המיקום: רעננה

שטח: 600 מ"ר בנוי על מגרש בן 700 מ"ר

עיצוב פנים: טל תמיר

 

בית פרטי ישן בעל גג רעפים ומבנה עגול נהרס כמעט לגמרי ונברא מחדש. הדבר היחיד ששומר הוא גרם המדרגות המעוגל שבמרכזו. במהלך השיפוץ הפכו קירותיו העגולים מבחוץ ומבפנים לישרים ורגולריים, כדי לאמץ גיאומטריה החפה מתנועה שתתאים לצרכי הדיירים.

 

כך זה נראה לפני השיפוץ:

מהפך לבית

צילום ביתי

 

מהפך לבית

צילום ביתי

 

וכך זה נראה היום:

בית שהפך למלון בוטיק

צילום: אלעד גונן

 

בני הזוג ושני הבנים המתבגרים שלהם כל כך אוהבים לארח, עד שביקשו לתכנן את הבית עם אוריינטציית אירוח ותחושה של מלון בוטיק. חללי הפנים הסגורים (כמו המטבח) נשברו, והמעצבת טל תמיר החליטה לפתוח את הבית כולו אל הגינה, כדי שתיראה מכל פינה בבית, וכדי שתתאפשר תנועה חופשית מתוך הבית החוצה ולהפך. בצורה כזו מתקיימים בקומת הקרקע חמישה פתחים גדולים עם יציאה לחצר, המכניסים אור רב, ונוצר דיאלוג עם הגינה המשקפת טבע ירוק.

 

מעצבת טל טמיר

צילום: אלעד גונן

 

טל טמיר עיצוב פנים

צילום: עודד סמדר

 

בחצר תוכננו בריכה ויחידת ברביקיו שתתאים לאירוח וקיום מסיבות בבית של משפחה דרום אמריקאית חובבת בשר. כלפי חוץ נשמר צביון כפרי למרות בחירה של ריהוט חוץ המתבסס על כיסאות מדוקקים מקוריאן. מראה זה מתרכך לצד חלונות בלגיים ווילונות לבנים רכים.

 

בריכה מלון בוטיק

צילום: עודד סמדר

 

פנים הבית עוצב בסגנון נקי וחם, המאפיין את עבודתה של המעצבת שדוגלת באדריכלות נקייה עם אמירה צלולה ועל זמנית. חוץ מחלונות בלגיים, נבחרו לבית רצפת פרקט וחומרים טבעיים כמו ברזל, עץ, בטון ואבן.
 

לבית צבעוניות נעימה, בהירה והרמונית המשרה רוגע. בחירת הרהיטים והתאורה נעשתה בהתאם עם קווים נקיים ומודרניים אך עם טקסטיל מרוכך, שמגדיר את הבית כלא מחויט, בנוי לישיבה קבוצתית ורחוק מתחושה שיושבים במקום קריר ומוזיאוני.

 

מלון בוטיק

צילום: אלעד גונן

 

קיר מרכזי בחלל הציבורי, שהיה עגול במקור וחבק את המדרגות, יושר גם הוא לשני קירות אנכיים בעלי נוכחות. הקיר עצמו מחופה אבץ (סוג של ברזל), והוטמעו בו טלוויזיה, בר נסתר וקמין. מאחר שהוחלט לא לפרק את גרם המדרגות המקורי, ההתייחסות אליו נעשתה כאל פסל מרכזי בבית, שהכול סביבו נקי.

 

מדרגות טל טמיר

צילום: אלעד גונן

 

למטבח בולטהאופ מינימלי בלבן התווסף משטח קוריאן לבן במראה בדידי. מקרר, תנור וקולט אדים מנירוסטה משלימים את הקו המודרני ומונחים על רצפת עץ חמימה. שולחן פינת האוכל מברזל שחור דק בעובי סנטימטר משדר קרירות, אולם סביבו כיסאות מרופדים ומזמינים במשחק של חומר קר עם שלוחה המחממת אותו. זאת בדומה לקונטרסט של המטבח עם הפרקט והחלונות הבלגיים, או קיר הברזל בסלון ולצידו הקמין, הפופים, השטיח והספה המזמינה. את ההקפדה על החדשנות מפר פסנתר כנף ישן, ששימש את בעל הבית עוד בילדותו ועלה איתו ארצה מבית הוריו בקולומביה.

 

מטבח בוטיק

צילום: אלעד גונן

 

לחדר שינה מאסטר הוצמדה אמבטיה בחיפוי אבן טבעית פורטוגזית בצבע חול, ועליה ארון ווילון לבנים המשולבים עם עץ וצבעים רכים. כך יצרה הרמוניית הצבעים והחומרים אווירה של רומנטיקה.

 

לבני הזוג היה חשוב להשאיר את הילדים בבית עם תחושה של נוחות מרבית, ולכן קיבל כל אחד מהם סוויטה עם אמבטיה, מהן יציאה למרפסת משותפת, המשקיפה לבריכה בחצר. חדרו של הבן עוצב עם אלמנטים גבריים בעזרת ארון אמבטיה שחור ומראה עם מדפים השזורים בתוכה. חדר הבת מרוכך בלבן.

 

חדר שינה מלון בוטיק

צילום: עודד סמדר

 

רק המרתף, המשמש כחדר קולנוע ואירוח לחבר'ה הצעירים, יצא מהגבולות הסטנדרטייםועוצב באווירת דרמה עם גוונים של אפור-סגלגל כהה מתוחכם. איתו שירותי האורחים עם קוריאן כהה בצבע קפה, ושניהם יחד מעניקים חוויה מסוג אחר, המנותקת מכל הגדרה של בית.

 

סלון עיצוב טל טמיר

צילום: עודד סמדר

 

צילום: אלעד גונן

 

מאחר שתקרות הבית אינן גבוהות, נבחרו יחידות מיזוג נסתרות אופקיות ואנכיות בטכנולוגיית אינוורטר. המעצבת שילבה אותם ברהיטים או הסתירה אותם בתוך גבס על הקיר בכדי לא לפגוע בעיצוב הבית. "באופן רגיל מבצעים הנמכה לתקרה, אבל במקרה זה היה חבל על כל מילימטר של גובה, ולכן עמד בפניי אתגר", מסבירה תמיר. בסלון עיבתה שני קירות ובחרה לתלות את היחידה האנכית על הקיר ליד הפסנתר, ובשאר החללים בחרה ביחידות מיזוג מאחורי ארונות בגדים, מעל ארון המטבח או מאחורי נגרות הטלוויזיה, שבה כניסת האוויר נעשית דרך צוקל הרהיט ופיזור האוויר נעשה בחלק העליון.

 

ליחידות הנסתרות ניתן להרכיב גריל יציאת אוויר בעיצובים שונים לפי בחירת המעצב.חלוקת האוויר בחדר באמצעותן היא מושלמת, זרימת האוויר של היחידות הינה אפקטיבית במיוחד (בעיקר לעומת מזגנים עיליים בהם האוויר הקר נזרק למטה),ורמת הרעש נמוכה במיוחד. כמובן, אפשר להוסיף למזגן את טכנולוגיית האינוורטר וליהנות מטמפרטורה יציבה ומשב אוויר נעים כמו גם מחיסכון משמעותי בצריכת החשמל.

 

טל טמיר

צילום: אלעד גונן