1. אוכל טוב

סביר שבתקופה הראשונה היא תקדיש לא מעט מזמנה לתינוק החדש, ופחות תמצא זמן לבישולים. כדי שתוכל לספק לגופה את כל הערכים התזונתיים החשובים, לאגור כוחות ולקבל גם אנרגיה שתאפשר לה להמשיך ולתפקד, חשוב שהיא תצרוך מזונות טובים בתקופה הזו, המתבססים על רכיבים תזונתיים התורמים לגוף. לכן, אם אתם רוצים להקל עליה כמה שניתן, הפתיעו אותה עם מנות איכותיות וטעימות. למשל: כוסמת, תבשיל של אורז מלא עם גזר ועם ירקות נוספים, פסטה מקמח מלא ברוטב עגבניות, סלט קינואה צבעוני, מרק עדשים מפנק ועוד. אם אתם רוצים לשלב גם מנות בשריות, וודאו שאלו מנות בשר שאינן מטוגנות או שאינן מכילות כמות רבה של שמן. כבד יכול להיות מצוין (בזכות רמות הברזל הגבוהות שבו) וכמובן עוף, שאיננו עתיר בשומנים.

 

2. מנוחה

המנוחה, ובמיוחד בשבועות הראשונים שלאחר הלידה, חשובה מאד ליולדת הטרייה. גם אם אתם קרובים אליה מאד ורוצים לבקר אותה כמה שיותר, השתדלו שלא להיות למעמסה ולשהות אצלה שעות ארוכות מדי יום. לפני שאתם מגיעים, צרו איתה קשר טלפוני וודאו שהזמן אכן נוח ומתאים לה. אם אתם רוצים להקל עליה באמת, הודיעו לה שאתם מגיעים אליה כדי לשמור על התינוק כדי שתוכל לנוח למספר שעות ללא דאגות מיותרות. אם מזג האוויר מאפשר זאת, צאו עם התינוק לטיול בפארק, בשמש, כדי לאפשר לאם לנוח מעט.

 

3. מתנה משמחה ומפתיעה

אם אתם רוצים להפתיע את החברה או את בת המשפחה שלכם ולהסב לה שמחה, מה דעתכם על מתנה שמיועדת ליולדת ולתינוק? זו יכולה להיות ערכה אישית, שחלק ממנה מוקדש לתינוק עצמו (פריטים עבורו) וחלק ליולדת הטרייה עצמה. ערכה שיש בה מגבת, חליפת תינוק, גרביים ואולי גם כובע, וליולדת – מוצרי טיפוח מפנקים כמו סבון רחצה ריחני, קרם גוף וכן הלאה. אפשר למצוא כיום מגוון של מתנות ליולדת ולתינוק המוצעות במחיר נוח מאד, ומאפשרות לכל אחד שרוצה לשמח את היולדת הטרייה ליהנות מפתרון מושלם בהתאמה מלאה.

 

לסיכום

השבועות שלאחר הלידה, כאמור, הם חלק מתקופה מאתגרת מאד עבור ההורים הטריים ובמיוחד עבור היולדת עצמה. זה הזמן לדאוג לה יותר, לחפש פתרונות יצירתיים שיעזרו לכם להקל עליה, ובעיקר – להיות שם בשבילה. תוכלו לבשל לה אוכל טוב במקום שהיא עצמה תצטרך לדאוג לכך, לקנות לה מתנה משמחת, מתנה ליולדת וגם לתינוק וגם לאפשר לה לנוח כמה שיותר. כך היא תוכל לעבור את התקופה הזו בקלות רבה יותר ולהתכונן לקראת המשך המסע.