קמפיין חדש וחכם להגברת המודעות לסרטן השד הפך לוויראלי. מדובר על תמונה שממחישה את הסימפטומים של סרטן השד באמצעות 12 לימונים.

עוד באון לייף:

הקמפיין #KnowYourLemons (הכירי את הלימונים שלך) קורא לנשים ללכת לרופא אם הן מבחינות באחד או יותר מ- 12 שינויים בשדיים שלהן, החל מוורידים בולטים וכלה בפטמות שיוצאות מהשוליים.

קמפיין הלימונים להגברת המודעות לסרטן השד

הרעיון מאחורי הקמפיין הוא להזכיר נשים כי גושים אינם התסמין היחיד של סרטן השד.

"חלק מהשינויים הם נורמליים, אחרים מהווים סימנים לזיהום או לווסת קרבה," הסבירו בעמותה Worldwide Breast Cancer אשר יצרה את קמפיין הלימונים. "עם זאת, אם יש לך סימפטום שפשוט לא עובר עם הזמן, היי חכמה, אל תזניחי וגשי ולראות רופא".

את הקמפיין יצרה קורין בומונט, מעצבת בריטית, שאיבדה את שתי הסבתות שלה למחלה בגילאי 40 ו -62. לדבריה, היא השתמשה בלימונים מתוך מחשבה שזוהי דרך מהנה ושובבה לעודד נשים לדבר על סרטן השד.

"חלק מהחולות הפוטנציאליות בכלל לא רוצות לדבר על השדיים שלהן או להסתכל עליהם," הסבירה, "זה קמפיין שמובן וברור לכולן".

קמפיין הלימונים להגברת המודעות לסרטן השד

בעמוד הפייסבוק של העמותה תמונות מתוך הקמפיין כבר הגיעו ל-7.3 מיליון בני אדם. הוא כבר קיים כמה שנים טובות אבל הפך לוויראלי רק בשבועיים האחרונים אחרי שאישה בשם ארין סמית צ'יזי שיתפה אותו וכתבה: "בחודש דצמבר 2015, כשראיתי מעין בליטה שומה לאחד הלימונים הללו. מיד ידעתי שיש לי סרטן השד.  ניסיתי להרגיש את הגידול עצמו, אבל הגידול שלי היה בלתי מוחשי. אובחנתי כחולת סרטן השד 5 ימים אחר כך בשלב 4 ... ידעתי הכל על בדיקות עצמיות אבל תמונה אקראית שצצה לי בפייסבוק שמסבירה בדיוק מה לחפש תפסה אותי וגרמה לי להבין ברגע שאני חולה במחלה סופנית.  בלעדיה פשוט לא הייתי מבינה".

קמפיין הלימונים להגברת המודעות לסרטן השד

הארגון מתריע בפני נשים לבקר אצל הרופא שלהן אם נראה להן שמשהו אינו כשורה ומציינים שככל שמגלים את הסרטן בשלבים מוקדמים יותר, כך יש סיכוי גבוה יותר לנצח אותו.

סרטן השד נחשב לגידול הסרטני השכיח ביותר בקרב נשים, בארץ ובעולם. מדי שנה מאובחנות בישראל כ-5,000 נשים חולות בסרטן השד. עיקר התחלואה בסרטן חודרני של השד נצפית בנשים מעל גיל 50. בשנים האחרונות ישנה עלייה בשיעורי האבחון בשלבים ראשוניים, שיפור באמצעי הטיפול וסיכויי ריפוי גבוהים יותר.