אין חווייה מתסכלת יותר מאשר לעמוד מול ארון הבגדים המפוצץ בבוקר, לחפש משהו ללבוש לעבודה ולגלות ששום דבר לא מונח כמו שצריך. נשים רבות מוצאות את עצמן עומדות מול ארון מפוצץ בבגדים, ואין להן מה ללבוש. למה? כי או שהכל גדול או שהכל קטן. כן כן, תופעת האקורדיון של העלאה וירידה במשקל הפכה לגורם מספר 1 לפיצוץ ארון הבגדים. אז מה עושים? איך אפשר לבנות מלתחה חכמה שתשרת אותך לאורך זמן רב, גם אם את עולה ויורדת במשקל נון סטופ?

עוד במדור של גאלה:

נשים רבות עולות ויורדות במשקל בצורה משמעותית ובטווחי זמן קצרים. מספיק 3-4 קילו למעלה או למטה והבלגן במלתחה מתחיל. לעיתים זה תלוי בטיפול רפואי, לעיתים זו בחירה אישית לשנות את המשקל, ולעיתים אנחנו גם משמינות, מה לעשות. הגוף שלנו משתנה מאלף סיבות שונות, אבל כולן מובילות לסיטואציה המתסכלת נורא – את קמה בבוקר ומתבאסת שאין לך מה ללבוש, וכשאין לך מה ללבוש גם מצב הרוח משתנה. עוד בעיה מבאסת לא פחות במקרים האלה היא שאת גם כל הזמן קונה בגדים חדשים שיתאימו לגזרה החדשה, מה שמוסיף למצב הרוח הבעייתי – כואב הלב להיפטר כל כך מהר מהבגדים שקטנים/גדולים. וכך במקום ארון בגדים נוצר לך מחסן, שאת רובו את לא יכולה ללבוש.

אין לי מה ללבוש

תתפלאי, דווקא יש לך מה ללבוש. צילום: Shutterstock

אם את יודעת שהמשקל שלך נוטה לרדת או לעלות מהר ובקלות, תופעה שמכונה 'משקל אקורדיון', חשוב שתקפידי מעתה לרכוש מלתחה חכמה שתשרת אותך נאמנה בכל מידה. המלתחה המתאימה הזו היא מלתחת בסיס, כזו שתאפשר לך להיראות ולהרגיש נהדר גם בתקופת השינוי או המעבר. כשתגיעי למשקל יציב, תמיד תוכלי להוסיף עוד פריטים שאת אוהבת, בצורה נקודתית, אבל גם אם הוא שוב ישתנה, תמיד יהיה לך מה ללבוש. אז איך עושים את זה?

התחילי באבחון עצמי

כל אחת משמינה ומרזה במקום אחר. אצל חלק האזור הראשון שמשמין או מרזה הוא היריכיים, אצל אחרות הבטן. שימי לב מהו האיזור שלך והרכיבי מלתחה חכמה בהתאם.

אם אזור הבטן הוא הראשון להגיב, בחרי במלתחת הבסיס שלך חולצות שאינן צמודות (לאו דווקא רחבות), ושמלות נשפכות. כך זה אף פעם לא יהיה צמוד מדי או גדול מדי – הדגמים יוכלו לשרת אותך לאורך זמן ולגרום לך להרגיש נינוחה ולא להתעסק כל הזמן בבגד.

לילא שמלת מהא
 
טו טון

מימין: שמלה של לילא, משמאל: שמלה של Two Tone

אזור האגן והירכיים הוא הראשון לספוג את הכל? שמלות וחצאיות הן הפתרון המושלם בשבילך. בחרי חצאיות וגזרות שאת אוהבת ושמתאימות לאופי מקום העבודה שלך. הסוד במלתחת בסיס טובה זה שרוב הארון מורכב מבגדים לעבודה. אם תעמיסי בשמלות וחצאיות מפונפנות מדי שאינך יכולה ללכת איתן ביום-יום, לא תצליחי לנטרל את סוגיית ה'אין לי מה ללבוש בבוקר'.

איילת לבן
 
נומה

מימין: שמלה של איילת לבן, משמאל: שמלה של נומה

אזור החזה מגיב לכל שינוי? העדיפי חולצות חלקות, שהטוויסט שלהן הוא באזור הכתפיים או בחלק התחתון. היזהרי מחולצות מכופתרות - הן הכי טריקיות. אם החזה שלך גדל בקיצוניות את עלולה למצוא את עצמך נלחמת עם הכפתור שיסגר. מכורה למכופתרות? אין בעיה! במקרה שזה נסגר לא טוב, פשוט פתחי 3 כפתורים, הוסיפי מתחת גופיית ספגטי בצבע אחר ונפתרה הדרמה. את יכולה גם ללבוש כל מכופתרת כעליונית פתוחה לגמרי.

שמלה של הילה

זכרי, כדי ליצור טוטאל לוק אופנתי ומגניב, את צריכה מלתחה קטנה וחכמה שאליה תוכלי לצרף אקססוריז שיעניקו את הטאץ' הסופי. העדיפי לבנות את המלתחה מצבעים שמשתלבים יחד, כאלה שאת אוהבת (ולא בגלל שהם טרנדיים), ותחשבי לפני שאת קונה – האם גם בעוד שנה תאהבי את החולצה הזו.

חשוב לא פחות – שחררי! לנשות האקורדיון יש נטייה לשמור את הכל, מידות קטנות וגדולות, "כי אני מרזה ומשמינה כל הזמן וחבל כל פעם לקנות מחדש". אז לא. נקי את הארון שלך מבגדים שאינם במידה הנוכחית שלך וצרי מלתחת בסיס מדוייקת. עומס של בגדים על ארון אחד קטן יוצר בלבול ותחושת תסכול בכל פעם שאת מחפשת משהו ללבוש. הארון שלך צריך להכיל רק את הבגדים שמתאימים לך עכשיו.

אבל, לא אמרנו שאת חייבת לזרוק את כל מה שאת מוציאה מהארון. אם את מתבאסת להיפרד מהבגדים, מייני. קודם כל קחי שתי מזוודות - אחת לבגדים שקטנים עלייך והשנייה לבגדים שגדולים עלייך. אחרי כן, השאירי רק את הבגדים שאת באמת אוהבת ויודעת שתלכי איתם. ותרי על כל המוכתמים, הקרועים והרעועים והשאירי במזוודה תמהיל פרקטי של בגדים. אחסני את המזוודה במחסן או בכל מקום אחר שאינו הארון, כך תוכלי להתלבש בכיף מבלי להרגיש עומס של בגדים, וגם אם במקרה והמשקל שוב ישתנה, תוכלי לשלוף בקלות את המזוודה הנכונה וליהנות ממלתחה חדשה.

גאלה רחמילביץ' היא סטייליסטית המתמחה במידות גדולות. לעוד עצות, סטיילינג ועוד היכנסו לאתר שלה