תאורה –ספוטים או גופי תאורה?

התאורה בסלון היא קריטית כי היא זו שתשפיע על האווירה בסלון. כחדר בילוי ואירוח, הסלון דורש כמות אור גדולה וכחדר אינטימי בו שותים כוס יין בערב וצופים במהדורת החדשות - נדרש אור רך יותר ונעים. ולכן כדאי לבחור גופי תאורה שיענו על שלל התפקידים, למשל גופי תאורה הניתנים לעמעום בהתאם לסיטואציה.

 

טווח האפשרויות בנושא התאורה הוא אינסופי ולכן כדאי להחליט האם בוחרים בספוטים או בגופי תאורה גדולים בהתאם לחלל ולסגנון החדר. במקרים של תקרות גבוהות או סלון גדול ניתן ומומלץ לבחור בגוף תאורה אחד מרכזי שיהיה גם המאיר והמשמעותי ביותר בחלל. בבחירת התאורה יש להתחשב בכמות האור הטבעי הנכנס לחלל בכל שעות כולל שעות בין הערביים. במידה ויש סלון צבעוני במיוחד כדאי לבחור גופי תאורה נקיים או שקועים. בעיקרון, גופים שקועים ואור פלורסנטי מגדילים את נפח החלל.

 

צילום: גולן שני

 

מאוד מומלץ וחסכוני לבחור בתאורה בעלת נורות לד וכן להתאים את סוג האור- גוון צהוב עבור אווירה חמימה ואינטימית או תאורה לבנה המפיקה אור בהיר והיי-טקי.

 

5. קיר השואו- אופ – כרטיס הביקור שלנו

כיון שהסלון הוא  הרושם הראשוני של באי הבית כדאי לבחור קיר אחד מהסלון שייצג את מי שאנחנו או את התחביבים שלנו. אם למשל בעלת הבית היא במאית סרטים אז קיר עם פוסטרים של סרטים יעשה את העבודה. אם מדובר בחובב ספרים אז קיר עם ציטוטים מתוך ספרים זה רעיון נהדר. אפשר כמובן קיר עם תחביבי הילדים או תמונות משפחתיות מצחיקות או כל רעיון אחר שיבטא את הלך הרוח של המתגוררים בדירה ויוסיף מעט דרמה ואישיות לעיצוב הכללי ולאווירה. בנוסף, אפשר ורצוי לצבוע אותו בצבע בולט השונה משמעותית מהגוון הצבע הכללי של הסלון.  הקיר המיועד צריך להיות מספיק דומיננטי הן במיקום והן בגודלו הפיזי שלו שווה לשקול אף להוסיף לו תאורה ייחודית משלו.

 

צילום: גולן שני

 

6. השטיח - גדול או קטן? צבעוני או אחיד?

שטיח הוא אחד מהפריטים העיצוביים הבולטים ביותר בסלון. הוא מעניק את קו המתאר של הסלון, תוחם אותו ומוסיף תחושת ביתיות. בדומה לתאורה ולריהוט גם כאן יש אינספור של אפשרויות מבחינת סוג השטיח, טקסטורה וכמובן ההדפס עליו שיכול לגנוב את כל ההצגה.

יש מי שאוהבים מאוד את תחושת החמימות והאינטימיות שהשטיחים מספקים ויש מי שלא כל כך מצליחים להתחבר לזה. זה עניין מאוד אישי. לשטיח יש נוכחות שמגדירה מאוד את החלל ולכן גם בבחירת השטיח ישנה חשיבות לגודל השטיח. מומלץ לבחור שטיח גדול יחסית אשר ניתן יהיה להכניסו מעט מתחת לספה מה שעוזר בהגדלה לכאורה של החלל.

 

אם יש לכם  סלון חיוור עם צבעים בהירים אולי תשקלו לשים שטיח צבעוני ובועט במיוחד "שירים" את החדר. אם לחילופים יש לכן סלון צבעוני במיוחד כדאי לשקול שטיח ניטראלי שלא יתחרה עם שאר הפריטים. לבעלי החתולים והכלבים מומלץ בחום לרכוש שטיח עם שיער קצר שלא יצבור אבק ושיער.

 

7. סלון טכנולוגי – עם או בלי מזנון

הטלוויזיה כבר מזמן הפכה ממסורבלת ודודתית לדקת גזרה כבר אין צורך ממשי במזנון שיחזיק את הטלוויזיה או את מערכת הסטריאו שגם היא חלפה לה מהעולם. יש לשקול מחדש את עצם קיום המזנון בכלל.

 

אפשר לתלות את מסכי הפלזמה, למיניהם, באין מפריע ישירות על הקיר. אפשר לתחום אותן בשידה לפי הטעם האישי שתכלול חללי אחסון נחוצים לכם, או לוותר עליה אם מדובר בסלון קטן כדי לא ליצור סרבול ועומס מיותר. במקומה ניתן להניח שולחן עיצובי קטן שיסתיר את חוטי החשמל. אם החלטתם כן ללכת על שידה אז כדאי שתתכננו כמה חללי אחסון צריך, האם יש צורך במגירות או בשתי דלתות נפתחות? האם אתם רוצים גם ויטרינה מזכוכית?

מבין כל הטיפים שתבחרו – תמיד תזכרו – בחרו את הדברים שמתאימים לכם, לאורח החיים שלכם ולאופי המשפחה שלכם.

 

צילום: גולן שני

 
הביאה לדפוס: אורלי בויום