לאחר אינספור ניסיונות והמצאות, הגעתי אל מתכון עוגת ה'גבינה' המושלם, בלי שימוש במוצרים מן החי או  גבינה. מדובר בעוגת גבינה raw העשויה מאגוזי קשיו-פקאן, מזינה, בריאה וטעימה להפליא, אף יותר מזו המסורתית.

היא עשירה במינרלים, אנזימים חיים, חומצות שומן איכותיות מן הצומח (קוקוס, פאקן, קשיו), סיבים תזונתיים, חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 ולא מכילה סוכר מעובד או גלוטן.

 

רכיבים לקלתית: 
2 כוסות פקאן (לא קלוי)
1 כוס תמרים (מזן מג'הול) מגולענים

 

לקרם:
1 כוס אגוזי קשיו (להשרות אותם בקערה עם מים כשלוש שעות לפני ההכנה - מה שגורם להפעלה האינזימתית)
4\1 כוס מיץ לימון סחוט (רצוי טרי ולא משומר)
1 כוס מים
4\3 כוס תמרים מגולענים
כף גדושה שמן קוקוס מכבישה קרה
מעט תמצית וניל אמיתית
קורט מלח הימלאיה

 

 

אופן ההכנה:
את החומרים של הקלתית להכניס למעבד מזון.
קודם את הפקאן, לעבד עד שנוצר מרקם חולי.
ואז להוסיף את התמרים עד שהתערובת הופכת למן עיסה 'בצקית'- אותה נשטח על התבנית.

התבנית היא עגולה בקוטר 22 ס"מ, לא גדולה במיוחד, אבל ניתן כמובן להכפיל או לשלש את המצרכים.

את החומרים לקרם להכניס לבלנדר ו'לבלנדר' עד שהופכים יחד לתערובת חלקה וקרמית.

אם רוצים להוסיף חמיצות לקרם אפשר לסחוט עוד מעט לימון לתערובת. (הקשיו יחד עם מיץ הלימון נותן לנו את ה'חוויה הגבינתית', גם כשמכינים 'גבינות' מלוחות- קשיו ולימון הרבה פעמים יהיו חלק מהרכיבים במתכון).
אם רוצים את הקרם מתוק יותר, להוסיף עוד תמר או שניים ו"לבלנדר" שוב.

את הקרם לשפוך על הקלתית ולהכניס למקפיא למספר שעות.

אפשר לקשט עם פקאנים, עם cocoa nibs, עם שברי אגוזי מלך, שבבי שקדים או כולם יחד!

רצוי להוציא אותה מהמקפיא לפחות 10 דקות לפני ההגשה כדי שהקרם יפשיר מעט ופריסת העוגה תהיה חלקה יותר.

בתיאבון!