קניתם את כל מה שתכננתם (ועוד קצת) בדיוטי, קיבלתם מושב ליד החלון ואפילו לא הפרידו אתכם ואת בני זוגכם. הטייס מודיע שמזג האוויר נוח ולא צפויות בעיות, וזהו – אתם מוכנים להירדם לחמש השעות הקרובות ולהתעורר במדינה אחרת. אלא שאז זה מתחיל: בדיוק מאחוריכם יושב תינוק שממש לא הבין את הקונספט הזה של לשמור על השקט, וכל הטיסה הוא לא מפסיק לבכות.

 

עוד באון לייף: 

 

הסיוט הזה בוודאי מוכר לכם, אם לא כנוסעים אומללים שנקלעו מאחורי תינוק מצווח, אז כהורים של אותו התינוק, שלא יודעים איפה לקבור את עצמם מחוסר נעימות ונוחות. אז עכשיו טרנד חדש מנסה להקל קצת על המבוכה ועל העצבים: שקיות הפתעה שמכילות בדרך כלל קצת ממתקים, אטמי אוזניים ופתק חמוד שמתנצל מראש על הרעש של הבייבי בפני הנוסעים שמסביב.

 

בדרך כלל הפתקים שמגיעים עם השקיות נכתבים בגוף ראשון, כביכול על ידי התינוק עצמו. הנה כמה דוגמאות:

 

"קוראים לי מדלן, אני אהיה בת שנה ב-17 בדצמבר וזו הטיסה הראשונה שלי. אני אשתדל להתנהג הכי טוב שאני יכולה, אבל אני רוצה להתנצל מראש אם אאבד את השלווה שלי, אתחיל לפחד או שהאוזניים שלי יכאבו. אמא ואבא שלי הכינו לך את השקית ממתקים הזו. יש בפנים גם אטמי אוזניים למקרה שהסרנדה הפומבית הראשונה שלי לא תערב לאוזנך כמו שהיא ערבה לאוזניים של אמא ואבא שלי".

 

הנוסח הזה הוא די בסיסי לכל שקיות ההפתעה, אבל יש כאלו שבכל זאת מוספים לו את הטאצ' האישי שלהם, כמו שעשו הורים לתאומים בני 14 שבועות בלבד, שתיבלו בקצת הומור בכך שתיארו את עצמם (כלומר את "אמא ואבא") כ"מחלבת החלב ומחליף החיתולים".

 

 

והנה מכתב נוסף, של צ'ארלס, ש"כתב" שהוא מתרגש מהטיסה כי הוא נוסע לבקר את סבא וסבתא ולהשתתף בחתונה של החבר הכי טוב של אבא שלו.

 

 

לכאורה מדובר בטרנד חמוד להפליא, שנועד להתמודד עם הבעיה במלא הומור וחינניות, אבל מסתבר שלא את כולם זה מצחיק – וכנראה שבצדק.

 

במאמר שפורסם ב-Mashable והפך לוויראלי, כתבה קאסי מורדוך שבכל פעם שהיא רואה תמונה של שקית כזו ברשת היא מתמלאת בכעס, ולפי מה שהיא הבינה גם הורים אחרים מרגישים כמוה. "אני לא חושבת שהורים שנותנים את השקיות האלו עושים משהו לא בסדר – הם בסך הכל מנסים להיות נחמדים, שזה אינסטינקט טוב בזמנים מתוחים שכאלה. אבל האפקט הקולקטיבי של השקיות האלו שסוחפות את האינטרנט זה יצירת ציפיות לא ריאליות אצל אנשים שחושבים שבפעם הבאה שהם יראו הורה שעולה למטוס עם תינוק הוא יהיה חייב להם התנצלות בצורת ממתקים". מורדוך כתבה שעצם ההתנצלות גורם להורים להרגיש לא בסדר כשהילדים שלהם מתנהגים כמו ילדים.

 

"אם הילד שלי צורח זה אולי מעצבן, אבל יש מיליון דרכים בהן מבוגרים גם כן מעצבנים – והם עוד אמורים לדעת טוב יותר. פעם אחת נתקעתי בטיסה ליד אדם שאכל לא סנדוויץ' אחד אלא שלושה סנדוויצ'ים עם טונה מסריחה במיוחד. לא קיבלתי שום שקית ממתקים על כל הסבל שנגרם לי". עוד כתבה מורדוך "להעביר טיסה מבלי שהשפיות שלנו תפגע היא משימה קשה לכולנו, לא רק להורים. אבל רוב האנשים שטסים עם הילדים שלהם גם גררו מושב מכונית, טיולון, תוספת מזון וחיתולים ו -9,000 טון של אספקה ??שונה אחרת. בפעם הבאה שאני נאבק הילדים המתפתלים שלי וכל השטויות שלהם, אני לא צריכה גם להרגיש רע שלא הצלחתי להביא תריסר חבילות מקסימות מלאות חטיפים לכולם מסביבי".

 

"הרוב המוחץ של ההורים כבר עושה כל מה שהוא יכול כדי למנוע מהילדים להפריע לכם במהלך הטיסה". תמונה: Shutterstock

 

 

מורדוך הוסיפה ש"אולי אנחנו לא מחלקים מתנות ששוות תמונות באינסטגרם, אבל הרוב המוחץ של ההורים כבר עושה כל מה שהוא יכול כדי למנוע מהילדים להפריע לכם במהלך הטיסה. תאמינו לי שהחלק הקשה זה לא לנקות את הצרכים של התינוק בתוך השירותים הקטנטנים של המטוס, אלא לדאוג לאורך כל הטיסה שהילדים יהיו רגועים ולא יהרסו את הטיסה לכל מי שנמצא במרחק צעקה".

 

לבסוף כתבה מורדוך: "אם הילד שלי שופך עליך, מנסה לתפוס את הטלפון שלך או פולט עליך (זה קרה!), אני אתנצל ואנסה לעשות כל מה שביכולתי כדי ליישר את ההדורים. אבל אני לא אהיה תמונה שרצה ברשת של שקיות ממתקים בכל פעם שאני טסה עם הילדים שלי. ואף אחד לא צריך להרגיש כאילו הוא צריך להיות. יש לנו בעיות גדולות יותר לדאוג להן בשנת 2017.בואו רק ננסה להיות אדיבים כמו שאנחנו יכולים ונזכור שלא משנה כמה מעצבן הפעוט שלידנו, הוא או היא מעצבנים את ההורים שלו או שלה ב-150 אחוז יותר. אז אם אתם רוצים להיות גיבורים ויראליים אמתיים, תקנו להורה משקה ותציעו להחזיק את התינוק שלהם בזמן שהם שותים אותו".

 

אין ספק שאחרי שקוראים את דבריה של מורדוך, השקיות המתוקות האלו כבר לא נראות כאלו חמודות, ואין פלא שכל כך הרבה הורים שיתפו את המאמר שלה. שיח פתוח יותר ודמויות כמו סמנתה מ"סקס והעיר הגדולה", הפכו את ההורים עם הילדים לטרוריסטים של המרחב הציבורי, במיוחד בעיני ההורים עצמם, שמרגישים צורך להתנצל על ההתנהגות של הילדים ואז תסכול עצום כשהקטנטנים לא מתיישרים לפי ציפיות החברה. אז אולי במקום לחכות שהילדים יתנהגו יותר טוב ממבוגרים, אנחנו נתנהג קצת כמו ילדים ונוסיף הומור ובהרבה יותר סלחנות לחיים שלנו.