אלייזה קול היא אישה טרנסג'נדרית שנולדה ביולוגית כזכר, אך כבר בגיל 5 הבינה שהיא נועדה להיות אישה. בגיל 16 היא יצאה מהארון, בגיל 17 החלה ליטול הורמונים ובגיל 22 עברה ניתוח לשינוי מינה. אך גם אחרי שהמעבר הושלם, המחשבה על יחסים רומנטיים עם גבר עוררה בה חרדות. עברו שנים עד שבאמת הרגישה שהיא מסוגלת להיכנס לעולם הדייטינג בבטחה. רק בגיל 25 היא איבדה את בתוליה, ובגיל 33 מצאה את החבר הראשון שלה. היום, בגיל 35, היא חושפת בכנות ופתיחות את חששותיה כאישה טרנסג'נדרית שמנסה למצוא אהבה.

 

טרנסג'נדרית מחפשת אהבה

עברה ניתוח שינוי מין בגיל 22, אך רק בגיל 33 מצאה את החבר הראשון. צילום: פייסבוק

 

 

טרנסג'נדרים הם היחידים שמותר לשאול אותם הכל

'איפה הורדת את הציצי?', 'מה יש לך בין הרגליים?', 'אתה לוקח הורמונים לכל החיים?' - כל השאלות הלא לגיטימיות לטרנסג'נדרים בסרטון אחד

ענבר נאי

לכתבה המלאה

 

אלייזה מעידה כי מה שהכי מפחיד אותה בעולם הדייטינג הוא החשש שמחזרים פוטנציאלים עלולים לתקוף אותה. זה יכול לקרות בשלל צורות - תקיפה פיזית של ממש שעלולה להתרחש, אלימות מילולית, שימוש במניפולציות ועוד מגוון של בקשות ושאלות שאינן במקום ושכל טרנסג'נדר מכיר היטב.

 

החשש הזה קיים בה לא רק בגלל הסטטיסטיקה המחרידה שנוגעת לאלימות נגד טרנסג'נדרים, אלא גם משום שהיא עצמה היתה קורבן לאלימות פיזית ומילולית במהלך חייה – מימי בית הספר בהם כונתה בשלל שמות גנאי הומופוביים וסבלה מבריונות, שיחד עם תחושת הניכור מהגוף בו נולדה גרמו לה למחשבות על התאבדות, ועד להערות וצעקות שספגה ברחוב גם בשנים האחרונות.

 

"בשנים המעצבות האלו של סוף גיל העשרה ותחילת העשרים, כשאנשים סביבי החלו לחקור את המיניות שלהם וליהנות ממערכות יחסים, אני רק ניסיתי להפוך למי שתמיד הייתי", היא אומרת. "כמתבגרת ידעתי שאני נמשכת לגברים, אבל אף פעם לא נתתי לעצמי לחקור את הרגשות האלו. העובדה שהמוח שלי לא תואם את הגוף שלי גרמה לי ליותר מדי חוסר ביטחון בשביל זה".

 

טרנסג'נדרית מחפשת אהבה

כשבני גילה נכנסו למיניות ויחסים, היא ניסתה להפוך למי שתמיד היתה מבפנים. צילום: פייסבוק

 

גם בשנות העשרים לחייה, אחרי שסיימה את המעבר, אלייזה לא הצליחה לגייס את האומץ הנדרש כדי לצאת לדייטים. "אפילו אחרי המעבר התביישתי והתרחקתי ממערכות יחסים ומאינטימיות עם גברים למשך זמן רב, מתוך פחד שיתקיפו אותי. להיות אישה טרנסג'נדרית יכול להיות מפחיד נורא".

 

עם זאת, בשנה האחרונה אלייזה החליטה להתגבר על הפחדים – היא הפסיקה להסתיר יותר את עברה בעבודתה ובסביבתה, וגם בדייטים, הכל כדי למצוא אהבה. "אני נחושה לצאת אל העולם ולהיות פתוחה עם כולם. אני לא צריכה להתנצל על מי שאני או על מי שהייתי ומה שעברתי", היא מכריזה. "לנסות וליצור מערכת יחסים מכל סוג כשאת כל כך מפוחדת ממה שיקרה אם תהיי לגמרי כנה לגבי העבר שלך זה בלתי אפשרי".

 

אולם מהר מאוד אלייזה גילתה שלכנות הזו יש מחיר. "סיפרתי לגברים שפגשתי באתרי היכרויות ושתכננתי לצאת איתם לדייטים – אבל רבים מהם ראו בזאת הזדמנות להחפיץ אותי. הם ביקשו תמונות עירום שלי כדי לוודא שאני נראית 'אמינה' מספיק, כדי שהחברים שלהם לא יידעו על העבר שלי".

 

כדי להימנע מהסיטואציה הזו, אלייזה קבעה לעצמה חוק – אם בחור מגיע לסופו של הדייט השני איתה והיא רוצה לראות אותו שוב, אז היא מספרת לו על העבר שלה. "אם הוא לא מקבל את זה הוא לא חייב לראות אותי שוב", היא אומרת.

 

אלייזה קול

אלייזה קול עם אחיה התאום, שלדבריה "חולק איתה את אותו הטעם בגברים". צילום: פייסבוק

 

בינתיים אלייזה ממשיכה לצאת לדייטים, עד שלבסוף תמצא את האהבה שפחדה לבקש לעצמה כל כך הרבה שנים. היא מבינה שאחרי שסוף סוף התגברה על משברי הזהות שלה, ולמרות הפחדים הממשיים שאורבים לה, בסופו של דבר האהבה והצורך בחום אנושי חזקים יותר מהכל. במילותיה - "בדיוק כמו כל אחד אחר, אני רק רוצה שיאהבו ויקבלו אותי כמי שאני".